Politiek
- Enzzo
- Forum-lid HC
@Niconb: dankjewel voor het uitgebreide antwoord. Sorry voor de opmerking dat jij er een puinhoop van hebt gemaakt dat was niet zo bedoeld en nogal gechanteerd.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Ik denk dat de mensen achter de BBB niet de boeren zelf zijn, maar de agrarische industrie die andere belangen hebben.
Uiteindelijk is het wel bijzonder dat van der Plas over het geweld bij de boerenprotesten zegt dat het logisch is een ze ze steunt, maar vervolgens de protesten bij de universiteiten veroordeeld en keihard wil straffen. Dat heet met twee maten meten.
Uiteindelijk is het wel bijzonder dat van der Plas over het geweld bij de boerenprotesten zegt dat het logisch is een ze ze steunt, maar vervolgens de protesten bij de universiteiten veroordeeld en keihard wil straffen. Dat heet met twee maten meten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ze zouden in eerste instantie voedsel moeten kopen dat geteeld is onder de "juiste" voorwaarden van duurzaam boeren.daniel1975 schreef: ↑19 mei 2024 07:55 .............
Maar dat de mensen hypocriet zijn blijft gewoon overeind: wijzen naar agrarisch ondernemers die binnen de kaders van de wet hun bedrijf runnen is onterecht zolang je zelf zo goedkoop mogelijk voedsel wil hebben.
En dat je dat dan zo goedkoop mogelijk wil aanschaffen is op zich niet verkeerd, het is echt niet omdat sommige groenten/vruchten/vlees duur is dat het duurzamer geteeld is.
Waarom moeten wij een Argentijnse steak op ons bord?
Waarom moeten we groene asperges uit Kenya in een slaatje?
Wat is er zo noodzakelijk aan kiwi's van de andere kant van de wereld?
Waarom Wagyu vlees vanuit Uruguay in plaats van wit-blauw uit de lage landen?
Is een mango uit de tropen echt zo levensnoodzakelijk?
Maar morgen worden de supermarkten weer overrompeld door hordes consumenten op zoek naar de laagste prijs zonder rekening te houden met de randvoorwaarden.
Wij thuis eten volgens de seizoenen, kopen bijna enkel Belgisch/Nederlands/Franse en bij uitbreiding Europese producten. Ja wij vragen/kijken altijd naar het etiket wat de oorsprong van een product is.
Wij kopen veel groenten bij het groentekraam van de lokale boeren in de buurt, vlees bij de lokale slager die koopt bij kleinere aanbieders.
Op het einde van het jaar ben je dan mogelijk enkele 100-en Euro meer kwijt dan de AH/Jumbo/Colruyt shoppers maar je krijgt imo op meerdere vlakken "eerlijkere" producten op je bord.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Je wilt toch echt niet dat de overheid zich met ons aanschafbeleid gaat bemoeien? Je mag nog kiezen uit 4 fietsen? En een fietsbroek mag je alleen kopen als er een door Europa opgeplakte sticker op zit? Het lijkt zo makkelijk, tot dat er zaken langs komen waar je zelf niet blij mee bent.Ernie C. schreef: ↑19 mei 2024 01:00 Vrije wil is zwaar overschat. Voorbeeld: Hordes mensen kopen tegenwoordig proteïnerepen en shakes terwijl het 0,0 toevoegt aan een Nederlands dieet. Ze kopen het echt niet omdat het lekkerder of goedkoper is. Zo is heel ons consumptiegedrag gestuurd de grote bedrijven. Je leest het hiet ook op het forum: Voor velen is een fiets zonder weggewerkte kabels even onbruikbaar als een fiets zonder wielen. De overheid is de enige manier om het te sturen. De mens is een dom kuddedier als het op groepsgedrag aankomt.
Zomaar een paar linkjes uit mijn linkedin tijdlijn van vandaag
Een interview met Joanne Malotaux van Burgerboerderij de Patrijs.
“Het is elke dag schipperen tussen wat we ecologisch willen en wat er financieel mogelijk is.”
Sinds kort kun je daar weer kaasabonnementen afsluiten
Een NRC artikel geschreven door Wouter van Noort. betaalmuur
De linkedin post van Wouter
"Vier twintigers die het gewoon dóén: een voedselbos starten om uit te zoeken wat werkt en wat niet, te experimenteren en te inspireren."
“Onder de noemer Voedselbos De Laar willen ze drie voedselbossen aanleggen, ieder met een eigen karakter. Het gastronomische bos is gericht op het hogere culinaire segment, daar gaan „spannende producten” als Japanse gember en schijnaugurk groeien. Die doen het goed in restaurants en brouwerijen. Een tweede stuk noemen ze het ontmoetingsbos. Mensen uit de buurt kunnen een abonnement op producten uit dit bos nemen, en zelf plukken. Een derde stuk wordt een zogeheten rationeel voedselbos, waar productie grootschaliger is. Daar komen notenbomen, fruitbomen en bessenstruiken in rijen te staan.”
“Het is elke dag schipperen tussen wat we ecologisch willen en wat er financieel mogelijk is.”
"Vier twintigers die het gewoon dóén: een voedselbos starten om uit te zoeken wat werkt en wat niet, te experimenteren en te inspireren."
“Onder de noemer Voedselbos De Laar willen ze drie voedselbossen aanleggen, ieder met een eigen karakter. Het gastronomische bos is gericht op het hogere culinaire segment, daar gaan „spannende producten” als Japanse gember en schijnaugurk groeien. Die doen het goed in restaurants en brouwerijen. Een tweede stuk noemen ze het ontmoetingsbos. Mensen uit de buurt kunnen een abonnement op producten uit dit bos nemen, en zelf plukken. Een derde stuk wordt een zogeheten rationeel voedselbos, waar productie grootschaliger is. Daar komen notenbomen, fruitbomen en bessenstruiken in rijen te staan.”
