Giant
Hebben mijn mede Propel (en TCR) liefhebbers ook een irritant tikje bij de verbinding tussen stuur en pen (beide Alu)?
Ik krijg het tikje er helaas niet uit met Cyclon Assembly Paste en wordt er langzaamaan een beetje gek van .
Tikje is duidelijk aanwezig wanneer ik kracht op of van het stuur haal. Bij mijn tocht in Luxemburg viel het vooral op tijdens het klimmen (maar nu is het ook in een polderritje duidelijk hoorbaar).
Optie die ik me nog kan bedenken is om een Stay Fixed achtige substantie te gebruiken met korrel er in alleen is dat slim op een alu-alu verbinding?
Andere optie is hetzelfde Carbon stuur als Kornuit halen (staat op het lijstje als mooie upgrade ) maar dit werkend krijgen heeft voor nu even de voorkeur .
Ik krijg het tikje er helaas niet uit met Cyclon Assembly Paste en wordt er langzaamaan een beetje gek van .
Tikje is duidelijk aanwezig wanneer ik kracht op of van het stuur haal. Bij mijn tocht in Luxemburg viel het vooral op tijdens het klimmen (maar nu is het ook in een polderritje duidelijk hoorbaar).
Optie die ik me nog kan bedenken is om een Stay Fixed achtige substantie te gebruiken met korrel er in alleen is dat slim op een alu-alu verbinding?
Andere optie is hetzelfde Carbon stuur als Kornuit halen (staat op het lijstje als mooie upgrade ) maar dit werkend krijgen heeft voor nu even de voorkeur .
Laatst gewijzigd door RUUD33 op 29 mei 2024 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25
Ik lees dat de Defy in zijn 5e generatie is (https://velo.outsideonline.com/road/roa ... -new-defy/)
Weet iemand welke jaren de vorige generaties zijn? En wat de verschillen zijn tussen de gens?
Ben id markt voor een tweedehands (99 spokes helpt me beperkt)
Weet iemand welke jaren de vorige generaties zijn? En wat de verschillen zijn tussen de gens?
Ben id markt voor een tweedehands (99 spokes helpt me beperkt)
Ik denk dat er misschien om de 4 jaar een nieuwe generatie uitkomt maar ben niet zeker, anderen op dit forum zullen dit wel met zekerheid weten. Het frame is wat lichter in de 5e generatie, je kan tot 38mm banden gaan tov 35mm in de vorige generatie en ze zeggen dat de geometrie ook wat sportiever is. Je kan dit vergelijken op bv geometrygeeks.bikeRobbie-bike schreef: ↑27 mei 2024 21:00 Ik lees dat de Defy in zijn 5e generatie is (https://velo.outsideonline.com/road/roa ... -new-defy/)
Weet iemand welke jaren de vorige generaties zijn? En wat de verschillen zijn tussen de gens?
Ben id markt voor een tweedehands (99 spokes helpt me beperkt)
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2015 14:53
Thanx, dat helpt. Fijn voor newbee's zoals ik, dat Giant heldere lijnen in haar modellen heeft en consistent is door de jaren heen. Maar net als met auto's dacht ik dat het eenvoudig zou zijn om de verschillende generaties op een rijtje te kunnen zien zodat je weet of het een paintjob is, andere wielen /stuur of echt een grote shift in totaliteit.joevente schreef: ↑28 mei 2024 00:27Ik denk dat er misschien om de 4 jaar een nieuwe generatie uitkomt maar ben niet zeker, anderen op dit forum zullen dit wel met zekerheid weten. Het frame is wat lichter in de 5e generatie, je kan tot 38mm banden gaan tov 35mm in de vorige generatie en ze zeggen dat de geometrie ook wat sportiever is. Je kan dit vergelijken op bv geometrygeeks.bikeRobbie-bike schreef: ↑27 mei 2024 21:00 Ik lees dat de Defy in zijn 5e generatie is (https://velo.outsideonline.com/road/roa ... -new-defy/)
Weet iemand welke jaren de vorige generaties zijn? En wat de verschillen zijn tussen de gens?
