Actiefoto's
Het slechte weer kwam achter je aan, ik snap die paniekberichten wel. Rond 2u zat ik vlak voor stempelpost Hindeloopen en viel de wolkbreuk waardoor ik zeiknat was. Ik ben niet gestopt maar doorgereden en 14:50u was ik in Bolsward. Maar de onweer, regen en windstoten 6bft kwamen er achter aan, dus dan wil je niet op die dijk zitten. Vrienden van mij hebben op last van de organisatie wel moeten schuilen maar die waren blij dat ze dat gedaan hebben.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Hm ja ik was wel een stuk later dan jij; ik zat rond die tijd in IJlst en was om 17:30 binnen. Maargoed, die wolkbreuk was ook wel echt heftig.Se7en schreef: ↑28 mei 2024 07:38 Het slechte weer kwam achter je aan, ik snap die paniekberichten wel. Rond 2u zat ik vlak voor stempelpost Hindeloopen en viel de wolkbreuk waardoor ik zeiknat was. Ik ben niet gestopt maar doorgereden en 14:50u was ik in Bolsward. Maar de onweer, regen en windstoten 6bft kwamen er achter aan, dus dan wil je niet op die dijk zitten. Vrienden van mij hebben op last van de organisatie wel moeten schuilen maar die waren blij dat ze dat gedaan hebben.
Ik snap de reactie van de organisatie zeker wel. Ik woon langs de route en veel mensen zijn totaal niet gekleed op regen. Die rijden vanaf vroeg in de ochtend in kort-kort en hebben waarschijnlijk ook niets anders. Even verderop in Buitenpost is die dag de boel onderwater gelopen. Huizen en supermarkten stonden blank. Dat was ook niet voorzien, dus kan de organisatie bij zoiets beter het zekere voor het onzekere nemen.
O ja van de organisatie snap ik het ook wel hoor. Ik moet zeggen dat ik ook geen jasje had meegenomen. Bovendien is door de polder rijden met onweer gewoon gevaarlijk. Maar mensen in mijn omgeving dachten dat de hele boel was afgeblazen door het weer.Kornuit schreef: ↑28 mei 2024 09:33Ik snap de reactie van de organisatie zeker wel. Ik woon langs de route en veel mensen zijn totaal niet gekleed op regen. Die rijden vanaf vroeg in de ochtend in kort-kort en hebben waarschijnlijk ook niets anders. Even verderop in Buitenpost is die dag de boel onderwater gelopen. Huizen en supermarkten stonden blank. Dat was ook niet voorzien, dus kan de organisatie bij zoiets beter het zekere voor het onzekere nemen.
@nielsh: valt mee. Afzien is - voor mij dan toch - als je daarna een dag moet herstellen. Dat was niet het geval. Het was vooral volle inspanning. Dat laatste stuk loopt iets op en wind tegen en die kasseien werken uiteraard ook niet echt mee. Eenmaal van de strook ben ik dan vrij vlot weer de oude. Hoewel ik goed mijn weg weet te vinden op de kasseien is het - vooral op de heel slechte stroken - toch wel een goed idee er zo vlot mogelijk overheen te gaan. Ik kies ze dan wel een beetje uit. Makkelijke stroken gewoon cruisen en de 4 en 5 sterren stroken volle bak...............
@derxx: niet zo'n bekende klim maar wat een ettertje.! Gaat wel in het begin en dan steiler, steiler, steiler en als het afvlakt zeurt het nog even door
Typisch zo'n klim om te lang te zwaar te blijven rijden...............en bijna boven niet de puf meer hebben om weer zwaarder te schakelen terwijl dat eigenlijk wel zou moeten
@derxx: niet zo'n bekende klim maar wat een ettertje.! Gaat wel in het begin en dan steiler, steiler, steiler en als het afvlakt zeurt het nog even door
Typisch zo'n klim om te lang te zwaar te blijven rijden...............en bijna boven niet de puf meer hebben om weer zwaarder te schakelen terwijl dat eigenlijk wel zou moeten
Die is zeker vervelend, maar de laatste klim van de dag, de Koulenbergseweg, vond ik nog vervelender. Die wordt ook steeds steiler totdat je boven de 15% zit. En het ergste is dat je het ook nog ziet aankomenGastheerg schreef: ↑28 mei 2024 10:03 @derxx: niet zo'n bekende klim maar wat een ettertje.! Gaat wel in het begin en dan steiler, steiler, steiler en als het afvlakt zeurt het nog even door
Typisch zo'n klim om te lang te zwaar te blijven rijden...............en bijna boven niet de puf meer hebben om weer zwaarder te schakelen terwijl dat eigenlijk wel zou moeten
Dit was eigenlijk de enige klim waar ik het echt lastig had. Denk dat ik op een gegeven moment 500w aan het trappen was... Scheelt dat het de laatste klim was, dan kun je toch nog even dieper gaan. Herstelde wel weer snel, en kon daarna gewoon lekker doortrekken richting de finish.
Wat foto's van de TransAlp..