Scope R4a wielen of Chinees?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ondertussen is het toch wel duidelijk dat Chinese wielen goed genoeg kunnen zijn. Er zijn vele fietsers die met exemplaren uit het oosten rijden.
Ook ik zou voor een Chinese set kiezen en de rest van het budget in de zak houden.
Ook ik zou voor een Chinese set kiezen en de rest van het budget in de zak houden.
Offtopic: Dan vraag ik mij altijd af: waarom verkopen ze het als ze er niet 100% achter staan?
Denk dat de meeste wielen/velgen sowieso uit het Verre Oosten komen net als bij frames. Koop je bij een 'Westerse' producent krijg je wellicht een wat makkelijkere service afhandeling als dat nodig is bij de dealer 'om de hoek'.
En ja, er blijft meer €€ in de hele keten hangen van producent via importeur/groothandel en dealer dan bij directe verkoop.
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 mar 2024 23:06
Ik rijd al heel wat jaren met Scope R4D wielen in mijn Bianchi's. Echt super fijne wielen en ook een groot verschil met de Fulcrum 618DB die origineel in mijn Bianchi Aria zaten, die nog wel wilde gaan zwabberen in de afdaling. Als je de R4A's te duur vindt, zou je ook nog kunnen kijken naar de S4A's.
Overigens heb ik in andere fietsen ook wel wielen van Aliexpress, een CSC wielset en een dicht achterwiel voor de tijdrijder. Met name voor die eerste hier op het forum een betrouwbare verkoper uitgezocht, maar het is net een beetje hoe lekker het in je hoofd gaat dat je op een wielset van Aliexpress rijdt.
Overigens heb ik in andere fietsen ook wel wielen van Aliexpress, een CSC wielset en een dicht achterwiel voor de tijdrijder. Met name voor die eerste hier op het forum een betrouwbare verkoper uitgezocht, maar het is net een beetje hoe lekker het in je hoofd gaat dat je op een wielset van Aliexpress rijdt.
Omdat ze nog duurdere wielen in het assortiment hebben, met meer winstmarge? Omdat er veel vraag naar is en weinig aanbod in de directe omgeving?
Hoeveel dingen liggen er in de supermarkt die de CEO never nooit gaat eten?
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16540
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En welke zijn het uiteindelijk geworden?joostgraeper schreef: ↑12 mei 2024 19:09
Dank je! Ook interessant, met name Van Speyk. Kom je ook boven de 1000 euro uit, maar kwalitatief zal het er ook naar zijn. Blijft lastig
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 14 feb 2017 14:38
Mijn Scope (R3d) hebben ondertussen zo’n 35.000 km, in weer (ook regen) en wind, achter de kiezen. Lagers (SKF) zijn nog nooit vervangen, ze zijn nog kaarsrecht (1x gericht) en hebben hooguit wat optische schade aan de laklaag. Destijds waren ze € 1300, maar die € 1500 zou ik nu zonder twijfel neertellen. Qua specs zijn ze gemiddeld, qua prijs aan de hoge kant, maar ze rijden super licht en het is een NL product van hoge kwaliteit.
P.s. Velen hebben de mond vol van Chinese staatssteun en namaak, maar als het op geld aan komt zwichten we ervoor. Ik zou passen, want kan me niet voorstellen dat de kwaliteit hetzelfde is, los van eventuele morele bezwaren. Die gedachte zou mij in elke afdaling of sprint achtervolgen.
P.s. Velen hebben de mond vol van Chinese staatssteun en namaak, maar als het op geld aan komt zwichten we ervoor. Ik zou passen, want kan me niet voorstellen dat de kwaliteit hetzelfde is, los van eventuele morele bezwaren. Die gedachte zou mij in elke afdaling of sprint achtervolgen.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
Probeer bij beide de service eens.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Dat is in mijn ogen niet echt een pre. De meeste naven die wielbouwers leveren kun je goed servicen en ook door andere/iedere FM. Ook bijv als je op vakantie ofzo bent.
Bij die van Ali moet je goed bedenken of er überhaupt onderdelen voor te leveren zijn. Als je uiteindelijk alsnog een andere naaf moet laten spaken, dan is goedkoop duurkoop.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl