Is ook nog een wens van mij om ooit eens een van de alpen reuzen te beklimmen.
Een maat van mij wil volgend jaar de marmotte gaan bedwingen, twijfel of dat wel wat voor mij is wil eerst een keer een van die cols bedwingen. Italie staat ook nog op mijn lijst als vakantie land mijn vrouw wil er ook een keer naar toe, dan gaat mijn mooie italiaan zeker ook wel mee.
Cannondale Six carbon, Caad9 of Pinarello FP1 2010
Als je geen klimervaring hebt dan zou ik me de vraag stellen, is het wijs is om 3 cols w.o. eentje van 2605 hoog te proberen? Ben je een ervaren sporter (bijv marathonloper of triathleet) dan gaat het je wel lukken. Anders zou ik de Marmotte nog even uitstellen.
Heb je klimervaring in Limburg? Want daar kun je ook heel goed rijden
Heb je klimervaring in Limburg? Want daar kun je ook heel goed rijden
Camerig is prachtig!
Ik zelf heb geen klimervaring met de grote cols ben al wel een aantal keer in limburg geweest is goed bevallen.
Die fietsmaten hebben al wel ervaring met die cols, ik twijfel daarom ook om mee te gaan, wil wel een keer een col beklimmen.
Die fietsmaten hebben al wel ervaring met die cols, ik twijfel daarom ook om mee te gaan, wil wel een keer een col beklimmen.
ViVa Italia LIbera E Redenta
Gewoon gaan! alleen niet direct drie cols achter elkaar doen. Je zou kunnen oefenen op Camerig, die heeft het voor NL-maten enorme hoogteverschil van 168 meter. Ga je deze dus 8 keer op dan heb je dezelfde hoogtemeters als Alpe d'Huez.
Wat natuurlijk leuker is, is 12 colls achter elkaar:
- Bemelerberg, bij Bemelen
- Grensheuvel, bij Mheer
- Wolfsberg, bij Noorbeek
- Loorberg, bij Slenaken
- Camerig, bij Epen en Vijlen
- Drielandenpunt, bij Vaals
- Terug naar Camerig naar Vijlen,
- Gulpenerberg bij Wittem
- Kruisberg bij Wahwiller
- Eyserbosweg bij Eys
- Keutenberg bij Schin op Geul
- Cauberg in Valkenburg
Je rijdt vanaf Maastricht via Berg en Terblijt naar Valkenburg. Je parkeert op de Cauberg bij Vilt en volgt deze ronde van 80 km. Freaks doen hem twee keer.
Op dit topic vind je alles wat je wilt weten over de grote cols. http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35646
Wat natuurlijk leuker is, is 12 colls achter elkaar:
- Bemelerberg, bij Bemelen
- Grensheuvel, bij Mheer
- Wolfsberg, bij Noorbeek
- Loorberg, bij Slenaken
- Camerig, bij Epen en Vijlen
- Drielandenpunt, bij Vaals
- Terug naar Camerig naar Vijlen,
- Gulpenerberg bij Wittem
- Kruisberg bij Wahwiller
- Eyserbosweg bij Eys
- Keutenberg bij Schin op Geul
- Cauberg in Valkenburg
Je rijdt vanaf Maastricht via Berg en Terblijt naar Valkenburg. Je parkeert op de Cauberg bij Vilt en volgt deze ronde van 80 km. Freaks doen hem twee keer.
Op dit topic vind je alles wat je wilt weten over de grote cols. http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35646
Camerig is prachtig!
Heb vorig jaar (2009) de Steven Rook Classic gereden, totaal 160km in deze route o.a. de Côte de La Redoute en Côte de Drolenval (beide max. 20%) was wel ff door bijten maar is me wel gelukt. Kijk al weer uit naar dit jaar.
ViVa Italia LIbera E Redenta
Nieuwe racefiets
Hallo
ik heb mij hier ingelogd voor een paar vragen ,ik ga mij een nieuwe racefiets aanschaffen maar weet nog niet juist de welke ,ik had namelijk gedacht voor de Astraeus van van nicholas titaanfiets maar weet niet of titanium goed is om aan wedstrijden deel te nemen ? ik ben bang van carbon omdat dit wel sterk is maar heel breekbaar en aangezien dit heb ik er echt schrik van ,ik rij nu momenteel op een prorace uit aluminium en dat stampt nogal erg ,ik zou wat comfortabel willen zitten daarom dacht ik voor een titaanfiets ,maar weet niet of dit zoveel verschil zou opleveren ,daarom zou ik willen vragen of er iemand is die daar wel ervaring mee heeft, ik zie ook heel graag pinarello fp1 alu maar momenteel maar verkrijbaar met groep 105 en mindere groepen ,je zou hem moeten afbreken en een betere kwaliteits groep er moeten opzetten en dan is hij ook duur en nog een vraagje is een rearstay in carbon beter om mee te rijden dempt dat de schokken ook meer ?? Groeten Rudy
Hallo
ik heb mij hier ingelogd voor een paar vragen ,ik ga mij een nieuwe racefiets aanschaffen maar weet nog niet juist de welke ,ik had namelijk gedacht voor de Astraeus van van nicholas titaanfiets maar weet niet of titanium goed is om aan wedstrijden deel te nemen ? ik ben bang van carbon omdat dit wel sterk is maar heel breekbaar en aangezien dit heb ik er echt schrik van ,ik rij nu momenteel op een prorace uit aluminium en dat stampt nogal erg ,ik zou wat comfortabel willen zitten daarom dacht ik voor een titaanfiets ,maar weet niet of dit zoveel verschil zou opleveren ,daarom zou ik willen vragen of er iemand is die daar wel ervaring mee heeft, ik zie ook heel graag pinarello fp1 alu maar momenteel maar verkrijbaar met groep 105 en mindere groepen ,je zou hem moeten afbreken en een betere kwaliteits groep er moeten opzetten en dan is hij ook duur en nog een vraagje is een rearstay in carbon beter om mee te rijden dempt dat de schokken ook meer ?? Groeten Rudy
Rudy