Wij zitten in mei 2 weken in de buurt van Ales. Nu wil ik naast de racefiets ook de gravelfiets mee.
Waar vind ik leuke gravel routes? Ze hoeven niet super lang.
Kan op internet zo niets vinden, zoek ik verkeerd?
We zitten bij La Grand-Combe
Gravel routes rond Ales Frankrijk
Heatmap Strava (niet de routeplanner, maar menu kaarten) kun je sinds kort ook filteren op gravel en MTB. Ik denk dat dit zeker zal helpen.
Klopt, wel heel veel op de MTB.
Ik ben Alès alleen nog maar langs de zuidoostkant gepasseerd. Daarvan herinner ik me een vrij dicht bebouwing, genre vlaamse verkaveling, voornamelijk asfalt, en veel ondoordringbaar maquis (doornstruiken). Zo maar wat door de natuur bonken is niet te doen. Maar https://bikerouter.de geeft wel aardig wat gravelpaadjes ten noordwesten van Alès, in de richting van de Cévennes. Bikerouter heeft een speciale gravel overlay, aanzetten via Layers menu rechts, zet de optie "bikerouter.de Gravel Overlay 2.0" aan. Uitleg over de gravel overlay hier: https://www.marcusjaschen.de/blog/2022/ ... ikerouter/. Kort gesteld komt het erop neer dat roze goed is om te gravelen, geel-rood gestippeld is niet te doen. (Of dat met de realiteit overeen komt hangt af van de kwaliteit van de data in OpenStreetMap, die kan ik vanop een afstand niet beoordelen.)
Vorige zomer zaten we vlakbij Alès. Ik was niet met de gravelbike dus geen gravelroutes gezocht. Maar het asfalt in de Cevennen lijkt soms wat op op een gravelweggetje.
Maar het is een landelijke regio, dus er moeten best veel gravelwegen zijn me dunkt.
Maar het is een landelijke regio, dus er moeten best veel gravelwegen zijn me dunkt.
Ik ben wel vaker in de Ardeche geweest (rond Privas) en vond het daar goed meevallen. Als ik zo googlemaps wat bekijk dan lijkt dat bij Ales ook wel netjes.
[/quote]
Met de app, als ik dan gravel aanklik en scroll naar Ales krijg ik een melding dat ik moet betalen.
[/quote]
Ik heb wel gewoon op PC gekeken en daar geen probleem. Op de app krijg ik idd. ook de melding dat ik moet betalen, raar...
Met de app, als ik dan gravel aanklik en scroll naar Ales krijg ik een melding dat ik moet betalen.
[/quote]
Ik heb wel gewoon op PC gekeken en daar geen probleem. Op de app krijg ik idd. ook de melding dat ik moet betalen, raar...
Wij zaten zo'n half uurtje westwaarts, echt middenin de Cevennen. Daar zijn de (kleinere) wegen echt soms op z'n Belgisch
Ik had bewust 32mm wegbandjes gemonteerd.