Gios
Grappig. ik zat met een collega en het onderwerp: "wat heb jij uitgespookt dit weekend"
Ze heeft totaal geen verstand van racefietsen maar ik laat toch even een foto zien:
Haar vielen gelijk (0,76 seconden) twee dingen op:
spaakpatroon achterwiel en.....................ze wees naar de stuurpen.........."die stang is wel wat fors toch?"
Ik ben wel om..............wordt gewoon - net als m'n andere stalen fietsen - een quill nok en 26mm stuur..................
maiden trip uitgesteld
Ze heeft totaal geen verstand van racefietsen maar ik laat toch even een foto zien:
Haar vielen gelijk (0,76 seconden) twee dingen op:
spaakpatroon achterwiel en.....................ze wees naar de stuurpen.........."die stang is wel wat fors toch?"
Ik ben wel om..............wordt gewoon - net als m'n andere stalen fietsen - een quill nok en 26mm stuur..................
maiden trip uitgesteld
Gelukkig! Ik wilde niet “on-subtiel” kritisch zijn. Maar de opzet met die stuurpen verpeste voor mij de hele fiets.
Ben benieuwd naar de nieuwe foto’s
Ben benieuwd naar de nieuwe foto’s
de nieuwe hyperons daarbij is campagnolo weer naar een iets normaler patroon, disc only >_<daniel1975 schreef: ↑20 mei 2024 09:59Bijna alle Campa wielen voor velgrem hebben dit al jaren.
Bij de disk hebben ze allemaal dat G3 patroon gekregen, ook de voorwielen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40376
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nu alleen nog een normaal prijskaartje
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 698
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
Goeie keuze om een quill pen te gaan gebruiken. Ander optie is een mooie 1 inch A-head, maar die zijn best zeldzaam geworden.
Gister nok en stuur besteld..............
Dus project ligt even stil..............
Leuk om nog eens mijn eerste Gios erbij te halen: Begin 80er jaren:
Als de oranje Gios Torino klaar is ga ik de Super Record 1977 Parigi Roubaix opnieuw opbouwen.
Op die fiets had ik een jubileumgroep gezet maar daar gingen mensen zulke gekke bedragen voor geven dat ik die fiets uit elkaar heb getrokken. Tip: een groep die gemonteerd is geweest kan je beter is losse delen verkopen. Levert meer op!
Foto's van die fiets hebben wel het Italiaanse Fiets gehaald.............
Ga hem nu afbouwen met een gewone SR groep. En omdat ik hem ga gebruiken voor retro tocht met een set wielen met bandjes ipv tubes.
A presto!
Dus project ligt even stil..............
Leuk om nog eens mijn eerste Gios erbij te halen: Begin 80er jaren:
Als de oranje Gios Torino klaar is ga ik de Super Record 1977 Parigi Roubaix opnieuw opbouwen.
Op die fiets had ik een jubileumgroep gezet maar daar gingen mensen zulke gekke bedragen voor geven dat ik die fiets uit elkaar heb getrokken. Tip: een groep die gemonteerd is geweest kan je beter is losse delen verkopen. Levert meer op!
Foto's van die fiets hebben wel het Italiaanse Fiets gehaald.............
Ga hem nu afbouwen met een gewone SR groep. En omdat ik hem ga gebruiken voor retro tocht met een set wielen met bandjes ipv tubes.
A presto!
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Mijn Vento’s met velgremmen hebben voor en achter G3. Vandaar de vraagdaniel1975 schreef: ↑20 mei 2024 09:59Bijna alle Campa wielen voor velgrem hebben dit al jaren.
Bij de disk hebben ze allemaal dat G3 patroon gekregen, ook de voorwielen.
Maar ik zie nu pas dat het Zonda’s zijn op de oranje Gios
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Die Vento's zijn bizar goede wielen voor het geld. Maar daar dan weer verschillende naven voor en achter. Maar wel een van de best sturende voorwielen!
