Het is natuurlijk van de zotte dat je eigen woning een investering is geworden. Huizen die tien jaar geleden voor twee ton werden verkocht gaan nu voor het dubbele op de markt. Zelfs een krot op een oké locatie krijg je nog lachend verkocht voor meer dan drie ton. Het lijkt mij dat er dan toch iets mis is met de woningmarkt.Ernie C. schreef: ↑22 mei 2024 20:00 Huizen zijn naast woningen ook investeringen. Laten de meeste investeringen nu net de afgelopen 15 jaar veel opgebracht hebben.
Je kunt natuurlijk lachend melden dat je crypto, aandelen of edelmetalen het zo goed doen, voor huizen geldt hetzelfde, alleen kunnen we niet zonder dak boven ons hoofd. Wat dan de link is met links beleid, ontgaat mij.
Politiek
-
- Forum-lid
Huren zijn hoog geworden door een gebrek aan woningen. Corporaties hebben niet genoeg gebouwd door de heffingen van de overheid. Marktwerking is funest geweest.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Eigen huis is toch niet echt een investering. Leuk als je een grote waardestijging hebt maar na verkoop ervan moet je toch iets anders kopen wat ongeveer evenveel gestegen is.
Of mis ik iets? Dan hoor ik t graag dan kan ik er nog van profiteren.
Of mis ik iets? Dan hoor ik t graag dan kan ik er nog van profiteren.
Ik denk wel dat je gelijk hebt. Al heeft de één het makkelijker dan de ander.
-
- Forum-lid
De investering betaalt zich pas uit als je het verkoopt. Met aandelen is dat niet veel anders. Met twee ton overwaarde kun je aardig wat maanden huren. Je zou een duurder huis kunnen kopen. Bedenk iets leuk. Dat de prijzen van woningen (veel) harder stijgen dan de lonen, geeft toch aan dat er iets niet goed gaat in de woningmarkt.
-
- Forum-lid
Dat nou het toeval wil dat relatief kortgeleden nog de VN zich hierover hebben uitgesproken middels een rapport.
Als je bv €200.000 winst hebt en je bent 65 ga je toch huren en leuke dingen doen.Wat kan je nog als je 80-85 bent en je hebt die 2 ton nog.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
+1 goed idee, of twee ton hypo op je eigen huis nemen en daar mooie dingen van doen. Ik ken mensen die het deden, in de dip van de rente %.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Als er door allerlei regels te weinig word gebouwd, de inwoners aantal harder groeit dan er gebouwd kan worden en de rente niet verhoogd kan worden, dan is er inderdaad iets goed mis.ColumsbusMJ schreef: ↑22 mei 2024 22:08 De investering betaalt zich pas uit als je het verkoopt. Met aandelen is dat niet veel anders. Met twee ton overwaarde kun je aardig wat maanden huren. Je zou een duurder huis kunnen kopen. Bedenk iets leuk. Dat de prijzen van woningen (veel) harder stijgen dan de lonen, geeft toch aan dat er iets niet goed gaat in de woningmarkt.
En wiens beleid is dat geweest?mao schreef: ↑22 mei 2024 22:46Als er door allerlei regels te weinig word gebouwd, de inwoners aantal harder groeit dan er gebouwd kan worden en de rente niet verhoogd kan worden, dan is er inderdaad iets goed mis.ColumsbusMJ schreef: ↑22 mei 2024 22:08 De investering betaalt zich pas uit als je het verkoopt. Met aandelen is dat niet veel anders. Met twee ton overwaarde kun je aardig wat maanden huren. Je zou een duurder huis kunnen kopen. Bedenk iets leuk. Dat de prijzen van woningen (veel) harder stijgen dan de lonen, geeft toch aan dat er iets niet goed gaat in de woningmarkt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
De rente is historisch gezien nog steeds erg laag +/- 3,7% voor 10 jaar.
Als je nu 200k zou opnemen van je overwaarde geeft dat een maand last van rond de €1000, als je dat dus niet doet heb je € 1000 extra te besteden per maand.
Als conservatieve man ga ik toch voor optie 2, geen schulden hebben leeft toch wel zorgeloos.
Als je nu 200k zou opnemen van je overwaarde geeft dat een maand last van rond de €1000, als je dat dus niet doet heb je € 1000 extra te besteden per maand.
Als conservatieve man ga ik toch voor optie 2, geen schulden hebben leeft toch wel zorgeloos.
In mijn beleving niet van rechts,JPAR schreef: ↑22 mei 2024 22:47En wiens beleid is dat geweest?mao schreef: ↑22 mei 2024 22:46Als er door allerlei regels te weinig word gebouwd, de inwoners aantal harder groeit dan er gebouwd kan worden en de rente niet verhoogd kan worden, dan is er inderdaad iets goed mis.ColumsbusMJ schreef: ↑22 mei 2024 22:08 De investering betaalt zich pas uit als je het verkoopt. Met aandelen is dat niet veel anders. Met twee ton overwaarde kun je aardig wat maanden huren. Je zou een duurder huis kunnen kopen. Bedenk iets leuk. Dat de prijzen van woningen (veel) harder stijgen dan de lonen, geeft toch aan dat er iets niet goed gaat in de woningmarkt.
Overdreven milieu beleid zoals het stikstofbeleid, onbeperkte immigratie, en het strooien van geld waardoor de rente niet verhoogd kan worden komen niet van de rechter flank.