Tubeless
Ik heb in 3 of 4 jaar 2 dynaplugs voor mezelf gebruikt. Maar heb “helaas” ook wel eens fietsmaatjes kunnen redden, omdat die zelf geen pluggen hadden .
Maar ik heb vorig jaar wat plugs in het voren gekocht, dus kan nog ff.
Maar ik heb vorig jaar wat plugs in het voren gekocht, dus kan nog ff.
Ik heb hetzelfde als Hanz Bé, al een aantal keer een maatje gered met mijn dynaplugs, voor een had ik er zelfs twee nodig. Verder had ik er laatst ineens zelf twee nodig op de woon-werk fiets en dan gaat het plotseling hard. Ik heb er nu nog 3 maar graag heb ik nog een of twee setjes van vijf achter de hand.
Hier ook een tevreden gebruiker.
Net een nieuwe fles besteld,wel Végétalex.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Voor het eerst in drie jaar ook een plug gestoken.
De sealent kreeg het gaatje wel dicht maar boven 2,5 bar loste de band meteen weer lucht.
Met de plug blijft hij alvast tot 5 bar op druk. Nog even kijken om het wat properder te krijgen. Nu lijkt het wat alsof ik in een plek str*nt reed
Misschien de volgende keer zwarte plugs ipv bruine kopen
De sealent kreeg het gaatje wel dicht maar boven 2,5 bar loste de band meteen weer lucht.
Met de plug blijft hij alvast tot 5 bar op druk. Nog even kijken om het wat properder te krijgen. Nu lijkt het wat alsof ik in een plek str*nt reed
Misschien de volgende keer zwarte plugs ipv bruine kopen
Was dit die Effetto Mariposa Caffelatex? Laat echt wel veel residu achter, meer dan Orange Seal... Hoelang was deze band gemonteerd?
Idd deze latex,2x bijgevuld en ik dacht 14-16 maanden.luchtverlies nihil en zover ik weet niet lek gereden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Lijkt wel purschuim Nijkie!nijkie schreef: ↑22 apr 2024 22:40Idd deze latex,2x bijgevuld en ik dacht 14-16 maanden.luchtverlies nihil en zover ik weet niet lek gereden.
Het is wel elastisch en dicht blijkbaar goed af.scottpch64 schreef: ↑23 apr 2024 06:15Lijkt wel purschuim Nijkie!
Gisteren de nieuwe band er op gelegd(met bandenvet doe ik het altijd)en staat nog steeds op 4 bar zonder latex er in.
Ben sowieso zeer tevreden over de Conti terra speed en trail.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Ik heb ook de Terra Speed erop liggen en ook die blijven goed op druk, met of zonder latex!
Recent mijn Pathfinder Tracer tubeless laten maken met Silca Ultimate Sealant.
Na een paar keer fietsen hoorde ik wat ik mijn band, wat achteraf zwarte bolletjes blijken te zijn…
Kan iemand mij aangeven wat dit is en waardoor dit komt?
Mijn overige wielen met dezelfde sealant hebben dit niet.
Ik heb de bolletjes verwijderd maar vraag mij af of de sealant nog zijn werk doet?
Na een paar keer fietsen hoorde ik wat ik mijn band, wat achteraf zwarte bolletjes blijken te zijn…
Kan iemand mij aangeven wat dit is en waardoor dit komt?
Mijn overige wielen met dezelfde sealant hebben dit niet.
Ik heb de bolletjes verwijderd maar vraag mij af of de sealant nog zijn werk doet?
Ik heb van de week een nieuwe band op mijn Zipp achterwiel gelegd. En zoals Schwalbe het voorschrijft ben ik na het vullen van de tubeless vloeistof meteen een rondje gaan rijden. Helaas band weer leeg na een nacht. Gisteren wederom opgepompt, rondje gereden. Nu in totaal 90km. Band weer leeg vanmorgen. Ik heb het idee dat dit aan de velgen ligt. Ik verlies ergens lucht. Op de Giant wielen hebben dezelfde banden namelijk weken op druk gestaan zonder vloeistof.
Wat zou een oplossing zijn? Nieuwe tape wikkelen? Nieuw ventiel plaatsen?
Zo heb ik geen zin in tubeless.....die Zipps zijn zo hard onderweg naar buiten moet ik zeggen. Helemaal na de ervaring met die Giant wielen.
Wat zou een oplossing zijn? Nieuwe tape wikkelen? Nieuw ventiel plaatsen?
Zo heb ik geen zin in tubeless.....die Zipps zijn zo hard onderweg naar buiten moet ik zeggen. Helemaal na de ervaring met die Giant wielen.
Ride bikes, not tanks!