Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou het wiel ff onderwater houden met een paar spaakgaten, zie je dan bubbels is het niet goed.
Heb je de banden voor montage goed ontvet? Ze kunnen behoorlijk wat silicone bevatten. De ene band veel meer dan de andere. Ik haal vorige week twee pirelli's uit de doos, de ene valt wel mee, de andere lijkt wel een aal zo glad.
Doe er 40 tot 50ml in bij eerste montage en dan een beetje baskketballen met het wiel.
Heb je de banden voor montage goed ontvet? Ze kunnen behoorlijk wat silicone bevatten. De ene band veel meer dan de andere. Ik haal vorige week twee pirelli's uit de doos, de ene valt wel mee, de andere lijkt wel een aal zo glad.
Doe er 40 tot 50ml in bij eerste montage en dan een beetje baskketballen met het wiel.
Nee, niet ontvet. Ik heb ondertussen best al wat Pro One TLE tubeless gemaakt (stuk of 8) en het valt gewoon op dat op die Zipps de druk gewoon langzaam wegloopt. 50ml heb ik erin gedaan en meteen gaan rijden. Denk je dat dat nu nog zin heeft om ze te ontvetten?
Bijvullen na een korte periode heb ik ook wel gedaan voorheen. Nu nog niet met deze nieuwe band. Die is natuurlijk nog heel nieuw ook.
Bijvullen na een korte periode heb ik ook wel gedaan voorheen. Nu nog niet met deze nieuwe band. Die is natuurlijk nog heel nieuw ook.
Ride bikes, not tanks!
Doe er jouw voordeel mee:leon1 schreef: ↑01 mei 2024 09:31 Ik heb van de week een nieuwe band op mijn Zipp achterwiel gelegd. En zoals Schwalbe het voorschrijft ben ik na het vullen van de tubeless vloeistof meteen een rondje gaan rijden. Helaas band weer leeg na een nacht. Gisteren wederom opgepompt, rondje gereden. Nu in totaal 90km. Band weer leeg vanmorgen. Ik heb het idee dat dit aan de velgen ligt. Ik verlies ergens lucht. Op de Giant wielen hebben dezelfde banden namelijk weken op druk gestaan zonder vloeistof.
Wat zou een oplossing zijn? Nieuwe tape wikkelen? Nieuw ventiel plaatsen?
Zo heb ik geen zin in tubeless.....die Zipps zijn zo hard onderweg naar buiten moet ik zeggen. Helemaal na de ervaring met die Giant wielen.
https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... singen/997
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
3x gered door tubeless vandaag. 3x psst en melk die eruit kwamop verschillende plaatsen maar nog 50 km doorgefietst en met 4 bar thuisgekomen.
Orange seal for the win!
Een andere vraag. Iemand die weet waar je nog dynaplug plugs kan kopen? Die zijn overal uitverkocht. Vind ik wel bizar...
Orange seal for the win!
Een andere vraag. Iemand die weet waar je nog dynaplug plugs kan kopen? Die zijn overal uitverkocht. Vind ik wel bizar...
Ik heb Zipps 303S en geen problemen met op druk blijven. Na een week moet er minder dan 0.5 bar bij.leon1 schreef: ↑01 mei 2024 10:04 Nee, niet ontvet. Ik heb ondertussen best al wat Pro One TLE tubeless gemaakt (stuk of 8) en het valt gewoon op dat op die Zipps de druk gewoon langzaam wegloopt. 50ml heb ik erin gedaan en meteen gaan rijden. Denk je dat dat nu nog zin heeft om ze te ontvetten?
Bijvullen na een korte periode heb ik ook wel gedaan voorheen. Nu nog niet met deze nieuwe band. Die is natuurlijk nog heel nieuw ook.
Deze week iets meer bij mijn voorband, maar dat bleek een lek te zijn (door de sealant weer "geplakt").
Dank! Ik ga er eens nader naar kijken. Ze hebben nu een kleine 4000km achter de kiezen. En nu pas zit de tweede achterband erop. De voorband weet ik ook nog wel dat die moeite had om de lucht vast te houden in het begin. Maar goed, ik ben van de week door een flink gat in de weg gereden dus misschien moet het achterwiel sowieso even een check up krijgen. Kan er meteen nieuwe tape in.
Ride bikes, not tanks!
Laat je weten wat het is geworden Leon! Ik ben benieuwd.
Hier ben ik van een fiets de winterbanden aan het wisselen voor zomerbanden, en ik zie dat 1 band helemaal schoon is van binnen zonder opgedroogde sealant. Enig idee wat daar aan de hand kan zijn? Zou ik de fles niet goed geschud hebben voordat ik de sealant erin deed? Er zat wel melk in de band maar geen enkele lijm rest, waar ik normaal wel altijd een laag oude sealant in mijn banden heb.
Hier ben ik van een fiets de winterbanden aan het wisselen voor zomerbanden, en ik zie dat 1 band helemaal schoon is van binnen zonder opgedroogde sealant. Enig idee wat daar aan de hand kan zijn? Zou ik de fles niet goed geschud hebben voordat ik de sealant erin deed? Er zat wel melk in de band maar geen enkele lijm rest, waar ik normaal wel altijd een laag oude sealant in mijn banden heb.
Het kan zijn dat er vet/olie-achtigespul in die band zat vanuit de fabriek, waardoor de lijm niet goed kon hechten.esmeew schreef: ↑01 mei 2024 16:14 Laat je weten wat het is geworden Leon! Ik ben benieuwd.
Hier ben ik van een fiets de winterbanden aan het wisselen voor zomerbanden, en ik zie dat 1 band helemaal schoon is van binnen zonder opgedroogde sealant. Enig idee wat daar aan de hand kan zijn? Zou ik de fles niet goed geschud hebben voordat ik de sealant erin deed? Er zat wel melk in de band maar geen enkele lijm rest, waar ik normaal wel altijd een laag oude sealant in mijn banden heb.
Mijn band die ik heb vervangen had ook helemaal geen opgedroogde sealant. En ik heb de fles wel goed geschud!
Maar goed, ik heb de komende dagen geen tijd om er naar te kijken. Net weer een rondje gedaan. Eerst oppompen en rijden. Dat gaat prima. Zo lang houdt de band wel lucht vast.
Ik kom er op terug.
Ride bikes, not tanks!