Ik moet sowieso mijn cassette en ketting vervangen, maar is het buitenblad ook aan vervanging toe?
Of kan die nog een rondje mee?
staat buitenblad gravelbike
Dan ben je m.i. ook te lang doorgereden. Maar goed, proberen is hier het devies. Als het blad te ver heen is dan schiet de boel door.
Ride bikes, not tanks!
Wat een smeerboel. Met een ketting in die staat verslijt je cassette en kettingblad in geen tijd.
Zelfs als je niet aan de wax wil (moet niet), dan kan je toch nog af en toe je ketting kuisen? Of toch minstens de ketting vervangen voor ze helemaal versleten is? Te zien aan de staat van de rollers is de houdbaarheidsdatum ver verleden.
Zelfs als je niet aan de wax wil (moet niet), dan kan je toch nog af en toe je ketting kuisen? Of toch minstens de ketting vervangen voor ze helemaal versleten is? Te zien aan de staat van de rollers is de houdbaarheidsdatum ver verleden.
+1 voor ABDR, ik zou hier geen meter mee durven te fietsen i.v.m. het risico op tandjes tuffen. De hele boel vervangen en schoonhouden is het devies.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Ik ben niet de fan van de altijd schone fiets... geen probleem als de ketting vuil is; genoeg olieen en het loopt vlot genoeg. Het zal allemaal wel iets sneller slijten (of ook; de gemiddelde stadsfiets zijn ketting wordt nooit gekuist en die gaat eeuwig mee als je genoeg oliet... en niet te veel rijdt) maar ik begrijp perfect dat de tijd die je stopt in ketting proper onderhouden niet altijd evenredig met het plezier van een propere ketting.
Ik lees nu pas dat je ketting en cassette ook vervangt; ivm kettingblad; uiteindelijk als je bij zetten van kracht niet doortrapt met de nieuwe ketting is je kettingblad nog ok.
Voor de andere onderdelen is het niet erg verder te rijden met minder kettingblad.
Of ook; zolang alles werkt kan je nu ook doorrijden tot het niet meer werkt. Dat kan best nog eens 5.000km zijn (afhankelijk wat je gaat rijden en wat de staat is van de ketting nu).
Ik lees nu pas dat je ketting en cassette ook vervangt; ivm kettingblad; uiteindelijk als je bij zetten van kracht niet doortrapt met de nieuwe ketting is je kettingblad nog ok.
Voor de andere onderdelen is het niet erg verder te rijden met minder kettingblad.
Of ook; zolang alles werkt kan je nu ook doorrijden tot het niet meer werkt. Dat kan best nog eens 5.000km zijn (afhankelijk wat je gaat rijden en wat de staat is van de ketting nu).