-
- Forum-lid HC
Veel draait om marketing. We trappen daar allemaal in.
De eiwitten reep van 2 euro en de blocks van 3 euro worden gewoon gekocht.
Neem ipv de eiwit reep een ei en een boterham en voor de blocks een paar winegums en de prijs kan door 5.
Geld is niet het grote probleem.
Maar in de AH folder en op de displays wel de goedkope troep, nooit duurzame (dure) dingen, tenzij het ze uitkomt met veel marge.
En dat kan je ook een bedrijf niet kwalijk nemen, die zijn er om geld te verdienen.
Ik haal veel mijn eieren bij de boer, krijgen geen antibiotica, geen eigeel, maar eioranje en een volle heerlijke smaak.
En maar 3,25 voor een doosje. Mijn oude doosjes neem ik neem, gebruikt ie weer.
Maar daar komt ie.... Ik rijd er wel 10km voor om met de auto.......
De eiwitten reep van 2 euro en de blocks van 3 euro worden gewoon gekocht.
Neem ipv de eiwit reep een ei en een boterham en voor de blocks een paar winegums en de prijs kan door 5.
Geld is niet het grote probleem.
Maar in de AH folder en op de displays wel de goedkope troep, nooit duurzame (dure) dingen, tenzij het ze uitkomt met veel marge.
En dat kan je ook een bedrijf niet kwalijk nemen, die zijn er om geld te verdienen.
Ik haal veel mijn eieren bij de boer, krijgen geen antibiotica, geen eigeel, maar eioranje en een volle heerlijke smaak.
En maar 3,25 voor een doosje. Mijn oude doosjes neem ik neem, gebruikt ie weer.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat zou je nou toch perfect met de fiets kunnen doen.wasbeer2006 schreef: ↑19 mei 2024 13:51
Ik ga vanavond relatief duur uit eten en vrees dat de kok ook niet zo naar de ecologische voetafdruk kijkt bij de samenstelling van het menu.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Dat zijn leuke initiatieven, maar hoeveel procent van Nederland kun je daar mee "voeren"?NicoNB schreef: ↑19 mei 2024 11:28 Zomaar een paar linkjes uit mijn linkedin tijdlijn van vandaag
Niet in de zin dat ze voor ons gaan bepalen, maar wat meer sturen, b.v. met belastingen mag wel.Jans schreef: ↑19 mei 2024 10:48Je wilt toch echt niet dat de overheid zich met ons aanschafbeleid gaat bemoeien? Je mag nog kiezen uit 4 fietsen? En een fietsbroek mag je alleen kopen als er een door Europa opgeplakte sticker op zit? Het lijkt zo makkelijk, tot dat er zaken langs komen waar je zelf niet blij mee bent.Ernie C. schreef: ↑19 mei 2024 01:00 Vrije wil is zwaar overschat. Voorbeeld: Hordes mensen kopen tegenwoordig proteïnerepen en shakes terwijl het 0,0 toevoegt aan een Nederlands dieet. Ze kopen het echt niet omdat het lekkerder of goedkoper is. Zo is heel ons consumptiegedrag gestuurd de grote bedrijven. Je leest het hiet ook op het forum: Voor velen is een fiets zonder weggewerkte kabels even onbruikbaar als een fiets zonder wielen. De overheid is de enige manier om het te sturen. De mens is een dom kuddedier als het op groepsgedrag aankomt.
Campagnolo Ultra Dork
Dat lijkt dus helemaal niet zo makkelijk, zie sigaretten. Of zijn er de laatste jaren beduidend minder rokers gekomen?
Ik zie ook niet zomaar als de BTW op groente verdwijnt dat men dan meer groente gaat eten en minder fastfood.
Ik zie ook niet zomaar als de BTW op groente verdwijnt dat men dan meer groente gaat eten en minder fastfood.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jans slaat wel de spijker op de kop ben ik bang. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar een betrouwbaar onderzoek waarin een afname van het aantal rokers gekoppeld kan worden aan de huidige prijzen.
Enkele jaren geleden was €2,- voor een liter benzine ook voor velen “echt teveel, dan laat ik de auto staan”. Das war einmal…..
Enkele jaren geleden was €2,- voor een liter benzine ook voor velen “echt teveel, dan laat ik de auto staan”. Das war einmal…..
Less is bore
De cijfers heb ik zo niet, maar er is inderdaad een direct verband tussen accijnsverhoging en het aantal stoppers. Nu koop je geen sigaretten omdat het een goedkope manier van tijdverdrijf is, maar omdat je verslaafd bent. Dat aantal verslaafden stijgt dan weer door het toelaten van vapes op de markt. Die zijn per trekje ook weer een stuk goedkoper, zelfs als je ze bij de illegale dorpsdealer haalt.
Eten kopen we voornamelijk omdat we het merk kennen van de reclame of omdat de prijs/kwaliteit het beste is on onze ogen.
Kijken we weer naar de fietsen, dan zien we ook dat je A-merken uit de markt kunt prijzen.
Eten kopen we voornamelijk omdat we het merk kennen van de reclame of omdat de prijs/kwaliteit het beste is on onze ogen.
Kijken we weer naar de fietsen, dan zien we ook dat je A-merken uit de markt kunt prijzen.
Campagnolo Ultra Dork