Welke oplossingen had je bedacht?Theo V schreef: ↑03 mei 2024 10:53Wat ik me dan weer afvraag;daniel1975 schreef: ↑02 mei 2024 21:31 Tis hier en daar wel raak zeg. Zoek op X maar eens naar Venlo, Gulpen, Voorthuizen.
Blij dat wij bovenop Gulpenerberg staan, water kan hier weg. Maar is wel fascinerend veel regen in korte tijd.
Ligt het aan het KNMI of trek jij dat slechte weer aan?
Maar zonder gekheid, ik hoop voor die regio dat er snel oplossingen komen.
De laatste jaren is het steeds raak daar.
Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
Dat er dus grote lokale verschillen zijn en dat het moeilijk wordt om daar grote verklarende conclusies aan vast te binden.
Natuurbranden zijn overigens voor meer dan drie kwart gewoon aangestoken, om allerlei redenen. (sommige onderzoeken wijzen zelfs eerder in de richting van 90%)
Deze grote brand is ontstaan omdat een boer dacht zijn fikkie wel in controle te kunnen houden. Ja natuurlijk moet er vuur komen voordat er brand is. Maar daarom is het voor de mensen die er wonen niet minder erg. Gelukkig zijn de huizen daar behouden.lugosi schreef: ↑03 mei 2024 11:04Dat er dus grote lokale verschillen zijn en dat het moeilijk wordt om daar grote verklarende conclusies aan vast te binden.
Natuurbranden zijn overigens voor meer dan drie kwart gewoon aangestoken, om allerlei redenen. (sommige onderzoeken wijzen zelfs eerder in de richting van 90%)
- Enzzo
- Forum-lid HC
Theo V schreef: ↑03 mei 2024 10:53Wat ik me dan weer afvraag;daniel1975 schreef: ↑02 mei 2024 21:31 Tis hier en daar wel raak zeg. Zoek op X maar eens naar Venlo, Gulpen, Voorthuizen.
Blij dat wij bovenop Gulpenerberg staan, water kan hier weg. Maar is wel fascinerend veel regen in korte tijd.
Ligt het aan het KNMI of trek jij dat slechte weer aan?
Misschien kan Daniel even doorgeven waar en wanneer hij op vakantie gaat, kunnen we daar massaal wegblijven
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vrienden van ons hebben het nog veel slechter. Die zijn vorig jaar de splinternieuwe caravan verloren in de beruchte hagelbui bij Gardameer (gelukkig 100% verzekering) en staan nu met hun nieuwe caravan in Voorthuizen. Dak is weer vol hagelpitten en alles blank.
Voor dit soort weer is geen oplossing. Dit hou je niet tegen.
Voor dit soort weer is geen oplossing. Dit hou je niet tegen.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
In Belgie viel nog meer water. Dus das ook geen optie
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
De terugreis kon nog weleens een uitdaging worden:
https://nos.nl/l/2519060
https://nos.nl/l/2519060
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Natuurlijk is er geen oplossing voor het weer.
Maar mogelijk voor de gevolgen wel.
Een goed "waterafvoerplan" voor deze regio zou hoog op het lijstje moeten staan.
Als men zo overstromingen en modderstromen kan voorkomen heb je de grootste klap gehad.
Tegen de ellende die er drie jaar geleden was kan men zich moeilijk voorbereiden, maar ik hoop voor hen dat als er oplossingen komen dat dat soort extremen minder schade en ellende opleveren.
Maar mogelijk voor de gevolgen wel.
Een goed "waterafvoerplan" voor deze regio zou hoog op het lijstje moeten staan.
Als men zo overstromingen en modderstromen kan voorkomen heb je de grootste klap gehad.
Tegen de ellende die er drie jaar geleden was kan men zich moeilijk voorbereiden, maar ik hoop voor hen dat als er oplossingen komen dat dat soort extremen minder schade en ellende opleveren.