weight weenies
-
- Forum-lid
- Berichten: 698
- Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26
5-6 Nm soms al, dus bij sommige stuurpennen. Maar als het werkt op 4, is het geen issue natuurlijk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Deze is ook top, kan je je remmen, pedalen etc. Lichter maken, heeft echt veel.
Op een aethos moet dat natuurlijk wel..... schoenplaat bouten niet vergeten he
R2bike heeft ook veel titanium.
Enige tita bout die ik doordraai zijn juist platte torx, bv bij sram remmen, voor heb je net geen rechte lijn met je sleutel en die schijfremboutjes idem.
Ook tita bouten die op 10, 12 en 50nm moeten draai ik niet door
Op een aethos moet dat natuurlijk wel..... schoenplaat bouten niet vergeten he
R2bike heeft ook veel titanium.
Enige tita bout die ik doordraai zijn juist platte torx, bv bij sram remmen, voor heb je net geen rechte lijn met je sleutel en die schijfremboutjes idem.
Ook tita bouten die op 10, 12 en 50nm moeten draai ik niet door
Pedalen kan ik nog uitwisselen met de BMC -> van 207 gram naar 170 gram. Stuur/ stuurpen boutjes zijn al Tita, zo ook bidonhouder boutjes. Ik zou natuurlijk een lichtere crank kunnen nemen, maar of dat het waard is ? Voor de Van Speyk wielen heb ik nog Veloflex Corsa 28mm in bestelling staan en dan met Ridenow biba’s scheelt het ook 100 gram tov deze setup. 450 gram voor de Veloflex en 70 gram voor de Ridenow biba’s :wasbeer2006 schreef: ↑27 apr 2024 15:13 Deze is ook top, kan je je remmen, pedalen etc. Lichter maken, heeft echt veel.
Op een aethos moet dat natuurlijk wel..... schoenplaat bouten niet vergeten he
Rijklaar zo die hier staat op 6,50Kg op de Parktool weegschaal met de Vittoria banden - 1 latex biba en 1 Ridenow biba.
Er staat nog een setje 40mm wielen bij Philippos in bestelling met het zelfde gewicht ongeveer als de 30mm wielen die ook door hem zijn gespaakt. Daar komen 28mm S Works Rapidair banden op incl. Latex : 560 gram.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13890
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als het goed is wel ja, ( standaard zo gemeten = draadlengte of i.i.g. zonder kop ) anders even navragen. Ik weet niet wie er gemeten heeft daar in die webshop
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ja, weet je, normaal is het alleen de draad. Maar ik heb dus nooit van die bouten besteld omdat o.a. Shimano die bouten voor de remklauwen in twee maten meten. En dan weet ik weer niet wat ik moet bestellen dus dan denk ik, laat maar voor die paar grammen. Maar het blijft wel trekken. Op het WW-forum zag ik ook een link naar een complete set bouten en moeren voor een DA-groep. Dus dan gaat alles over in titanium en mogelijk niet kritische bouten in alumium. Dat weet ik niet meer. Dus ook de boutjes van de derailleurwieltjes etc. Ik ben even kwijt wat dat moet kosten. Ik weet ook niet of de verkoper 'legit' is en dan waag ik mij er niet zo snel aan.
Maar kopen van Titanium Raceparts daar heb ik geen bedenkingen bij. Ik ga mij er nog eens in verdiepen later.
Maar kopen van Titanium Raceparts daar heb ik geen bedenkingen bij. Ik ga mij er nog eens in verdiepen later.
Ride bikes, not tanks!
En meer grammen gewonnen in je portefeuille?
Mijn fiets is ook wat lichter geworden na weghalen spacers boven de stuurpen, exacte gewicht weet ik niet. De fm heeft dit klusje uitgevoerd. Waarschijnlijk toch 40 a 50 gram gok ik.
Binnenkort eens kijken voor lichtere beter rollende buitenbanden (momenteel zitten er rubino pro's op) en overschakelen naar TPU ridenow. Ik verwacht daarmee toch een 300 tal gram mee te kunnen winnen.
Mijn fiets is ook wat lichter geworden na weghalen spacers boven de stuurpen, exacte gewicht weet ik niet. De fm heeft dit klusje uitgevoerd. Waarschijnlijk toch 40 a 50 gram gok ik.
Binnenkort eens kijken voor lichtere beter rollende buitenbanden (momenteel zitten er rubino pro's op) en overschakelen naar TPU ridenow. Ik verwacht daarmee toch een 300 tal gram mee te kunnen winnen.