Politiek
Als dit de kruimels zijn waar het rechtse stemvee tevreden gesteld wordt, dan heb ik nog meer met ze te doen.
Weer 130 rijden, wie wordt daar nu beter van? En het geeft nog minder stikstof ruimte aan de boeren.
Spreidingswet weg, dus overlast voor omwonenden van de huidige overbezette azc's blijft. Bovendien geeft dit de indruk van onbetrouwbaar bestuur.
Vrije pers beperken in hun middelen.
Eigen risico in de zorg verlagen, dat was nu juist een van de weinige effectieve maatregelen om de groeiende zorgconsumptie in te dammen. Maar we potverteren lekker verder joh!
Weer 130 rijden, wie wordt daar nu beter van? En het geeft nog minder stikstof ruimte aan de boeren.
Spreidingswet weg, dus overlast voor omwonenden van de huidige overbezette azc's blijft. Bovendien geeft dit de indruk van onbetrouwbaar bestuur.
Vrije pers beperken in hun middelen.
Eigen risico in de zorg verlagen, dat was nu juist een van de weinige effectieve maatregelen om de groeiende zorgconsumptie in te dammen. Maar we potverteren lekker verder joh!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Benieuwd naar totaalplaatje. Als centrum-rechts georiënteerd persoon zie ik tot op heden weinig zinvolle plannen
130 is fijn, maar natuurlijk een buhne maatregel om maar wat te noemen.
130 is fijn, maar natuurlijk een buhne maatregel om maar wat te noemen.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Inmiddels even beter/meer gelezen: wat een oppervlakkig verhaal zonder visie zeg.
Korte termijn gewin om het stemvee te pleasen en ik heb tot op heden geen goed verhaal gelezen hoe alles betaald gaat worden. Warmtepompverplichting eraf kan ik nog wel snappen, EV subsidie eraf juist niet. Laat mensen vrij om te kiezen, maar blijf het wel stimuleren voor wie wel een EV kan gebruiken. Eigen risico omlaag, wat Vincenzo ook al zegt: laat mensen aub bewust zijn dat de zorg gewoon heel veel geld kost.
En ik vraag mij af of alles kan: dat NL vsn het stikstofslot af moet en er ingestoken moet worden op robuuste natuur ipv al die snippers ben ik het mee eens, maar ik zie de rechtszaken al aan de horizon opdoemen.
Maar ondanks dat, ik hoop dat ze de 4 jaar eens gaan halen. Al die gevallen kabinetten en beleidswisselingen is ook zeer onwenselijk.
@vicenza: beperken vrije pers is natuurlijk wel wat uit zijn verband getrokken. Die 100 miljoen minder op de publieke omroep is niet “dodelijk” en er is heel veel vrije commerciële pers. RTL Nieuws krijgt geen cent van de overheid bijv.
Korte termijn gewin om het stemvee te pleasen en ik heb tot op heden geen goed verhaal gelezen hoe alles betaald gaat worden. Warmtepompverplichting eraf kan ik nog wel snappen, EV subsidie eraf juist niet. Laat mensen vrij om te kiezen, maar blijf het wel stimuleren voor wie wel een EV kan gebruiken. Eigen risico omlaag, wat Vincenzo ook al zegt: laat mensen aub bewust zijn dat de zorg gewoon heel veel geld kost.
En ik vraag mij af of alles kan: dat NL vsn het stikstofslot af moet en er ingestoken moet worden op robuuste natuur ipv al die snippers ben ik het mee eens, maar ik zie de rechtszaken al aan de horizon opdoemen.
Maar ondanks dat, ik hoop dat ze de 4 jaar eens gaan halen. Al die gevallen kabinetten en beleidswisselingen is ook zeer onwenselijk.
@vicenza: beperken vrije pers is natuurlijk wel wat uit zijn verband getrokken. Die 100 miljoen minder op de publieke omroep is niet “dodelijk” en er is heel veel vrije commerciële pers. RTL Nieuws krijgt geen cent van de overheid bijv.
Less is bore
Die 130 is gewoon gestoord
- negatief voor klimaat (energie verstoken maar ook bandenslijtage etc)
- levert nauwelijks iets op (ga zo naar Utrecht voor m'n werk en 100 is toch prima?)
- gaan we weer veel geld en tijd uitgeven aan nieuwe borden (die mensen kunnen beter iets gaan doen wat echt nodig is)
- meer verbruik van energie waar we al te weinig van hebben.
