Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, mijn oude R5 GT Turbo had ook maar 140pk, maar meer fun en bochtsnelheid dan die huidige EV kanonnen. Die zijn zwaar onderstuurd en veeeeeeel te zwaar.
Less is bore
Nou precies! Mijn oude Saab 900 Turbo had een 2 literblok met een behoorlijke turbo erop geschroefd met als ik het mij goed herinner af fabriek 155 pk. Mijn huidige Peugeot 5008 heeft 1.2 liter 3 cylinder met 131 PK.
Soms mis ik die onbehouwen turbo-duw wel......
Soms mis ik die onbehouwen turbo-duw wel......
Daarom rij ik nog steeds in een 9-3 met hoog-compressie turbo. Dankzij het Hirsch chippie 350 Nm/250 pk, die ongeveer een halve minuut nadat je het gaspedaal in duwt zorgt voor een heerlijke duw in de rug
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik hoop toch wel iets eerder dan 30 seconden.
Ik rijd gewoon een 2.4 met zo min mogelijk techniek eraan zodat er ook niks kapot kan gaan. En dan druk je het gaspedaal in en dan gebeurt er gewoon niks. Ook niet na een halve minuut
Ik rijd gewoon een 2.4 met zo min mogelijk techniek eraan zodat er ook niks kapot kan gaan. En dan druk je het gaspedaal in en dan gebeurt er gewoon niks. Ook niet na een halve minuut
Ride bikes, not tanks!
OK, het VOELT als 30 secondes. Je weet in ieder geval nooit helemaal zeker wanneer je het zetje krijgt...
Prince of Persia heb ik mij aardig op stukgebeten (maar met cheatcode om de tijd te resetten wel uitgespeeld uiteindelijk). Wat later hebben DOOM (inclusief motion sickness) en weer wat later Command&Conquer en Red Alert me ook aardig wat tijd gekost.
Een groot oude-games-topic, is dat niet wat?daniel1975 schreef: ↑19 apr 2024 10:57 Same here, maar dan met de Testarossa. En als je tegen een vrachtwagen aan klapte zo'n mooie barst in je ruit. En later Outrun in de Ferrari cabrio.
En verder Wolfenstein, Commander Keen, Prince of Persia (poppetje bewoog voor die tijd zo soepel!) en Leisure Suit Larry (met de handleiding ernaast om rond te spelen).
EDIT: outrun hierboven ook gepost!
Prince of Persia heb ik mij aardig op stukgebeten (maar met cheatcode om de tijd te resetten wel uitgespeeld uiteindelijk). Wat later hebben DOOM (inclusief motion sickness) en weer wat later Command&Conquer en Red Alert me ook aardig wat tijd gekost.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Maar inderdaad, ik heb verschillende Saab turbo modellen gereden en daar denk ik met plezier aan terug. Het mooiste inderdaad een 9000 aero uit ergens midden jaren '90. Ik had net mijn rijbewijs en niet veel ervaring. Je weet niet wat je meemaakt als je het pedaal vloert. Niks, niks en dan ineens ALLES! En dat was ook in de binnenstad van Amsterdam. Ik was mijn rijbewijs meteen kwijtgeraakt denk ik.... Wel op de zondagochtend kan ik mij herinneren. Dus weinig verkeer om rekening mee te houden (om het even goed te praten voor mijzelf).
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Off topic --> game topic, vet hoor.
Mario Kart was natuurlijk ook mega.....
boulder dash iemand?... die diamantjes die je op je hoofd kreeg
Mario Kart was natuurlijk ook mega.....
boulder dash iemand?... die diamantjes die je op je hoofd kreeg
Misschien het minst sexy automerk - alhoewel ik er nog wel een paar andere kan opnoemen - maar bang for buck misschien wel het interessantste merk. Ik hou van auto's, ik kijk ernaar, ik lees er over, maar ik kan er geen ridicule sommen geld aan uitgeven.
Na anderhalf jaar en 50.000 km nog steeds heel tevreden. Ik zou meteen opnieuw dezelfde auto kiezen.
Ik lees hier soms dat sommigen liever zouden dood gevonden worden dan betrapt in een Dacia. Moet ik altijd even glimlachen.
Dit is uiteraard geen auto die je kiest met emotie. Maar daar heb ik fietsen voor.
En het enige merk die af fabriek LPG aanbiedt
Was ik nu aan het shoppen voor een auto, zou het waarschijnlijk niet de Jogger worden maar de nieuwe Duster.
Voor 22.000 euro (België) al een heel fijn uitgerust model.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Klopt, zijn inmiddels echt wel nette autos geworden. Die eerste generaties waren echt afgrijselijk lelijk.
Vermogen lijkt sowiso wel overal een issue te worden: óf je hebt een plugin hybrid met veel vermogen óf je hebt een conventioneel blok waarbij het tobben is. Zal wel met die ellendige milieuregels te maken hebben.
Vandaag hele dag in een nieuwe Jeep Cherokee meegereden. Zal wel heel GroenLinks-onverantwoord zijn, maar ik word bij een inhaalmanouvre toch wel beetje blij van zo'n roffelende V8.
@53x11: command&conquer was ik even vergeten, maar idd heeeeel veel uren achter doorgebracht. Dune ook trouwens.
Less is bore
Motortje is idd een driepitter 1 liter met 100/110 pk (benzine/LPG). Da's in het dagelijks leven voldoende. Je kan best vlot rijden.
Enige keer dat de motor in problemen kwam, was volgeladen op reis op de lange hellingen op de autosnelweg. Dan zakte hij naar 90 in zesde. In vijfde kon ik 100-110 aanhouden. Ter plaatse (niet meer volgeladen) deed hij het gewoon goed in de bergen.
De Jogger weegt ook maar een goeie 1200 kg. En dat helpt de motor natuurlijk.
Enige keer dat de motor in problemen kwam, was volgeladen op reis op de lange hellingen op de autosnelweg. Dan zakte hij naar 90 in zesde. In vijfde kon ik 100-110 aanhouden. Ter plaatse (niet meer volgeladen) deed hij het gewoon goed in de bergen.
De Jogger weegt ook maar een goeie 1200 kg. En dat helpt de motor natuurlijk.
Gas is om op te koken.
Vorig jaar in Portugal een weekje een Dacia Logan gehuurd. Er paste veel in maar daar hield het wel op. Vreselijk underpowered dieselblokje, hakerige versnellingsbak, giga rijgeluid, zeer matige stoelen, plastic-fantastisch dashboard, wollige besturing, megaslap onderstel, dramatische audio-installatie, enz. enz.
Was heel blij toen ik op Schiphol weer in mijn V60 kon kruipen.
Dat gezegd hebbende, ik snap best dat mensen voor Dacia kiezen. Schijnbaar scoren ze in de pechstats beter dan VW
Vorig jaar in Portugal een weekje een Dacia Logan gehuurd. Er paste veel in maar daar hield het wel op. Vreselijk underpowered dieselblokje, hakerige versnellingsbak, giga rijgeluid, zeer matige stoelen, plastic-fantastisch dashboard, wollige besturing, megaslap onderstel, dramatische audio-installatie, enz. enz.
Was heel blij toen ik op Schiphol weer in mijn V60 kon kruipen.
Dat gezegd hebbende, ik snap best dat mensen voor Dacia kiezen. Schijnbaar scoren ze in de pechstats beter dan VW