Politiek
Ik vind ook dat je voorzichtig moet zijn met je controles. Keerzijde is dit https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1390 ... rkiezingen
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
https://nos.nl/l/2519087
1 april is al geweest….
Omdat een of andere deugmuts een klacht heeft ingediend wordt de eskimolaan omgedoopt. Alsof de Inuits ook maar enig besef hebben van het bestaan van Dronten.
Speciaal voor de klaagmuts: https://youtu.be/Mi1O07_RasA?si=X7u7w8Sxkq-utAWC
1 april is al geweest….
Omdat een of andere deugmuts een klacht heeft ingediend wordt de eskimolaan omgedoopt. Alsof de Inuits ook maar enig besef hebben van het bestaan van Dronten.
Speciaal voor de klaagmuts: https://youtu.be/Mi1O07_RasA?si=X7u7w8Sxkq-utAWC
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Het gros van de mensen die in de problemen zit komt door de overheid.
Probleem is dat overheden vaak geen idee hebben wat de bepaalde gevolgen zijn van besluiten.
Ik zie het in mijn IT vak. Maar neem ook de salderingsregeling. Er zit daar vrijwel niemand die het begrijpt, anders neem je dit besluit niet.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Even iets anders: de media lopen op het moment over met berichten/speculaties over de komende dodenherdenking op 4 mei.
Ik vind, heel mijn leven al, die 4 mei een heel bijzonder moment. Of je nu denkt aan joden, zigeuners, zwarte mensen of om het even welke bevolkingsgroepen die door de Nazi’s categorisch zijn vermoord. Of dat je denkt aan je opa die in het verzet zat en verraden werd, je familieleden die de oorlog niet hebben overleefd om welke reden dan ook, of dat je gewoon denkt aan degenen die je onlangs bent verloren, de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne of Gaza/Israel.
Het maakt niet uit; die landelijke 2 minuten stilte hebben altijd een enorme impact op mij gehad. De verbinding tussen X miljoen mensen die bijna allemaal dát moment respecteren is echt heel bijzonder en voel je in heel je wezen.
Ik hoop echt van ganser harte dat dit moment nu niet verstoord gaat worden door een paar egoïsten die vinden dat hun boodschap boven het belang van een heel volk staat!!
Mensen die vinden dat het recht om te mogen demonstreren hun absolute en dogmatische alleenrecht is, zonder ook maar enige empathie te hebben voor traditie, zonder ook maar enig respect te tonen voor mensen die één dag per jaar even de stilte opeisen om hun geliefden te herdenken.
Het zou mooi zijn, juist heden ten dagen, als dit moment incidentvrij zou verlopen!
(Daarna kan iedereen zich weer buigen over futiliteiten als een “Europappa” gedrocht op een waardeloos songfestival )
Ik vind, heel mijn leven al, die 4 mei een heel bijzonder moment. Of je nu denkt aan joden, zigeuners, zwarte mensen of om het even welke bevolkingsgroepen die door de Nazi’s categorisch zijn vermoord. Of dat je denkt aan je opa die in het verzet zat en verraden werd, je familieleden die de oorlog niet hebben overleefd om welke reden dan ook, of dat je gewoon denkt aan degenen die je onlangs bent verloren, de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne of Gaza/Israel.
Het maakt niet uit; die landelijke 2 minuten stilte hebben altijd een enorme impact op mij gehad. De verbinding tussen X miljoen mensen die bijna allemaal dát moment respecteren is echt heel bijzonder en voel je in heel je wezen.
Ik hoop echt van ganser harte dat dit moment nu niet verstoord gaat worden door een paar egoïsten die vinden dat hun boodschap boven het belang van een heel volk staat!!
Mensen die vinden dat het recht om te mogen demonstreren hun absolute en dogmatische alleenrecht is, zonder ook maar enige empathie te hebben voor traditie, zonder ook maar enig respect te tonen voor mensen die één dag per jaar even de stilte opeisen om hun geliefden te herdenken.
Het zou mooi zijn, juist heden ten dagen, als dit moment incidentvrij zou verlopen!
(Daarna kan iedereen zich weer buigen over futiliteiten als een “Europappa” gedrocht op een waardeloos songfestival )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ze zullen er sowieso het tegenovergestelde mee bereiken van wat ze willen. Er vanuit gaande dat ze meer medestanders willen.
Toch werd dit ook voorzien door denkers uit de 18e eeuw die verantwoordelijk zijn voor hoe grondwetten en politieke systemen geconcipieerd werden.
Het bekendste voorbeeld is wellicht het tweede amendement van de 'Bill of Rights' in de VS.
Het verbiedt elke overheid om burgers te ontzeggen van het recht tot dragen van een wapen.
De motivering hiervan is dat burgers zich moeten kunnen verweren tegen criminelen.... maar ook tegen tirannieke overheid.Een goed geregelde militie, nodig voor de veiligheid van een vrije staat, en het recht van burgers om wapens te dragen, zijn rechten die niet geschonden mogen worden
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zo eens met Enzzo!!
Maar ga er maar vanuit dat er iets geprotesteerd gaat worden en "dat we daar begrip voor moeten hebben".
Maar ga er maar vanuit dat er iets geprotesteerd gaat worden en "dat we daar begrip voor moeten hebben".
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik hoop het niet Daniel!! Maar gezien de laatste maanden zal het wellicht toch inderdaad een podium gaan worden voor een aantal mensen die vinden dat ze de absolute waarheid in pacht hebben.
Hoe dan ook: Vingers crossed voor wat respect en medeleven in de huidige gepolariseerde maatschappij…
Hoe dan ook: Vingers crossed voor wat respect en medeleven in de huidige gepolariseerde maatschappij…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
- daniel1975
- Forum-lid HC
https://nos.nl/l/2519483
Zal aan mij liggen, maar ik heb nog nooit ongepast geweld van de politie meegemaakt. Ze zijn al veel te soft en zelfs dat is niet goed.
Zal aan mij liggen, maar ik heb nog nooit ongepast geweld van de politie meegemaakt. Ze zijn al veel te soft en zelfs dat is niet goed.
Less is bore