Gios
Leuke reacties
Oranje zit meer in de Gios historie:
Hier op foto een chopper voor kinderen. Een enorm geliefd verzamelobject.
Daarnaast twee oranje oude fietsen van voor de Brooklyn periode.
Oranje zit meer in de Gios historie:
Hier op foto een chopper voor kinderen. Een enorm geliefd verzamelobject.
Daarnaast twee oranje oude fietsen van voor de Brooklyn periode.
Kom net terug van fietsen......
Pakje.....
Kabelstoppers zijn al binnen.
Met dank aan Mehekachtohapi.
Morgen nog een uurtje sleutelen.
Pakje.....
Kabelstoppers zijn al binnen.
Met dank aan Mehekachtohapi.
Morgen nog een uurtje sleutelen.
Ik had buiten bij een of ander mooi oud muurtje (de oude steenfabriek hier bv) foto's willen gaan maken maar het is een natte kledder zooi. Net onweersbui geweest ipv in Zoetermeer.
Voor de straten echt droog zijn is het te donker............
Stuurnok moet echt een andere worden. Slanker en steilere hoek.
Ga de tips hierboven een afstruinen maar m'n lief komt morgen weer thuis en de werkplaats moet weer getransformeerd worden naar een woonkamer.
Een stuurnok wisselen doe je desnoods onderweg
Voorlopig even zo:
Voor de straten echt droog zijn is het te donker............
Stuurnok moet echt een andere worden. Slanker en steilere hoek.
Ga de tips hierboven een afstruinen maar m'n lief komt morgen weer thuis en de werkplaats moet weer getransformeerd worden naar een woonkamer.
Een stuurnok wisselen doe je desnoods onderweg
Voorlopig even zo:
- daniel1975
- Forum-lid HC
Fraai weer!
Is er niet een mooiere, meer klassiek ogende oplossing voor die spacers? Iets rankers ofzo?
PS: 3 druppels hier vanmiddag
Is er niet een mooiere, meer klassiek ogende oplossing voor die spacers? Iets rankers ofzo?
PS: 3 druppels hier vanmiddag
Less is bore
Ja die spacer kan ook dunner. Zowel in diameter als wanddikte.
3 druppels? ik heb de vaat even buitengezet
Was echt bizar. Zat eerst zelf onder de blauwe lucht en boven Moordrecht was het zwart. Even later was het zwart hier. Nu schijnt de zon weer.
3 druppels? ik heb de vaat even buitengezet
Was echt bizar. Zat eerst zelf onder de blauwe lucht en boven Moordrecht was het zwart. Even later was het zwart hier. Nu schijnt de zon weer.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- thestudent
- Forum-lid HC
Was het niet mogelijk om geen draad te laten snijden op die stalen voorvork? Als je toch een ahead stuurpen gaat monteren is dat nogal raar.
Op staal kan een 1-inch ahead systeem ook. Dan heb je alleen een kleine vulring om een 1 1/8 stuurpen te gebruiken. Of je zoekt een oude 1inch ahead stuurpen.
Nu heb je een ahead adapter gebruikt die krengen zijn net zo zwaar als een gehele quill stuurpen. Deze methode levert ook geen enkele stijfheidswinst op en mooier is het zo ook niet.
Nu het kwaad al geschied is zou ik een nitto of velo-orange 1inch quill stem voor 31.8 stuur gebruiken en die adapter weggooien. De velo orange versie is mogelijk te vinden in zwart. Of gewoon een 26mm stuur.
https://www.retro-gression.com/products ... quill-stem
Ik vind het overigens een mooi fietsje hoor.
Op staal kan een 1-inch ahead systeem ook. Dan heb je alleen een kleine vulring om een 1 1/8 stuurpen te gebruiken. Of je zoekt een oude 1inch ahead stuurpen.
Nu heb je een ahead adapter gebruikt die krengen zijn net zo zwaar als een gehele quill stuurpen. Deze methode levert ook geen enkele stijfheidswinst op en mooier is het zo ook niet.
Nu het kwaad al geschied is zou ik een nitto of velo-orange 1inch quill stem voor 31.8 stuur gebruiken en die adapter weggooien. De velo orange versie is mogelijk te vinden in zwart. Of gewoon een 26mm stuur.
https://www.retro-gression.com/products ... quill-stem
Ik vind het overigens een mooi fietsje hoor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Was geen enkel probleem geweest alleen ik wil de weg naar een quill stem openhouden. Een vork is vrij prijzig anders had ik een extra vork meegenomen.thestudent schreef: ↑19 mei 2024 19:41 Was het niet mogelijk om geen draad te laten snijden op die stalen voorvork? Als je toch een ahead stuurpen gaat monteren is dat nogal raar.
Op al m'n andere Gios fietsen zitten ook quill stems maar ik wilde met deze extra fiets toch eens experimenteren.
Overigens als iemand nog zo'n (foto) nok in 12 cm heeft liggen hou ik mij aanbevolen.
Liefst nieuw in zakje. Geef ik goed geld voor
Foto 24 uurs Ahoy jaren 80 (toen al m'n 2de Gios)
Ik heb jaren m'n wielen gespaakt. Eerste setje (Normandy hoge flens naven en Champion tube velgen) toen ik 14 was. Later de nodige high end wielen en meermaals wielsets gebouwd met ongelijk spaakpatroon,
Voor radiaal en achter kruis over drie.
Of achter zelfs ongelijk in combi met die achternaaf van Campa met ongelijke flenzen.
Bij mijn eerste Parijs-Roubaix waren we met een groep en zeker 10 reden op door mij gespaakte wielen. Geen spaakbreuken en wielen allen kaarsrecht.
Alleen goed wielen bouwen is toch wel iets als zelf goede Macarons bakken. Als je dat maar eens in de 2 jaar doet zullen ze echt minder zijn dan als ze iedere week op de bakplaat liggen. Jaren bouwde ik flink wat sets per jaar. Ik ben echter al een tijd gestopt om wat voor anderen te doen als het gaat om fietsen bouwen.
Dus laatste paar jaar koop ik kant en klaar wielen. Heb nog wel een paar handgespaakte maar alleen voor retrofietsen. Heb m'n richtbok en centreerlineaal ook verkocht.
Het spaakpatroon van de oranje Gios is bedacht door Campagnolo dus
En mocht ik nog eens wielen willen bouwen ga ik een weekje naar Italie. Beetje fietsen in de ochtend, s'middags wieltjes bouwen bij Gios en sávonds lekker uit eten.
Hier lap ik in de Gios shop een wiel (niet door mij gebouwd!)van een maatje op.
- daniel1975
- Forum-lid HC