Giro 2024
Tijdrijden zit je best wel in elkaar gekropen. Met wat allemaal had vraag ik mij af of juist dat gaat werken........
Hopelijk hersteld hij zo goed dat hij in de Tour mee kan doen maar zoals een aantal andere al wisten op te merken zal dat lastig worden.
Een Vuelta met vier kandidaten zou dan wel weer mooi zijn.............
Hopelijk hersteld hij zo goed dat hij in de Tour mee kan doen maar zoals een aantal andere al wisten op te merken zal dat lastig worden.
Een Vuelta met vier kandidaten zou dan wel weer mooi zijn.............
Een tijdrit bereid je niet voor door een tour te rijden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Er is ook echt wel een verschil tussen een TT in week 3 van een ronde, en een 1 daagse. Vingegaard wint een vlakke tijdrit in een 1weeks koers ook niet. Dat heeft uiteraard ook te maken met risico, maar toch. Voor vlakke tijdritten denk ik niet dat hij Ganna, Tarling of Evenepoel kan kloppen.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Vandaag, op doorreis naar Modena, een tussenstop gemaakt in het prachtige vissersplaatsje Cesenatico aan de Adriatische kust. Waarom? Hier bevindt zich het graf van Marco Pantani. En een monument en een permanente expositie.
Het graf vond ik best indrukwekkend. Ik volgde die man toen ik twintiger was en was toen echt zwaar onder de indruk van zijn prestaties.
Heel bijzonder om dan vandaag bij zijn graf te staan. En ik herinnerde mij hoe hij in de Tour de etappe naar Alpe d’ Huez won en dat hij zo gruwelijk hard ging dat hij bergop gewoon moest remmen in de haarspeldbochten!
Na een heerlijke lunch in Cesenatico kwamen we op tijd aan in ons appartement in Modena, op tijd om op TV Pogačar nog net te zien vertrekken voor zijn zegetocht. En wat wil het toeval? Ook Pogačar moest af en toe remmen in de bochten omdat hij echt gruwelijk hard omhoog reed….
Nu ja: Al met al dus een fantastische dag gehad en fantastische koers gezien.
Foto’s gemaakt van en bij het graf van Marco Pantani maar die plaats ik hier niet uit respect.
Ik kan iedereen wel aanraden om eens een stop te maken in Cesenatico. Leuk plaatje (haven en kanalen ontworpen door Leonardo DaVinci) Heerlijk eten op één van de talrijke terrasjes aan het kanaal en daarna uitbuiken aan het strand aan de Adriatische zee.
Het graf vond ik best indrukwekkend. Ik volgde die man toen ik twintiger was en was toen echt zwaar onder de indruk van zijn prestaties.
Heel bijzonder om dan vandaag bij zijn graf te staan. En ik herinnerde mij hoe hij in de Tour de etappe naar Alpe d’ Huez won en dat hij zo gruwelijk hard ging dat hij bergop gewoon moest remmen in de haarspeldbochten!
Na een heerlijke lunch in Cesenatico kwamen we op tijd aan in ons appartement in Modena, op tijd om op TV Pogačar nog net te zien vertrekken voor zijn zegetocht. En wat wil het toeval? Ook Pogačar moest af en toe remmen in de bochten omdat hij echt gruwelijk hard omhoog reed….
Nu ja: Al met al dus een fantastische dag gehad en fantastische koers gezien.
Foto’s gemaakt van en bij het graf van Marco Pantani maar die plaats ik hier niet uit respect.
Ik kan iedereen wel aanraden om eens een stop te maken in Cesenatico. Leuk plaatje (haven en kanalen ontworpen door Leonardo DaVinci) Heerlijk eten op één van de talrijke terrasjes aan het kanaal en daarna uitbuiken aan het strand aan de Adriatische zee.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
De TV toont beelden van een mens met twee benen in een roze tenue op een racefiets. Karsten Kroon valt bijna van zijn stoel van verbazing en kan niets anders voortbrengen dan "Dit is wel bergop, hè!?" De zin eindigt in de vertwijfeling tussen vraag en uitroepteken. Snelheid en zwaartekracht zijn moeilijk te vatten in beelden, zeker als de camera mee beweegt. Gelukkig hebben we de cijfers nog, om enigszins greep te krijgen op wat we zien.
