Knarsend geluid GRX crankstel
Zadelpen is gereinigd en ingevet, maar gekraak is er ook als ik rechtsta op fiets.
Trapas is vervangen, zijn lagers met schroefdraad en goed voorzien van montagepasta.
Ketting - cassette niet vernieuwd en hebben nog geen 2000 km.
Ik gebruikte altijd Shimano kettingolie. Nu een andere kettingolie gebruikt en ik heb de indruk dat het geknars veel minder is maar heb nog maar een korte testrit gedaan.
Trapas is vervangen, zijn lagers met schroefdraad en goed voorzien van montagepasta.
Ketting - cassette niet vernieuwd en hebben nog geen 2000 km.
Ik gebruikte altijd Shimano kettingolie. Nu een andere kettingolie gebruikt en ik heb de indruk dat het geknars veel minder is maar heb nog maar een korte testrit gedaan.
Ik denk hier vooral aan de verbinding tussen schoenplaatjes en pedaal. Met mijn SPD-pedalen op de gravelbike knarst het regelmatig. Even inklikken aan de andere zijde van het pedaal kan dan tijdelijk verbetering geven. Goed schoonmaken en even sprayen met bijv. siliconenspray helpt iets langer.
Ik wil nog even terugkomen op dit probleempje. Ben al jaren trouwe gebruiker van Shimano kettingolie. In Spanje zat ik zonder en koop daar Blub dry lube kettingolie.
Surprise: vervelend knarsend geluid is na 1 keer smeren met dit produkt volledig verdwenen.
Surprise: vervelend knarsend geluid is na 1 keer smeren met dit produkt volledig verdwenen.