Dat klopt deels. Tegenwoordig haal je ook de pers als je betrapt wordt als cyclorenner. Wanneer meneer Iera bij mij zou solliciteren hoeft hij niet te rekenen op een uitnodiging. Dus indirect kan het zeker financiële consequenties hebben.Kornuit schreef: ↑22 mei 2024 10:30 Er is ook amper controle, niet tijdens een evenement en ook niet door het jaar heen (ook onmogelijk) dus mensen voelen zich vogelvrij. Bij de profs weet je dat je inkomen kwijt bent en je carriere. Een cyclo renner heeft wat dat betreft alleen zijn gezicht te verliezen.
Nieuwe cyclo dicht bij NL in de Eifel
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Ik ken de renner die net buiten de boot is gevallen heel goed. Hij heeft toch geen mogelijkheid om naar het WK in Aalborg te gaan.raven14 schreef: ↑21 mei 2024 21:19 Toch nog even de het trieste figuur vermelden dat zich in mijn leeftijdscategorie had ingeschreven en met een Pinarello Dogma X, die met een motortje was uitgerust, deelnam. Hij eindigde bij de eerste 10 voor zover ik heb kunnen zien, en heeft dus op die manier de kwalificatie gestolen van hij die nu als eerste niet-gekwalificeerde in de tabellen staat.
Een geluk bij een ongeluk. Maar dat doet aan het valsspelen niks af. Mooi dat je dit hebt uitgespit
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Achtergrondverhaal over 3RIDES en alles wat er mis ging staat inmiddels live: LINK
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Goed verhaal Frank
Zal wel beetje opgepoetst zijn door 3Rides, maar dan nog geeft het wel een kijkje achter de schermen.
Zal wel beetje opgepoetst zijn door 3Rides, maar dan nog geeft het wel een kijkje achter de schermen.
Less is bore
Bedankt voor het artikel!
Het nadeel van organisator zijn, is dat je verantwoordelijkheid (zou) moet(en) nemen. Er wordt voor mijn gevoel iets te veel naar anderen gewezen. "Ik zal niet de schuld 100% bij anderen leggen". Dat klopt, maar voor 90% lijkt hij dat wel te doen. Als ik hem was, zou ik juist vooral de keus voor kwaliteit maken. Beter één ding heel goed doen, dan te veel hooi op de vork nemen en te veel of te snel iets willen bereiken. Dat hij nu al begint over een extra editie in het najaar, vind ik in dat kader niet logisch. Regel eerst dat de gran fondo of gravel wedstrijd echt goed loopt en kijk dan pas naar verdere uitbreiding.
Het nadeel van organisator zijn, is dat je verantwoordelijkheid (zou) moet(en) nemen. Er wordt voor mijn gevoel iets te veel naar anderen gewezen. "Ik zal niet de schuld 100% bij anderen leggen". Dat klopt, maar voor 90% lijkt hij dat wel te doen. Als ik hem was, zou ik juist vooral de keus voor kwaliteit maken. Beter één ding heel goed doen, dan te veel hooi op de vork nemen en te veel of te snel iets willen bereiken. Dat hij nu al begint over een extra editie in het najaar, vind ik in dat kader niet logisch. Regel eerst dat de gran fondo of gravel wedstrijd echt goed loopt en kijk dan pas naar verdere uitbreiding.
Eerlijk gezegd snap ik daar weinig van. Hoe kán zoiets? Onze Oosterburen staan toch niet bekend als een volk waar totaal geen afspraken mee te maken zijn? Zo van,..... ja ach ik moet seingever spelen, maar niet zo'n zin in vandaag. ZESTIGDUIZEND flyers!?! Nee, daar begin ik niet aan. Laat maar, ik pleur ze wel bij het oud vuil. Zo ken ik onze Duitse vrienden niet.Uit het artikel schreef:
- Zo kwamen zeer veel betaalde (!) seingevers niet opdagen.
- 60.000 flyers niet afgeleverd zijn door onze bezorgpartner
En die 3 kwartier schaar ik onder de kop, lekker naief. Zo'n strakke planning ga je niet halen op een dag. En die 3 kwartier is sowieso onzin. Het parkoers had veel langer vrij moeten worden gehouden. Wat ook gebeurd is, en in mijn ogen volledig terecht. Ook de oudere leeftijdscategorie hebben recht op een afgezet parkoers.
En niets in het artikel over de geneutraliseerde start die geen neutraliseerde start was. Dat was voor velen waarschijnlijk een daverende verassing.
Live fast; die young. mijn blog
Fijn verhaal inderdaad. Voor mij staat deze voor volgend jaar toch wel op de lijst voor te rijden. Het is relatief dicht in de buurt voor mij, de wegen zijn redelijk bekend, dus zou voor mij een goeie eerste echte GF zijn. Alternatief de Trois Ballons, maar heb best wel schrik voor de Planche des Belles Filles. De andere klimmen geloof ik wel, maar om die op het einde nog op te rijden...
