Na een val is een spaak gebroken en zat er een slag in het wiel op het punt waar de spaak gebroken was.
Alles vervangen door de FM. Slag er volledig uit. Nieuwe spaak er in.
Is het wiel nog bruikbaar of toch een nieuw wiel aanschaffen? Het gaat om een carbon wiel met stalen Aero spaken.
Gebroken spaak
totaal geen schade. Enkel de pedaal van een andere fiets de spaak kapot gemaakt.
Laten maken, maar na het maken vertelde de FM dat er nu meerdere spaken kunnen breken. Mede doordat er nogal een slag in zat. Niet dat ik elke week bij de FM sta om het wiel te laten maken. Vandaar de vraag hier eens of mensen dit ook al hebben voorgehad.
Wat is er allemaal vervangen?Pw90 schreef: ↑04 mei 2024 19:52 Na een val is een spaak gebroken en zat er een slag in het wiel op het punt waar de spaak gebroken was.
Alles vervangen door de FM. Slag er volledig uit. Nieuwe spaak er in.
Is het wiel nog bruikbaar of toch een nieuw wiel aanschaffen? Het gaat om een carbon wiel met stalen Aero spaken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
1 spaak incl nippel. Spaak was in het midden gebroken.nijkie schreef: ↑04 mei 2024 20:33Wat is er allemaal vervangen?Pw90 schreef: ↑04 mei 2024 19:52 Na een val is een spaak gebroken en zat er een slag in het wiel op het punt waar de spaak gebroken was.
Alles vervangen door de FM. Slag er volledig uit. Nieuwe spaak er in.
Is het wiel nog bruikbaar of toch een nieuw wiel aanschaffen? Het gaat om een carbon wiel met stalen Aero spaken.
Hm. Ik zou op z'n minst verder rijden met het wiel.
Ik heb met m'n eerste Ali wielen veel gebroken nippels gehad. Dan kon ik steeds wel nog veder fietsen, ook al zat er soms wel een slagje in het wiel.
Uiteindelijk nog een paar keer gebroken nippel gehad, tot we ze met loctite vastgezet hebben. Sindsdien helemaal probleemloos.
Dus ik zou zeker verder rijden met het wiel.
Tenzij je al lang een ander setje op het oog had en nu het voorval kan aangrijpen om de koop te rechtvaardigen
Ik heb met m'n eerste Ali wielen veel gebroken nippels gehad. Dan kon ik steeds wel nog veder fietsen, ook al zat er soms wel een slagje in het wiel.
Uiteindelijk nog een paar keer gebroken nippel gehad, tot we ze met loctite vastgezet hebben. Sindsdien helemaal probleemloos.
Dus ik zou zeker verder rijden met het wiel.
Tenzij je al lang een ander setje op het oog had en nu het voorval kan aangrijpen om de koop te rechtvaardigen
Ga er vanuit dat de spaken op de juiste spanning staan na reparatie,gewoon er mee gaan rijden.Pw90 schreef: ↑04 mei 2024 20:351 spaak incl nippel. Spaak was in het midden gebroken.nijkie schreef: ↑04 mei 2024 20:33Wat is er allemaal vervangen?Pw90 schreef: ↑04 mei 2024 19:52 Na een val is een spaak gebroken en zat er een slag in het wiel op het punt waar de spaak gebroken was.
Alles vervangen door de FM. Slag er volledig uit. Nieuwe spaak er in.
Is het wiel nog bruikbaar of toch een nieuw wiel aanschaffen? Het gaat om een carbon wiel met stalen Aero spaken.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Idd gewoon gaan rijden, mocht het zo zijn dat er de komende tijd meer spaken sneuvelen dan het hele wiel opnieuw in laten spaken met nieuwe spaken.