Bedankt voor alle reacties!
Heel wat komen overeen met mijn eigen gedachten (en twijfels dus...) vwb de kleurstelling, smaak, tijdloosheid etc.
In mijn ogen zijn de looks vwb frame design niet zo verschillend.
Daarnaast is het kabel binnen of buitenom wel een ding, maar niet alles bepalend. De afmontage is beter bij de aethos en die roval
alpinist velgen zijn volgens mij ook top.
Ik heb inmiddels wat onderzoek gedaan naar beschikbaarheid, gezien mijn lichte voorkeur voor de aethos in een maat 58
met ook een lichte kleur (gloss morning mist) en dat wordt ook even zoeken. Maar goed, die tcr vanuit t buitenland is ook niet ideaal.
Eigenlijk hoopte ik dat een 56 zou passen maar ik werd afgelopen zaterdag uit die droom geholpen door een lokale fietsenmaker.
Dank ook voor de reacties mbt rij eigenschappen en de overwegingen om eea zelf op te bouwen. Ik ben iemand die graag fietst en
tuurlijk poets ik de fiets netjes en hou ik eea bij, maar ik ben niet zo'n fietsklusser dus onderdelen zelf vervangen doe ik eigenlijk nooit.
Voor mij is comfort ook uren (een lange dag) probleemloos lekker trappen, nu heb ik dat bij mijn huidige Madone ook dus ik voorzie hier niet
zoveel problemen, maar als ik de reacties lees wint de aethos het hier ook. Het prijsverschil vind ik verder niet zo spannend dus laat ik
niet meewegen. Moest ik voor de aethos pro de prijs ex korting betalen dan was het een ander verhaal.
Nog even een specifieke reactie:
leon1 schreef: ↑17 mei 2024 15:23
Deze heeft jouw interesse niet? Deze staat op de NL site en zou dus wel geleverd kunnen worden door een NL Giant dealer.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... 0-di2-2025
De prijs ligt wel iets hoger dan de Aethos al denk ik dat je met de Giant dealer misschien wel kunt onderhandelen (om op of onder de €6000 uit te komen). Hier zit ook een deftige wielset in met carbon spaken.
Nee, deze staat toevallig hier in Breda in de etalage, een hele mooie fiets overigens en heel compleet! Maar ik ben echt op zoek naar een lichte kleur.
Volgende stap, de aethos ergens in de juiste kleur gaan bekijken. Nogmaals dank! Het is nu tijd voor een zonnig rondje hoeksche waard!