@rob74: 45 minuten een parcours vrijhouden vind ik juist al erg lang voor een wedstrijd op recreantenniveau. In de meeste granfondo's is er überhaupt geen autovrij parcours. Een profkoers raast in enkele minuten voorbij inclusief begeleidende auto's en motoren. Je moet het dus wel in perspectief plaatsen. Het is bovendien geen toertocht, dus enig 'niveau' mag wel verwacht worden van de deelnemers. Hetgeen waar verbetering mogelijk is, is uiteraard ervoor zorgen dat de neutralisatie beter verloopt en dat er in dat deel niet meer gekozen wordt voor smalle wegen met fuikvorming en stilstand tot gevolg.
@derxx: volgende week neem ik als het goed is deel aan Les 3 Ballons. Ondanks het afzien tijdens het moment suprême lijkt die finish me juist mooi.
@derxx: volgende week neem ik als het goed is deel aan Les 3 Ballons. Ondanks het afzien tijdens het moment suprême lijkt die finish me juist mooi.
Ik vind 45 minuten autovrij parcours ook niet veel.
Het is een UCI-wedstrijd en iedereen is welkom. Ook 50+, 60+ en 70+. Deze mensen mogen gewoon hetzelfde inschrijfgeld betalen, maar krijgen niet dezelfde faciliteiten. Bovendien moet je heel duidelijk aangeven wanneer de route niet meer autovrij is. En dat ook goed vooraf communiceren. Beide is niet gebeurd.
In Italiaanse granfondo's gebeurt dat vaak door een auto die het eind van de race aangeeft (Fini gara). Als die je inhaalt weet je dat je op de openbare weg rijdt.
Het uitblijven van de aangekondigde neutralisatie was wel bijzonder, maar daar had ik niet zo veel problemen mee. Dan maar gelijk aan de bak.
Het is een UCI-wedstrijd en iedereen is welkom. Ook 50+, 60+ en 70+. Deze mensen mogen gewoon hetzelfde inschrijfgeld betalen, maar krijgen niet dezelfde faciliteiten. Bovendien moet je heel duidelijk aangeven wanneer de route niet meer autovrij is. En dat ook goed vooraf communiceren. Beide is niet gebeurd.
In Italiaanse granfondo's gebeurt dat vaak door een auto die het eind van de race aangeeft (Fini gara). Als die je inhaalt weet je dat je op de openbare weg rijdt.
Het uitblijven van de aangekondigde neutralisatie was wel bijzonder, maar daar had ik niet zo veel problemen mee. Dan maar gelijk aan de bak.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Er is een simpele oplossing, ze moeten Aken loslaten of gewoon aan de zuidkant van de stad gaan zitten. Er moet daar toch wel een terrein te vinden zijn dat voldoet. Zeker als je de 2 grote events spreidt heb je ook een minder groot terrein nodig. Desnoods gebruik je gewoon een groot weiland, zoals veel andere evenementen ook doen.
Over de neutralisatie, ik moet heel eerlijk toegeven dat ik vergeten ben daarnaar te vragen maar ik denk wél vrijwel zeker te weten dat ook mis is gegaan in de communicatie met de motards. Ik heb namelijk verschillende mensen gehoord die mij vertelden dat de motards veel te hard reden, waardoor het peloton dacht: "het is koers".
Dat heeft (denk ik) dan weer alles te maken met het gebrek aan koerscultuur (waaraan ook gerefereerd werd in het artikel). De motards hebben/hadden waarschijnlijk 0,0 ervaring met zo'n race, en wisten helemaal niet wat een neutralisatie inhield. Wederom: hier had de organisatie scherper op moeten zijn.
Dit zijn wel een paar aannames maar ik denk dat ze vrij dicht liggen bij de werkelijkheid.
Over de neutralisatie, ik moet heel eerlijk toegeven dat ik vergeten ben daarnaar te vragen maar ik denk wél vrijwel zeker te weten dat ook mis is gegaan in de communicatie met de motards. Ik heb namelijk verschillende mensen gehoord die mij vertelden dat de motards veel te hard reden, waardoor het peloton dacht: "het is koers".
Dat heeft (denk ik) dan weer alles te maken met het gebrek aan koerscultuur (waaraan ook gerefereerd werd in het artikel). De motards hebben/hadden waarschijnlijk 0,0 ervaring met zo'n race, en wisten helemaal niet wat een neutralisatie inhield. Wederom: hier had de organisatie scherper op moeten zijn.
Dit zijn wel een paar aannames maar ik denk dat ze vrij dicht liggen bij de werkelijkheid.
Laatst gewijzigd door havana op 22 mei 2024 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Maar jij bent bekend met het cyclo wereldje en zal zulke nieuwsberichten lezen. Dat is misschien 0.1% van alle werkgevers wereldwijd, dus blijft werk zat.Herman_N schreef: ↑22 mei 2024 11:46Dat klopt deels. Tegenwoordig haal je ook de pers als je betrapt wordt als cyclorenner. Wanneer meneer Iera bij mij zou solliciteren hoeft hij niet te rekenen op een uitnodiging. Dus indirect kan het zeker financiële consequenties hebben.Kornuit schreef: ↑22 mei 2024 10:30 Er is ook amper controle, niet tijdens een evenement en ook niet door het jaar heen (ook onmogelijk) dus mensen voelen zich vogelvrij. Bij de profs weet je dat je inkomen kwijt bent en je carriere. Een cyclo renner heeft wat dat betreft alleen zijn gezicht te verliezen.