Ben id markt voor een tweedehands (99 spokes helpt me beperkt)
Alleen dat al (en de wetenschap dat ze de beste carbon frames maken) stuwt mij richting Giant in mijn zoektocht
Op de site van Giant kun je onderaan de pagina oudere modellen opzoeken. Dan krijg je een overzicht inclusief geometrie. Dus als je een gebruikte Giant op het oog zou hebben dan kun je daar informatie uit eerste hand halen.
Ik ben niet zo bekend met de Defy maar van generatie 4 naar 5 is de geometrie wat aangepast. Ik heb trouwens nooit de cijfers naast elkaar gelegd om te kijken wat het verschil daadwerkelijk is. Het zou minder 'endurance' zijn schijnbaar. Het huidige frame is ook wat lichter van gewicht dan voorheen.
Ik ben niet zo bekend met de Defy maar van generatie 4 naar 5 is de geometrie wat aangepast. Ik heb trouwens nooit de cijfers naast elkaar gelegd om te kijken wat het verschil daadwerkelijk is. Het zou minder 'endurance' zijn schijnbaar. Het huidige frame is ook wat lichter van gewicht dan voorheen.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07 okt 2015 14:53
Dat vind ik zo fijn aan Giant: ze hanteren een hele heldere lijnen: alle Defy Advanced hebben hetzelfde (kwaliteits)frame en ze spelen met de groepen, wielen/banden etc voor de modelnummers.leon1 schreef: ↑28 mei 2024 10:52 Op de site van Giant kun je onderaan de pagina oudere modellen opzoeken. Dan krijg je een overzicht inclusief geometrie. Dus als je een gebruikte Giant op het oog zou hebben dan kun je daar informatie uit eerste hand halen.
Ik ben niet zo bekend met de Defy maar van generatie 4 naar 5 is de geometrie wat aangepast. Ik heb trouwens nooit de cijfers naast elkaar gelegd om te kijken wat het verschil daadwerkelijk is. Het zou minder 'endurance' zijn schijnbaar. Het huidige frame is ook wat lichter van gewicht dan voorheen.
Doordat Giant ook vooroploopt met standaard keuzen voor elk model (carbon, schijfrem, tubeless, bredere banden) is er redelijk wat aanbod van moderne fietsen.
Qua frame en vooruitgang heb ik inmiddels het meeste achterhaald met de Giantsites (zoals je aangeeft) en via sites als 99spokes.
Ik zou bijna het andere beweren. Je hebt een Advanced, dan een Advanced Pro en nog een Advanced SL (in sommige modellen natuurlijk - de Defy is er volgens mij niet als SL). En dan loopt de prijsrange van sommige series nog in elkaar over. Dus een Advanced met een mooie afmontage die meer kost dan een Advanced Pro met een bijvoorbeeld 105 groep.Racy-Robbie schreef: ↑29 mei 2024 12:46 Dat vind ik zo fijn aan Giant: ze hanteren een hele heldere lijnen:
Maar aanbod is er meer dan voldoende ja. Dank ook aan de goede prijzen die Giant voert. Er zijn toch regelmatig aanbiedingen met leuke kortingen. Je moet alleen nooit voor de adviesprijs kopen, nieuw dan. Dan schrijf je bij Giant toch heel snel een behoorlijk bedrag af.
Ride bikes, not tanks!
Iemand een tip waar ik voor een normale prijs (lees niet belachelijk duur) een bijpassend stuur kan vinden voor de hierboven getoonde blauwe fiets?
Het originele carbon stuurtje is bizar duur maar ik wil voor mevrouw Bakboord1 toch wel een smaller stuurtje monteren dan de 42cm die er nu op zit en vind 300 euro te gortig.
Het originele carbon stuurtje is bizar duur maar ik wil voor mevrouw Bakboord1 toch wel een smaller stuurtje monteren dan de 42cm die er nu op zit en vind 300 euro te gortig.
Hier een kijkje nemen:
https://www.bike-onlineshop.de/Teile-Ko ... talog&p=85
Officiele Giant dealer en deze biedt onderdelen aan tegen een scherpe prijs.
https://www.bike-onlineshop.de/Teile-Ko ... talog&p=85
Officiele Giant dealer en deze biedt onderdelen aan tegen een scherpe prijs.
Ride bikes, not tanks!