Zelf had ik die Vento's in m'n vorig Gios Torino Super Record zitten. Bizar sterke wielen
Deze oranje SR gaat die fiets (winter/gravel/boodschappen/bezoek) vervangen...en wat een mooie voornaaf toch in die Vento's......
Absurd aantal km's met die wielen gereden. Zit zomaar op 50k want ik gebruikte ze voor woonwerk en dat was al 1000 in de maand........ Ook in de winter..........nooit wat aan die wielen hoeven te doen.
Die vorige Gios Torino Super Record waar die wielen inzaten heb ik echt helemaal opgereden. Door een ongeluk (iemand kwam ineens op mijn weghelft) was het frame iets opgelopen.
Je kon er nog wel mee fietsen maar spoorde niet meer optimaal...........
Twee nieuwe buizen en opnieuw spuiten zat te dicht tegen een nieuwe frame aan en een nieuwe groep en wielen was ook nodig geweest. Vork was nog goed en iemand blij mee gemaakt en frame is nu ergens een kapstok
Heel veel - vooral slechte km's met die fiets gemaakt. Als ik met deze oranje net zoveel mag fietsen wil ik daar nu wel een krabbel voor zetten. En deze oranje ga ik ook niet ontzien...........
Zelf had ik die Vento's in m'n vorig Gios Torino Super Record zitten. Bizar sterke wielen
Deze oranje SR gaat die fiets (winter/gravel/boodschappen/bezoek) vervangen...en wat een mooie voornaaf toch in die Vento's......
Absurd aantal km's met die wielen gereden. Zit zomaar op 50k want ik gebruikte ze voor woonwerk en dat was al 1000 in de maand........ Ook in de winter..........nooit wat aan die wielen hoeven te doen.
Die vorige Gios Torino Super Record waar die wielen inzaten heb ik echt helemaal opgereden. Door een ongeluk (iemand kwam ineens op mijn weghelft) was het frame iets opgelopen.
Je kon er nog wel mee fietsen maar spoorde niet meer optimaal...........
Twee nieuwe buizen en opnieuw spuiten zat te dicht tegen een nieuwe frame aan en een nieuwe groep en wielen was ook nodig geweest. Vork was nog goed en iemand blij mee gemaakt en frame is nu ergens een kapstok
Heel veel - vooral slechte km's met die fiets gemaakt. Als ik met deze oranje net zoveel mag fietsen wil ik daar nu wel een krabbel voor zetten. En deze oranje ga ik ook niet ontzien...........
Quill nok kwam net binnen en er maar gelijk even opgezet.
Komende dagen even een paar echte foto's maken.
Komende dagen even een paar echte foto's maken.
Ik hink hier op twee gedachte.
Mooie wielen - mooie groep (crank - remmen - shifters) Maar dat is allemaal het moderne spul. Kabels buitenom, ben ik ook fan van. Maar dat ouderwets ogende frame,....sorry, maar da's echt niet mijn smaak. Misschien als alle onderdelen ook in de oude stijl waren geweest,... dan was het tijdlozer en een-geheel-tijdperk geweest. Niet dat ik het dan echt mooi had gevonden maar zeker wel mooier dan nu. Deze onderdelen zouden prima staan op een 20 jaar oud titanium frame. Hier voegen ze weinig toe.
Mooie wielen - mooie groep (crank - remmen - shifters) Maar dat is allemaal het moderne spul. Kabels buitenom, ben ik ook fan van. Maar dat ouderwets ogende frame,....sorry, maar da's echt niet mijn smaak. Misschien als alle onderdelen ook in de oude stijl waren geweest,... dan was het tijdlozer en een-geheel-tijdperk geweest. Niet dat ik het dan echt mooi had gevonden maar zeker wel mooier dan nu. Deze onderdelen zouden prima staan op een 20 jaar oud titanium frame. Hier voegen ze weinig toe.
Live fast; die young. mijn blog