Het grote domme vragen topic
Wat is het percentage rek waarbij een 12s ketting vervangen moet worden? Ik rij met een Ultegra R8150 ketting die ongeveer 0,4% rek heeft, 5000km mee gereden.
Laatste paar ritten merk ik dat de ketting een luidere KLAK geeft bij schakelen, mn achterderailleur naar groter verzet. Schakelen gaat verder prima, naar kleiner verzet merk ik geen verschil.
Laatste paar ritten merk ik dat de ketting een luidere KLAK geeft bij schakelen, mn achterderailleur naar groter verzet. Schakelen gaat verder prima, naar kleiner verzet merk ik geen verschil.
Dogma F
Vandaag voor het eerst met een GripGrab hoofdband gefietst, werkt perfect! Zelfs met 25 graden fietsen zonder zweet op mijn bril of in mijn ogen. De band zelf voel je helemaal niet. Thanks voor de tip!Patrick VB schreef: ↑09 mei 2024 15:27Mijn kopvrouw en ik dragen steeds een zweetband onder de helm.
Geen zweet op de bril, noch in de ogen.
Nog even for the record het was pizzawasbeer2006 schreef: ↑09 mei 2024 11:29Wel een goede vraag met een goed antwoord van Vincenza.
Maar je zegt daar dus mee dat je eigelijk niet meer moet eten en liever een uurtje of twee later weer wat.
Nu is 100gram pasta ook wel serieus veel
Voedingswaard:
• Energie: 5.315 kJ
• Energie: 1.265 kcal
• Vet: 52,55 g
• Koolhydraten: 142,95 g
• Waarvan Suikers: 12,3 g
• Voedingsvezel: 6,45 g
• Eiwitten: 52,2 g
• Natrium: 2.600 mg
• Zout: 6,5 g
• Verzadigde vetzuren: 23,35 g
Volgens internet / zero friction cycling bij 0.5Ramon73 schreef: ↑12 mei 2024 11:00 Wat is het percentage rek waarbij een 12s ketting vervangen moet worden? Ik rij met een Ultegra R8150 ketting die ongeveer 0,4% rek heeft, 5000km mee gereden.
Ik wil toch nog even terugkomen op de pasta. 100 gram pasta + wat gehakt 1000kcal!? Ik ben heel benieuwd wat voor saus jij maakt.
100 gram pasta is 350kcal. Daar kan zelfs iemand die niet sport mee afvallen. Beetje rode saus erbij zonder kaas of room en veel groente en je eet 400kcal… dat en nog 3 maaltijden per dag en je verliest 2 kilo per week zonder te sporten.
Kortom; 100 gram pasta is echt heel weinig. Zeker voor fietsers.
100 gram pasta is 350kcal. Daar kan zelfs iemand die niet sport mee afvallen. Beetje rode saus erbij zonder kaas of room en veel groente en je eet 400kcal… dat en nog 3 maaltijden per dag en je verliest 2 kilo per week zonder te sporten.
Kortom; 100 gram pasta is echt heel weinig. Zeker voor fietsers.
-
- Forum-lid HC
Ja zo lust ik er nog wel een paar, dat doet vrijwel niemand. Er zit meestal gehakt bij 100gram, kaas 50gram en die rode saus voor 50kcal moet ook nog uitgevonden worden. Ik weet zeker dat het gros met een pastaatje aan de 1000kcal komt. Zie hierboven ook het pizza voorbeeld.
Maakt ook helemaal niets uit, maar heel veel mensen beseffen zich dat totaal niet, voor de meeste hier die lekker sporten niet zo,n punt maar voor de andere 90% van de bevolking wel. En hier zijn er ook zat die willen afvallen en het niet lukt, dat komt door dit soort verborgen calorien.
Maakt ook helemaal niets uit, maar heel veel mensen beseffen zich dat totaal niet, voor de meeste hier die lekker sporten niet zo,n punt maar voor de andere 90% van de bevolking wel. En hier zijn er ook zat die willen afvallen en het niet lukt, dat komt door dit soort verborgen calorien.
1000kcal is wel fors hoor. Volgens het voedingscentrum zitten er 484 kcal in een bord pasta bolognese, laten we dat voor de grap eens x 1,5 doen en dan zit je ruim = 726. Ik heb regelmatig met My FitnessPal de voedingswaarden bijgehouden maar deze heb ik nog nooit aangetikt en dat waren al behoorlijke borden.wasbeer2006 schreef: ↑12 mei 2024 21:16 Ja zo lust ik er nog wel een paar, dat doet vrijwel niemand. Er zit meestal gehakt bij 100gram, kaas 50gram en die rode saus voor 50kcal moet ook nog uitgevonden worden. Ik weet zeker dat het gros met een pastaatje aan de 1000kcal komt. Zie hierboven ook het pizza voorbeeld.
Een pizza is over het algemeen wel wat forser en met 1200 ga ik er even vanuit dat het een afhaal/bezorgpizza is. Een verse pizza van de jumbo bijvoorbeeld zit je op ongeveer 800.
-
- Forum-lid
Graag gedaan!Crimby schreef: ↑12 mei 2024 18:11Vandaag voor het eerst met een GripGrab hoofdband gefietst, werkt perfect! Zelfs met 25 graden fietsen zonder zweet op mijn bril of in mijn ogen. De band zelf voel je helemaal niet. Thanks voor de tip!Patrick VB schreef: ↑09 mei 2024 15:27Mijn kopvrouw en ik dragen steeds een zweetband onder de helm.
Geen zweet op de bril, noch in de ogen.
+ kleiner frame: beter wendbaar (is echt een groot verschil! Zelf al ondervonden bij testritjes) en +- 50 a 100 gr lichter.
Kasper Asgreen bijvoorbeeld meet 192cm en rijdt met een 56!!
Als normale sterveling die niet dag in dag uit gaat fietsen, core stability doet en veel stretcht is dat meestal lichamelijk niet te doen..
Omgekeerd zie je wel nog vaak prof's met enkele cm spacers, Tim Merlier bijvoorbeeld.
Kasper Asgreen bijvoorbeeld meet 192cm en rijdt met een 56!!
Als normale sterveling die niet dag in dag uit gaat fietsen, core stability doet en veel stretcht is dat meestal lichamelijk niet te doen..
Omgekeerd zie je wel nog vaak prof's met enkele cm spacers, Tim Merlier bijvoorbeeld.
- CampaYolo
- Forum-lid
Hier nog +1 voor kleiner frame.
Ik heb van oude onderdelen een crossfiets gemaakt, ik had alleen een frame nodig.
2e hands frame gekocht wat 2 maten te klein was, ik dacht dit wel op te lossen met wat spacers.
En verhip. Het resultaat is zoals eerder genoemd de wendbaarheid.
Ik ben verder gegaan door er een kortere stuurpen op te zetten, zodoende is de gewichtsverdeling veel beter.
Dit gaat natuurlijk wel te koste van de aërodynamica, voor een wegfiets zou ik die stuurpen wel lang houden.
Ik heb van oude onderdelen een crossfiets gemaakt, ik had alleen een frame nodig.
2e hands frame gekocht wat 2 maten te klein was, ik dacht dit wel op te lossen met wat spacers.
En verhip. Het resultaat is zoals eerder genoemd de wendbaarheid.
Ik ben verder gegaan door er een kortere stuurpen op te zetten, zodoende is de gewichtsverdeling veel beter.
Dit gaat natuurlijk wel te koste van de aërodynamica, voor een wegfiets zou ik die stuurpen wel lang houden.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.