Er zou nog aan toegevoegd mogen worden dat Pogacar dit uit zijn lichaam perste op een hoogte van 2000m boven N A P, én naar verluidt zonder hoogtestage. De rekenliefhebber mag de hoogtefactor erbij pakken om de zuurstofarme omstandigheden in de berekeningen te betrekken, waardoor de menselijke maat op Pogacar nog verder verschrompelt. Let wel, op het moment dat Pogacar alleen op avontuur trekt zijn er al 220km wedstrijd met 5000hm achter de rug !
P(64kg 23,95km/u)=359.27w P=5,61w/kg met een zeer bescheiden PPP=79%.
P(64kg)=446.09w P=6,97w/kg PP=7,12w/kg PPP=98%@ammattipyoraily
PASSO DI FOSCAGNO (last 6.16 km, 6.12 %, 377 m)
Tadej Pogacar | 13:07, 28.18 Kph !, VAM 1725 m/h
Romain Bardet | 14:50, 24.92 Kph, VAM 1525 m/h
GC group | 15:26, 23.95 Kph, VAM 1466 m/h
Er zou nog aan toegevoegd mogen worden dat Pogacar dit uit zijn lichaam perste op een hoogte van 2000m boven N A P, én naar verluidt zonder hoogtestage. De rekenliefhebber mag de hoogtefactor erbij pakken om de zuurstofarme omstandigheden in de berekeningen te betrekken, waardoor de menselijke maat op Pogacar nog verder verschrompelt. Let wel, op het moment dat Pogacar alleen op avontuur trekt zijn er al 220km wedstrijd met 5000hm achter de rug !
P(64kg 23,95km/u)=359.27w P=5,61w/kg met een zeer bescheiden PPP=79%.
-
- Forum-lid
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
Wat Pogacar nu laat zien degradeert de concurrentie.
Het verschil in prestatie is momenteel schrikbarend, in die zin dat mijn madam en ikzelf ons vragen stellen bij dergelijke verschillen.
Anderzijds, andere GC renners zijn niet de allergrootste toppers.
Het verschil in prestatie is momenteel schrikbarend, in die zin dat mijn madam en ikzelf ons vragen stellen bij dergelijke verschillen.
Anderzijds, andere GC renners zijn niet de allergrootste toppers.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Eindelijk een de gelederen gesloten: teams boycotte collectief de Umbrailpas voor vandaag. Heel goed, er zijn grenzen!
https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro- ... ndigheden/
Qua prestaties Pogi: eerst maar eens koersen met alle toppers op niveau. Dit niveauverschil is inderdaad angstaanjagend groot, maar zoals Patrick al zegt zijn het sub-toppers die koersen voor het podium.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro- ... ndigheden/
Qua prestaties Pogi: eerst maar eens koersen met alle toppers op niveau. Dit niveauverschil is inderdaad angstaanjagend groot, maar zoals Patrick al zegt zijn het sub-toppers die koersen voor het podium.
Less is bore
Start uitgesteld, start om 14u in Prato aan de andere kant van de Stelvio.
Begrijpelijke beslissing. Wel jammer van de omstandigheden, blijft een mooie klim.
Begrijpelijke beslissing. Wel jammer van de omstandigheden, blijft een mooie klim.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Verbazend sterk, maar hij is in het peleton de enige niet.Patrick VB schreef: ↑21 mei 2024 09:38 Wat Pogacar nu laat zien degradeert de concurrentie.
Het verschil in prestatie is momenteel schrikbarend, in die zin dat mijn madam en ikzelf ons vragen stellen bij dergelijke verschillen.
Anderzijds, andere GC renners zijn niet de allergrootste toppers.
Van Der Poel en zeker Vingegaard verleden jaar in de tour, presteren al even "bovenaards" ( zeker de tijdrit verleden jaar in de tour).
Ik ben zeker dat zelfs Remco en waarschijnlijk ook Roglic (nog) niet het niveau halen van Vinnie en Pogie in een grote ronde. Een dagwedstrijd zal wel kunnen.
Afwachten of vinnie, remco en roglic misschien in de tour toch nog voor weerwerk kunnen zorgen. Remco's tijdritvoordeel lijkt zo goed als weggewerkt te zijn door pogacar (en vinnie?).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.