Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik plak ook geen gaten die rijdend al dicht gaan, ervaring leert dat die nooit open gaan.
Daar zit vaak echt een hoopje vloeistof/kauwgom achter.
Deze week 2x lek met muc off voor het eerst.
Wat een top spul, niet eens gemerkt de eerste keer wat druppels op mijn frame bij een stop.
Daar zit vaak echt een hoopje vloeistof/kauwgom achter.
Deze week 2x lek met muc off voor het eerst.
Wat een top spul, niet eens gemerkt de eerste keer wat druppels op mijn frame bij een stop.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40615
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maken jullie de band nog schoon als je van merk vloeistof wisselt eigenlijk? Of gewoon mix and match?
Less is bore
Alleen als de vloeistof een hele andere samenstelling heeft. Ik mix bijvoorbeeld geen Orange Seal met Blue Doc.daniel1975 schreef: ↑07 mei 2024 15:47 Maken jullie de band nog schoon als je van merk vloeistof wisselt eigenlijk? Of gewoon mix and match?
Maar Blue Doc en Stans wissel ik wel, omdat die volgens mij hetzelfde is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Doc blue/stans is bijna niet te verwijderen, dat maakt ik schoon en laat ik drogen.
Muc off spoel je er met water zo uit.
Orange seal heeft veel weg van Muc-off maar die laatste is nog iets beter. Wel, zeker in een raceband 50ml/60ml in de band doen, zeker als die nieuw is. Notubes kan af met 30 a 40ml, maar dan dicht het eigenlijk niet snel genoeg of helemaal niet.
Ik MTB banden doe ik, als ik lekbescherming wil 120 tot 150ml
Muc off spoel je er met water zo uit.
Orange seal heeft veel weg van Muc-off maar die laatste is nog iets beter. Wel, zeker in een raceband 50ml/60ml in de band doen, zeker als die nieuw is. Notubes kan af met 30 a 40ml, maar dan dicht het eigenlijk niet snel genoeg of helemaal niet.
Ik MTB banden doe ik, als ik lekbescherming wil 120 tot 150ml
Goodyear Eagle tLR.
Ik had 30 ml Cyclon sealant in gedaan. Miserie onderweg, mecanicien waar ik stopte, kapte er nog eens 40 bij.
Na 10 km weer prijs. M'n vaste Fm deed er nog eens bij en blijft nu wel op druk.
Dat moet bijna 100 ml zijn voor een 30 mm bandje...
De voorband bleef wel op druk.
Ik had 30 ml Cyclon sealant in gedaan. Miserie onderweg, mecanicien waar ik stopte, kapte er nog eens 40 bij.
Na 10 km weer prijs. M'n vaste Fm deed er nog eens bij en blijft nu wel op druk.
Dat moet bijna 100 ml zijn voor een 30 mm bandje...
De voorband bleef wel op druk.
Vandaag weer prijs, nu de achterband. Te grote snede om te kunnen dichten dus mijn laatste dynaplug gebruikt.
Nu zit ik dus zonder en die dingen zijn nog zeldzamer geworden dan goud. De volgende keer heb ik dus niks meer. Eigenlijk schandalig dat je 70€ betaald voor zo een pen en dan nergens geen refill kan vinden.
Nu zit ik dus zonder en die dingen zijn nog zeldzamer geworden dan goud. De volgende keer heb ik dus niks meer. Eigenlijk schandalig dat je 70€ betaald voor zo een pen en dan nergens geen refill kan vinden.
Ik heb gisteren nog iets van 30/40ml Doc Blue toegevoegd en het was goed. De band houdt ineens wel de lucht vast.leon1 schreef: ↑01 mei 2024 20:08Mijn band die ik heb vervangen had ook helemaal geen opgedroogde sealant. En ik heb de fles wel goed geschud!
Maar goed, ik heb de komende dagen geen tijd om er naar te kijken. Net weer een rondje gedaan. Eerst oppompen en rijden. Dat gaat prima. Zo lang houdt de band wel lucht vast.
Ik kom er op terug.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13989
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja ik heb dat ook wel gehad met banden, zeker met notubes/doc blue.
Mijn vermoeden is dat de combo dan gewoon wat meer nodig heeft om af te dichten.
Mijn vermoeden is dat de combo dan gewoon wat meer nodig heeft om af te dichten.
Dat gaat tubeless niet meer redden zeker.
Quasi nieuw bandje...
Ik heb het wel pas vanmorgen gezien, terwijl het maandag moet gebeurd zijn. Bandje bleef op druk.
Quasi nieuw bandje...
Ik heb het wel pas vanmorgen gezien, terwijl het maandag moet gebeurd zijn. Bandje bleef op druk.