Canyon Aeroad / Giant Propel / iets dergelijks
Mijn Canyon Ultimate (de goedkoopste Carbon versie van 1600 destijds) is 4 jaar oud en tikt de 40K aan, dus ik zit langzaam te denken aan een upgrade. Daarin neig ik sterk naar fiets meer geent op aerodynamica; ik rijd 99% van de tijd op vlakke wegen en doe wedstrijdjes.
Een aero frame en goede wielen zijn mijn voornaamste criteria.
Mijn aanvullende wens is schrijfremmen (ik heb nu velgremmen). Di2 is geen doel op zich, shimano 105 vind ik ook voldoende.
Verder wat wensen qua korte crancks, aero stuur, powermeter, maar dat zijn onderdelen die te vervangen zijn.
Canyon Aeroad en Giant Propel zijn (voor mij) de voor de hand liggende opties, maar er zijn er vaak meer.
Hippe merken en looks boeien me weinig, ik wil vooral goede prijs/kwaliteit.
Qua budget; ik wil me daarin nog niet vastleggen, maar gewoon kijken wat er is. (Okay , ik ga geen 10K neerleggen, dat vind ik absurde bedragen).
Waar denken jullie aan bij bovenstaande?
Een aero frame en goede wielen zijn mijn voornaamste criteria.
Mijn aanvullende wens is schrijfremmen (ik heb nu velgremmen). Di2 is geen doel op zich, shimano 105 vind ik ook voldoende.
Verder wat wensen qua korte crancks, aero stuur, powermeter, maar dat zijn onderdelen die te vervangen zijn.
Canyon Aeroad en Giant Propel zijn (voor mij) de voor de hand liggende opties, maar er zijn er vaak meer.
Hippe merken en looks boeien me weinig, ik wil vooral goede prijs/kwaliteit.
Qua budget; ik wil me daarin nog niet vastleggen, maar gewoon kijken wat er is. (Okay , ik ga geen 10K neerleggen, dat vind ik absurde bedragen).
Waar denken jullie aan bij bovenstaande?
Koop de aero fiets die je het mooiste vindt. Bijna elk merk heeft er wel 1 in het assortiment zitten. En afhankelijk van hoeveel geld je er aan wil besteden kies je welke onderdelen je er standaard opneemt (incl afmontage) en wat je later gaat vervangen.
40 K. De fiets is net ingereden. Nog lang op de helft van de levensduur van wat een frame aankan. Veertig duizend km is totaal geen reden om iets nieuws te kopen. Je wil misschien gewoon wat nieuws. Nieuw om het nieuw zijn. Ga niet verachten dat alles nu heeeeeeeeeeeel veel beter is dan vroeger. Schijven remmen ook goed en onder de meeste omstandigheden ook geen haar beter dan velgremmen. Elektrisch schakelen is een leuk gadget en wellicht krijg je er een kransje bij. Meer dan dat is het niet. Je zou ook hoge velgen kunnen aanschaffen. Dat is een grote stap in meer aero,
Live fast; die young. mijn blog
Volledig interne kabels (dus ook door stuur) + mechanisch = recept voor ellende. Niet doen.
Mijn god wat een gedrocht

Hier heb je volkomen gelijk in. Ik bedoel ook niet: 40K dus hij is op. Meer; die fiets heb ik veel gebruikt en met liefde en heeft zijn waarde bewezen.rob74 schreef: ↑24 apr 2024 13:5040 K. De fiets is net ingereden. Nog lang op de helft van de levensduur van wat een frame aankan. Veertig duizend km is totaal geen reden om iets nieuws te kopen. Je wil misschien gewoon wat nieuws. Nieuw om het nieuw zijn. Ga niet verachten dat alles nu heeeeeeeeeeeel veel beter is dan vroeger. Schijven remmen ook goed en onder de meeste omstandigheden ook geen haar beter dan velgremmen. Elektrisch schakelen is een leuk gadget en wellicht krijg je er een kransje bij. Meer dan dat is het niet. Je zou ook hoge velgen kunnen aanschaffen. Dat is een grote stap in meer aero,
Omdat er velgremmen op zitten voel ik me beperkt qua upgrades, carbon wielen met velgremmen wil ik gewoon niet. Bij natte wegen wil ik dan niet fietsen.
Ik merk dat mensen om me heen met aerofietsen weldegelijk een tikkie sneller zijn. Misschien maar een fractie, maar de wedstrijdjes die ik rijd worden beslist op fracties. Vandaar deze overweging.
Bedankt voor de suggesties so far.
Havana: slaat jouw opmerking op de voorgestlde canyon cf sl 8?
Dat was een algemene opmerking (de kabels).
Dat gedrocht bedoelde ik de Giant.
Dat gedrocht bedoelde ik de Giant.