Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

TCR of Aethos

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 19 mei 2024 11:21

rene schreef: 18 mei 2024 22:16 .........
Als ik de Æthos rij op 28mm Veloflex Corsa wordt het zelfs nog beter.
Je begrijpt niet dat er niet meer mensen op Veloflex Corsa rijden. :)

Ik rijd mijn huidige Cube Agree met 60 mm carbon velgen, Sapim spaken en Veloflex Corsa 28 mm bandjes.
Mijn vorige fiets was een Trek Domane met 60 mm carbon velgen, ? spaken en Veloflex 28 mm bandjes.

Ik voel niet zo'n verschil in comfort.
Voor mij is comfort op een racefiets probleemloos vele uren in het zadel kunnen zitten. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

davidr
Forum-lid

davidr 21 mei 2024 09:11

Bedankt voor alle reacties!

Heel wat komen overeen met mijn eigen gedachten (en twijfels dus...) vwb de kleurstelling, smaak, tijdloosheid etc.
In mijn ogen zijn de looks vwb frame design niet zo verschillend.
Daarnaast is het kabel binnen of buitenom wel een ding, maar niet alles bepalend. De afmontage is beter bij de aethos en die roval
alpinist velgen zijn volgens mij ook top.

Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan naar beschikbaarheid, gezien mijn lichte voorkeur voor de aethos in een maat 58
met ook een lichte kleur (gloss morning mist) en dat wordt ook even zoeken. Maar goed, die tcr vanuit t buitenland is ook niet ideaal.
Eigenlijk hoopte ik dat een 56 zou passen maar ik werd afgelopen zaterdag uit die droom geholpen door een lokale fietsenmaker.

Dank ook voor de reacties mbt rij eigenschappen en de overwegingen om eea zelf op te bouwen. Ik ben iemand die graag fietst en
tuurlijk poets ik de fiets netjes en hou ik eea bij, maar ik ben niet zo'n fietsklusser dus onderdelen zelf vervangen doe ik eigenlijk nooit.
Voor mij is comfort ook uren (een lange dag) probleemloos lekker trappen, nu heb ik dat bij mijn huidige Madone ook dus ik voorzie hier niet
zoveel problemen, maar als ik de reacties lees wint de aethos het hier ook. Het prijsverschil vind ik verder niet zo spannend dus laat ik
niet meewegen. Moest ik voor de aethos pro de prijs ex korting betalen dan was het een ander verhaal.

Nog even een specifieke reactie:
leon1 schreef: 17 mei 2024 15:23 Deze heeft jouw interesse niet? Deze staat op de NL site en zou dus wel geleverd kunnen worden door een NL Giant dealer.

https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... 0-di2-2025

De prijs ligt wel iets hoger dan de Aethos al denk ik dat je met de Giant dealer misschien wel kunt onderhandelen (om op of onder de €6000 uit te komen). Hier zit ook een deftige wielset in met carbon spaken.
Nee, deze staat toevallig hier in Breda in de etalage, een hele mooie fiets overigens en heel compleet! Maar ik ben echt op zoek naar een lichte kleur.

Volgende stap, de aethos ergens in de juiste kleur gaan bekijken. Nogmaals dank! Het is nu tijd voor een zonnig rondje hoeksche waard!

leon1
Forum-lid

leon1 21 mei 2024 09:26

:winkthumb:
Ride bikes, not tanks!

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 21 mei 2024 09:49

@davidr : leuk om te lezen. Velen droppen een vraag en zie je nooit meer terug.

Het zoeken van de juiste kleur gaat wel het grootste probleem worden vrees ik maar misschien is er een dealer die je wilt helpen om te zoeken. In Middelburg hadden ze een tijdje terug de crème witte S Works hangen in 58. Misschien niet je kleur , maar wel een lichte kleur.

Bij The Flow in Italië: 1 pro versie afgemonteerd en 1 frame only S Works versie.

https://www.theflow.bike/en/p29474_Aethos_Pro
https://www.theflow.bike/en/p22387_S-Wo ... s_Frameset
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Tipo21
Forum-lid

Tipo21 21 mei 2024 11:34

Bij The Flow in Italië: 1 pro versie afgemonteerd en 1 frame only S Works versie.
... en kopen en laten verzenden vanuit Italië is echt een eh ... Flowtje van een cent.
Probleemloos en snel.
Voor gesloten spoor en open brug zijn alle fietsers even vlug.

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 21 mei 2024 13:10

Misschien nog een overweging bij de nieuwe TCR: ik vond het standaard (2021) stuur niet fijn (te dun en te rond aan de bovenzijde). Bij geïntegreerde kabels kan dat vervangen wat meer een uitdaging zijn (ik weet niet hoe ze dst hebben gedaan met nieuwe.
De Aethos (&2021 TCR) hebben ‘gewoon’ buitenlangs lopende kabels.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Berrinator
Forum-lid

Berrinator 21 mei 2024 13:23

Zaterdag heb ik op Grinta Test Fest deze fietsen back to back getest. Nadat ik van een Tarmac SL8 op de Aethos stapte was ik onder de indruk over de wendbaarheid en gevoel o pde Aethos. De TCR daarna had ik geen wow gevoel bij.

Helaas voor mij vind ik (hier zal ik veel haat op krijgen denk ik) de Aethos niet zo'n mooie fiets en gezien alle kies met je hart posts hier gaat het hem voor mij niet worden. Als je hem echter wel mooi vindt zou ik voor de Aethos gaan.

leon1
Forum-lid

leon1 21 mei 2024 13:31

Op een persoonlijke voorkeur voor een fiets kun je toch geen haat krijgen? Advies is vooral te kopen wat je zelf het leukste / mooiste / beste vindt! Alleen advies vragen leidt vaak nergens heen omdat iedereen dus wel een persoonlijke voorkeur heeft. Ik heb zelden, zo niet nog nooit een topic gezien waarin de mede-forummers het unaniem eens zijn. :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

chris80
Forum-lid

chris80 21 mei 2024 13:44

leon1 schreef: 21 mei 2024 13:31 Ik heb zelden, zo niet nog nooit een topic gezien waarin de mede-forummers het unaniem eens zijn. :mrgreen:
Gelukkig maar, want anders was het wel een heel saai forum geworden 😅

pino
Forum-lid HC

pino 21 mei 2024 16:20

Hopen op een zonnetje om een mogelijke kleur goed buiten te kunnen beoordelen. Binnen en op plaatjes is vaak een slechte afspiegeling van de werkelijkheid
Niet zijken maar reiden !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2024 19:18

Instagram geeft vaak wel een goed beeld door de vele foto’s.
Less is bore

beezer
Forum-lid

Gebruikersavatar beezer 21 mei 2024 21:04

Aethos geen discussie; Amen. :D
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Plaats reactie