Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

De opbouw van mijn Legend Fedaia

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39462
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2024 14:43

Ik heb deze van Tune. Maakt wat mij betreft elke rustige fiets mooier.
Zou op deze Legend ook mooi staan vind ik. Niet de links- of rechtsdragende trouwens, gewoon centrale plaatsing.
Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9096
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 mei 2024 18:40

Mehekachtohapi schreef: 17 mei 2024 11:25 Prachtig geworden. En ik vind de combinatie met rood van stuur, stuurpen en zadelpen hel erg geslaagd. Mooie kleur rood ook.

En om als Hollander dan toch nog iets te moeten noemen: een paar Arundels zouden hier hel mooi staan volgens mij.
+1 voor de Arundels. Van de gravelaar tot de racer tot de xc fiets tot de enduro bak, ze doen het overal goed op.
(Hier zitten ze op 5 of 6 fietsen meen ik)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4067
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 mei 2024 21:48

Chris King Ti. Cages, tijdloos.
Niet zijken maar reiden !

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 19 mei 2024 09:19

pino schreef: 17 mei 2024 21:48 Chris King Ti. Cages, tijdloos.
Zijn King cages heeft niks met Chris King te maken.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 09 jun 2024 15:11

Gisteren de tweede rit gemaakt met mijn mooie bolide. Ook al voel en merk je dat de fiets zwaarder is dan mijn Sarto is het een genot om mee te rijden. Strak, super comfortabel en vooral stil.

Helaas wel de nadelen van mijn gebrek aan ervaring met opbouwen ondervonden. Doordat ik de klembout van de zadelpen niet goed genoeg had aangedraaid is deze naar beneden gezakt. Gevolg: de lak op de zadelpen is weg op dat gedeelte wat naar binnen is gezakt.

Daarnaast heb ik ook de bout van expander in de vorkbuis niet strak genoeg gezet, waardoor alle onderdelen onder in de vorkbuis lagen.

De zadelpen laat ik wel herlakken als ik zeker weet dat de afstelling helemaal goed is. Voor de expander ga ik kijken of ik een ander exemplaar kan kopen. Dit zijn wel heel veel kleine onderdelen die met een elastiekje bij elkaar moeten worden behouden. En ik wil even checken of de voorvork niet is beschadigd.

Onderweg ook maar even een foto gemaakt bij wat wij 'het clubhuis' noemen. Een nieuw familielid moet je daar wel even voorstellen. ;)

Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6318
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 jun 2024 16:30

@asmeets : das kudt van je zadelpen … heb je geen momentsleutel gebruikt ?? Goede expander voor een 1 1/8 stuurbuis heb ik nog wel liggen denk ik - net als 2 Arundel glossy bidonhouders.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 09 jun 2024 19:17

Ik dacht dat ik inderdaad mijn momentsleutel had gebruikt om de zadelpen vast te zetten. Bedankt voor het aanbod voor de expander en de bidonhouders, maar ik stem dat voor de zekerheid af met mijn vaste fietsenmaker, en schaf het daar dan ook aan. Is wel net zo eerlijk.

Plaats reactie