Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

dario
Forum-lid

dario 17 mei 2024 20:18

De ultieme versie van 'All along the watchtower' is zeker die van Jimi Hendrix! :)
Misschien wat minder bekend, maar ook absoluut groots: 'The man in the long black coat' uitgevoerd door Mark Lanegan.
https://www.youtube.com/watch?v=OWcCxot ... egan-Topic
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2024 20:25

Inspiratie voor velen. De puurheid van Dylan is mooi, maar zoals je aangeeft zijn de covers vaak ook erg goed of beter.
En wat ik gaaf vind, ze kunnen er zoveel andere kanten mee op dat het heel anders klinkt en/of over komt bij de luisteraar.
The birds (mr tambourine man), GnR (knocking on heavens door. Misch niet de beste, wel eerste kennismaking met Dylan van velen in de ‘90’s gok ik), Stevie Wonder (blowin in the wind), Rage against the machine (maggies farm).
Morgen tijdens klussen maar een een coverlijstje op Spotify opzoeken.
Less is bore

dario
Forum-lid

dario 17 mei 2024 21:23

The Byrds hebben er nog wel een paar betere, vaak van iets minder bekende Dylan-nummers: vooral 'This wheel's on fire' en 'You ain't goin' nowhere' zijn fantastisch!
Ook heel prettig: deze twee Nederlandstalige Dylan-interpretaties (in NL misschien net iets minder bekend dan 'Andere tijden' van Boudewijn de Groot) ;)
https://www.youtube.com/watch?v=hVjk5tP ... F1dw%3D%3D
https://www.youtube.com/watch?v=4dICe2L ... BqZQ%3D%3D
Of beter nog, 'Masters of war' in het Antwaarps: https://www.youtube.com/watch?v=PWCkt_v ... elde-Topic
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 17 mei 2024 21:51

Enkele jaren geleden Bob Dylan gezien in Sportpaleis Antwerpen.
Wat een teleurstelling!
Achteraf in de krant gelezen welke nummers gespeeld werden. En ja, ik heb enkele LP's van de man in de collectie zitten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2024 21:55

dario schreef: 17 mei 2024 21:23 Of beter nog, 'Masters of war' in het Antwaarps:
Doe mij dan toch maar ‘Master of puppets’ ;-)
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 mei 2024 09:16

Patrick VB schreef: 17 mei 2024 21:51 Enkele jaren geleden Bob Dylan gezien in Sportpaleis Antwerpen.
Wat een teleurstelling!
Achteraf in de krant gelezen welke nummers gespeeld werden. En ja, ik heb enkele LP's van de man in de collectie zitten.
Maatjes van mij vroegen of ik mee ging. Ik zei vooraf dat dat echt helemaal, maar dan ook helemaal niks ging worden.
Groot fan van z'n werk en z'n laatste albums zijn echt wel goed maar deze man moet niet meer op het podium kruipen.

Ze kwamen ook hevig teleurgesteld terug terwijl ik van het geld een paar albums heb gekocht DIE wel plezier opleveren en nog steeds.
Ik ben ook een groot fan van Neil Young maar hoewel het recente live album niet slecht is hoef ik live ook niet meer te zien.
Zelf werk ik ook nog na mijn pensioen maar enige zelfreflectie wat je nog wel of beter niet meer kan doen ontbreekt nog wel eens bij dit soort oudjes. Zo'n concert is doorgaans dan ook een bijles in omgaan met teleurstellingen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mei 2024 09:31

Sommige oudjes kunnen het nog wel. Niet meer als in hun jonge jaren, maar een avondje Springsteen of Stones is nog gewoon een belevenis.
Maar ook dat is helaas aftellen. Gaat echt een hele grote belangrijke muziekgeneratie ons verlaten de komende jaren.
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 mei 2024 09:40

Buddy Guy is ook een mooi voorbeeld. Op z'n 85 nog top maar die heeft nu de keuze gemaakt te stoppen.
Jammer maar tot laatste optreden top.......

Nu even geen muziek want de fiets roept................

dario
Forum-lid

dario 18 mei 2024 10:49

daniel1975 schreef: 18 mei 2024 09:31 Sommige oudjes kunnen het nog wel. Niet meer als in hun jonge jaren, maar een avondje Springsteen of Stones is nog gewoon een belevenis.
Maar ook dat is helaas aftellen. Gaat echt een hele grote belangrijke muziekgeneratie ons verlaten de komende jaren.
Dat is toch nooit anders geweest? Generaties komen en gaan, en de generatie oer-rockers waar je op doelt (en die ook bij leven intussen eigenlijk al tot het verleden behoren) is in mijn ogen niet meteen belangrijker dan de vele generaties musici die hen in de voorbije eeuwen zijn voorafgegaan... (dat 'belang' is goeddeels subjectief, en heeft vooral met - het geleidelijk verdwijnen van - je eigen referentiekader te maken)

Gastheerg schreef: 18 mei 2024 09:40 Buddy Guy is ook een mooi voorbeeld. Op z'n 85 nog top maar die heeft nu de keuze gemaakt te stoppen.
Jammer maar tot laatste optreden top.......
Dat is precies wat ik ook hoop voor het concert van krasse reggaeknar Burning Spear, deze zomer! :) (dat gezien zijn leeftijd ook wel eens een muzikaal afscheid zou kunnen worden...)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mei 2024 10:59

dario schreef: 18 mei 2024 10:49
Dat is toch nooit anders geweest? Generaties komen en gaan, en de generatie oer-rockers waar je op doelt (en die ook bij leven intussen eigenlijk al tot het verleden behoren) is in mijn ogen niet meteen belangrijker dan de vele generaties musici die hen in de voorbije eeuwen zijn voorafgegaan... (dat 'belang' is goeddeels subjectief, en heeft vooral met - het geleidelijk verdwijnen van - je eigen referentiekader te maken)
Uiteraard, 100% mee eens.
Maar dat gezegd hebbende, zijn er imho wel periodes en personen die een grotere legacy hebben dan andere en die muziekaal bepalend waren voor de tijdsgeest.
Beatles, Stones, Madonna, Prince, Tina Turner, Springsteen, Bowie, Queen, Abba, Dylan: end of an era wat mij betreft.

Beyonce, Coldplay, Takethat, etc zijn ook invloedrijk maar volgende generatie.
En mijn dochter zal over 45 jr met weemoed denken aan Joost Klein ;-)
Less is bore

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 18 mei 2024 14:39

daniel1975 schreef: 18 mei 2024 09:31 Sommige oudjes kunnen het nog wel. Niet meer als in hun jonge jaren, maar een avondje Springsteen of Stones is nog gewoon een belevenis.
Ondertussen zijn de heren van AC/DC aan de Europese tournee begonnen (https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... ockmachine). Wellicht ook voor hen de laatste keer dat ze te bewonderen zijn.
Time is (almost) on my site

bever
Forum-lid

bever 18 mei 2024 17:44

daniel1975 schreef: 17 mei 2024 21:55
dario schreef: 17 mei 2024 21:23 Of beter nog, 'Masters of war' in het Antwaarps:
Doe mij dan toch maar ‘Master of puppets’ ;-)
hehe :like:

Plaats reactie