Alinea 1: Dat is ook een voordeel. Ik merkte precies hetzelfde het draait makkelijker, met minder vermoeidheid op lange ritten en ik heb een BBL van 91cm, dus echt geen korte benen.
Alinea 2: Ja de drop is meetbaar inderdaad groter. Maar fysiek is de drop kleiner omdat je heuphoek groter blijft (als je net als ik het zadel omhoog zet).
De heuphoek is 15mm groter in jouw geval, bij mij was het 20mm ik kwam van 175mm
Of het echt puur sneller is, bij mij niet meetbaar. Het is meer dat het op lange ritten minder vermoeiend is en ik minder rugklachten heb.
Het is gewoon fijner en past beter bij mij.
Zadelhoogte
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14318
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ben wel benieuwd hoe je dan zat. Of je zat erg diep, want ik kan mij niet voorstellen dat ik onderin de beugel mijn buik raak, ook al haal ik al mijn spacers (1cm) eronder vandaan.leon1 schreef: ↑12 mei 2024 14:14 Eerste rit gemaakt met de korte cranks. Kleine 55km. Ik merk duidelijk dat de cranks korter zijn. Het lijkt wel of ze makkelijker ronddraaien. Maar het grote verschil zit hem in dat mijn bovenbenen mijn ribbenkast / buik niet meer aanraken als ik in de beugel fiets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14318
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik herken het ook wel, is netwel/netniet. Met lange benen zit je snel diep en die komen ook ver omhoog.
Ook al pak ik een endurance geo 1 maat groter (58) dan nog kom ik zonder spacers op 12cm drop en ik ben maar 185.
Ook al pak ik een endurance geo 1 maat groter (58) dan nog kom ik zonder spacers op 12cm drop en ik ben maar 185.
Ik heb ook een behoorlijke drop, maar ook lange benen met mijn 1,93m.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/