Alternatieve cassettes voor Shimano 12sp road (HG)
Ik rijd al meer dan een jaar met Edco 12-29, naar volle tevredenheid. Ding is ook nog lang niet versleten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zie vorige pagina voor mijn Recon ervaringen. Maar kan gewoon pech zijn.
Less is bore
Daar ging ik wel vanuit. Ik zie ook dat de B-schroef belangrijk is en dat @havana de nodige schakelproblemen had en het redelijk draaiend heeft gekregen met onder meer een KMC ketting. Maar dat is wel de reden dat ik graag wat meer ervaringen terug zou lezen.daniel1975 schreef: ↑09 mei 2024 08:01 Zie vorige pagina voor mijn Recon ervaringen. Maar kan gewoon pech zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Het overgrote deel van de fietsers monteren gewoon terug Shimano cassettes.bepe schreef: ↑09 mei 2024 08:46Daar ging ik wel vanuit. Ik zie ook dat de B-schroef belangrijk is en dat @havana de nodige schakelproblemen had en het redelijk draaiend heeft gekregen met onder meer een KMC ketting. Maar dat is wel de reden dat ik graag wat meer ervaringen terug zou lezen.daniel1975 schreef: ↑09 mei 2024 08:01 Zie vorige pagina voor mijn Recon ervaringen. Maar kan gewoon pech zijn.
Als je echt enkel onverdeeld positieve ervaringen wil lezen alvorens een Recon cassette te monteren dan vrees ik dat je het toch bij een Shimano cassette zult moeten houden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kan heel goed een derrie afstellen hoor
Maar een Recon krijg je nooit 100% perfect. Wel ruim voldoende, maar niet zo goed als een originele cassette. De DuraAce 11-30 die er nu op ligt schakelt sneller en draait vooral veel stiller.
Ik zou heel graag voor het vlakke westen van NL weer een 18 hebben, maar weet nog niet of nog eens een Recon ga aanschaffen.
Maar een Recon krijg je nooit 100% perfect. Wel ruim voldoende, maar niet zo goed als een originele cassette. De DuraAce 11-30 die er nu op ligt schakelt sneller en draait vooral veel stiller.
Ik zou heel graag voor het vlakke westen van NL weer een 18 hebben, maar weet nog niet of nog eens een Recon ga aanschaffen.
Less is bore
Blijf er toch steeds aan denken om het te proberen. Probleem blijft gewoon het gemis van de 18 met een kruissnelheid van rond de 30 en een cadans van ca 85
Tot nu toe niet met de juiste samenstelling. Ik zie er geen 11-26 en de 11-28 versies missen ook de 18.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat is een 12-29 maar ik wil wel een 11. En ik vind ruim 200 wel veel om zomaar iets te proberen. De ervaringen lijken nogal verdeeld dus blijft een lastige keuze.
Heb eens even gekeken, de goedkoopste Edco die ik kan vinden, kost inclusief verzending en tax een slordige €238.5 (een 12-29)
En dan heb ik nog niet eens de zekerheid, of ik het wel goed werkend ga krijgen.
En dan heb ik nog niet eens de zekerheid, of ik het wel goed werkend ga krijgen.