Missing link vs Breekpen
Wie zegt dat?
De juristen die de documenten van de afdeling productveiligheid van Shimano moeten goedkeuren.
In de harde praktijk heb ik me er nog nooit iets van aangetrokken.
hun fietsen.
Ik gebruik 4 Ultegra CN-HG701-11 kettingen met originele snel schakel in rotatie (gewaxt met Molten Speed Wax, en elke +/-300Km wissel ik de ketting). Ik heb wel een tang om makkelijk de snel schakels te openen)
Inmiddels heb ik 12-13 applicaties per ketting gedaan en ik heb nog geen problemen gehad met de snel schakels (ik heb een Wippermann extra schakel in mijn tool-bidon voor pech onderweg).
Conclusie: de originele Shimano snel schakels werken prima
Inmiddels heb ik 12-13 applicaties per ketting gedaan en ik heb nog geen problemen gehad met de snel schakels (ik heb een Wippermann extra schakel in mijn tool-bidon voor pech onderweg).
-
- Forum-lid HC
Ts heeft 10 speed staat er. Gebruik jij de 11 speed ketting op een 10 speed systeem?jsprbcn schreef: ↑04 mei 2024 20:07 Ik gebruik 4 Ultegra CN-HG701-11 kettingen met originele snel schakel in rotatie (gewaxt met Molten Speed Wax, en elke +/-300Km wissel ik de ketting). Ik heb wel een tang om makkelijk de snel schakels te openen)
Ik heb eens via Ali een zakje met 100 van die QL’s Shimano compatibel gekocht voor een paar euro. Bij iedere keer dat de ketting los gaat doe ik er een nieuwe QL op. Werkt tot op heden prima.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021