- ik sluit niet uit iets meer ongelukken (druk op zorg en schadeherstel waar in beide gevallen een tekort aan mensen is)
- etc, etc
Schijncadeau wat ons in onze eigen staart gaat bijten.
Enige voordeel: komt meer accijns binnen.............
Laten ze eerste maar eens zorgen dat je overal echt 100 KAN rijden! Dat gaat helpen want die files stoken heel veel zinloze energie weg en zorgen voor veel economische schade.
- negatief voor klimaat (energie verstoken maar ook bandenslijtage etc)
- levert nauwelijks iets op (ga zo naar Utrecht voor m'n werk en 100 is toch prima?)
- gaan we weer veel geld en tijd uitgeven aan nieuwe borden (die mensen kunnen beter iets gaan doen wat echt nodig is)
- meer verbruik van energie waar we al te weinig van hebben.
- ik sluit niet uit iets meer ongelukken (druk op zorg en schadeherstel waar in beide gevallen een tekort aan mensen is)
- etc, etc
Schijncadeau wat ons in onze eigen staart gaat bijten.
Enige voordeel: komt meer accijns binnen.............
Laten ze eerste maar eens zorgen dat je overal echt 100 KAN rijden! Dat gaat helpen want die files stoken heel veel zinloze energie weg en zorgen voor veel economische schade.
Toch aardig wat concrete cadeautjes voor de rijken en veel vaagheden voor het klootjesvolk. Stop salderingsregeling en hogere zorgpremie krijgen ze wel voor de kiezen.
Een jaar lang geen asielaanvragen behandelen houdt natuurlijk geen stand bij de rechter. Die opt out is ook allerminst een zekerheid.
130 "waar het kan", gaat je op een rondje Nederland hooguit 10 minuten winst opleveren.
Rechts maakt de gewone man weer traditioneel blij met een dode mus, in verre gaande staat van ontbinding deze keer. De bazen krijgen een rijkelijk gevulde kalkoen geserveerd.
Een jaar lang geen asielaanvragen behandelen houdt natuurlijk geen stand bij de rechter. Die opt out is ook allerminst een zekerheid.
130 "waar het kan", gaat je op een rondje Nederland hooguit 10 minuten winst opleveren.
Rechts maakt de gewone man weer traditioneel blij met een dode mus, in verre gaande staat van ontbinding deze keer. De bazen krijgen een rijkelijk gevulde kalkoen geserveerd.
Campagnolo Ultra Dork
Maar dat afschuiven werkt heel goed. Kijk maar naar bijdrages hier op het forum.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Gisteravond een klein stukje Op1 gezien. Die Annabelle Nanninga zat daar. Het enige dat ze deed was anderen overroepen en 'links' framen. Alles dat niet in haar denkbeeld past is de schuld van links. Ze staat er niet bij stil dat het meeste niets met links of rechts te maken heeft, maar met fatsoen en hoe we met elkaar om horen te gaan.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik vind het uiterst zorgwekkend hoe steeds vaker een rechter hier denkt de dienst uit te maken mbt zaken die in het parlement thuis horen.
Bijvoorbeeld over de levering van F35 onderdelen, daar gaat een rechter niet over maar heeft daar toch een uitspraak over gedaan.
En dan het verplaatsen van de ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem, wat doet zoiets in het regeerakkoord? Dat is gewoon olie op het vuur gooien in een conflict en geld over de balk smijten.
Niet dat ik er per se tegen ben, maar als je het in het regeerakkoord zet, benadruk je de beladenheid.
Niet dat ik er per se tegen ben, maar als je het in het regeerakkoord zet, benadruk je de beladenheid.
Campagnolo Ultra Dork
Die F35 onderdelen heb ik ook wel moeite mee, maar in dit geval gaat het gewoon rechtstreeks om internationale verdragen die we getekend hebben. Ik vraag mij ook af hoe Omtzigt dit "staatsrechtelijk" verkoopt.NicoNB schreef: ↑16 mei 2024 08:32Ik vind het uiterst zorgwekkend hoe steeds vaker een rechter hier denkt de dienst uit te maken mbt zaken die in het parlement thuis horen.
Bijvoorbeeld over de levering van F35 onderdelen, daar gaat een rechter niet over maar heeft daar toch een uitspraak over gedaan.
Campagnolo Ultra Dork