Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2024

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 31 mei 2024 08:36

yoekel schreef: 30 mei 2024 22:30
Wout88 schreef: 30 mei 2024 08:59 Zo de vakantie is definitief. Eind julie eerst twee weekjes Carpentras en aansluitend nog een weekje in de Cevennen bij Ganges. Leuke huizen kunnen vinden via airbnb en booking.com tegen een scherpe prijs (maar nog steeds belachelijk hoog). Twee huizen met flinke tuin en zwembadje kunnen vinden voor een paar honderd euro minder dan zo'n achterlijke stacaravan op de camping. Snap echt niet dat er mensen zijn die voor een week á € 1000 -1500,- in zo'n hok gaan zitten. (Hoogseizoen uiteraard)

Afijn volgend jaar werkt de vrouw niet meer in het onderwijs en kunnen we voor drie jaar buiten het hoofdseizoen gaan. Daarna is kleine Wout leerplichtig.
Daar kom je dan over een jaar of drie wel achter waarom iedereen op die camping gaat zitten. Dan kom je niet meer weg met een schitterend huisje ver van de massa maar geldt: als de kinderen zich maar vermaken. En dat is dan net op zo'n camping uitstekend geregeld ;)
Wanneer wij met de kinderen (die nu het huis uit zijn) op vakantie gingen, was het allereerst ter ontspanning van de ouders. Natuurlijk hielden we bij keuze van vakantiebestemming rekening met wat zoon en dochter zouden kunnen doen om zich te amuseren, maar dat was dan binnen de opties die wij als koppel aantrekkelijk vonden.
Afbeelding

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 31 mei 2024 08:58

Nou bij ons niet hoor.
Wij maakten altijd een keuze die voor ons maar ook voor de kinderen leuk was.
Als je alleen voor jezelf kiest dan zit je al snel met kinderen die zich vervelen.
En dat kan je écht niet drie weken lang negeren.

Uiteindelijk geldt toch dat de basis voor een fijne vakantie voor jezelf een fijne vakantie voor de kinderen is.
Courir c'est mourir un peu

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2024 09:31

Wout88 schreef: 30 mei 2024 08:59 zo'n achterlijke stacaravan op de camping. Snap echt niet dat er mensen zijn die voor een week á € 1000 -1500,- in zo'n hok gaan zitten. (Hoogseizoen uiteraard)
Voor 1000-1500 heb je dan nog iets heel basics in een vakantie-vinexwijk waar de units rug tegen rug staan.
Wil je iets acceptabels dan schiet je al snel naar 2000,- of meer.
ON-BE-GRIJ-PE-LIJK dat mensen dat er voor gaan betalen. Ik heb het er ook niet voor over, daarom zelf een caravan aangeschaft. Ook niet altijd ideaal, maar voelt stuk beter dan die absurde prijzen betalen. Nu betalen we €750,- voor 19dg bij Barcelonette.
Wij proberen wel iets te zoeken waar zowel onze dochter (8jr nu) en wij alledrie blij mee kunnen zijn. Relaxed kind op vakantie = relaxte vakantie voor papa en mama ;-)
marsman schreef: 30 mei 2024 17:39 Jaar of 8 geleden iets hoger gezeten, in Anduze. Heel erg last minute als extra weekje na twee weken Dordogne. Dit omdat het richting huis waardeloos weer was. We hadden uiteindelijk pech met de camping en onze plek
Welke camping in Anduze had en en hoezo pech met de plek? Slechte buren?
Less is bore

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 31 mei 2024 09:53

Ik heb nieuwe vakantie plannen gemaakt.
Eerste 3 weken van juni fietsen in Spanje, van Girona naar Sevilla. Dat was al lang vooraf gepland. En daarna heb ik besloten om nog veeeeeeeeeeeeel langer vrij te zijn. Ik heb mijn baan opgezegd per 1 juli, en ik heb niks nieuws. :shock: :? Ik ga nu eerst 4 maanden zomervakantie vieren en daarna zie ik wel weer verder. 8-) Plannen?? Ik probeer zo min mogelijk te gaan plannen :lol: :lol:
Live fast; die young. mijn blog

ijpie013
Forum-lid

ijpie013 31 mei 2024 10:05

Zo, dat is gewaagd. Wel een goede planning, geen planning!
En de zomer begint hopelijk

ijpie013
Forum-lid

ijpie013 31 mei 2024 10:06

En had ik al gezegd dat ik jaloers ben? Ja volgens mij wel een paar posts terug

rikkert
Forum-lid

rikkert 31 mei 2024 15:06

Wout88 schreef: 30 mei 2024 08:59 zo'n achterlijke stacaravan op de camping. Snap echt niet dat er mensen zijn die voor een week á € 1000 -1500,- in zo'n hok gaan zitten. (Hoogseizoen uiteraard)
Ik ben er zo een. Zeker toen mijn kinderen kleiner waren, heb je de voorzieningen van een camping (groot zwembad, spelplein) en toch je eigen plek en niet alles meezeulen en geen sleurhut achter je auto. Dit jaar deels samen met de vrouw dus basic camping zonder zwembad maar wel een 2 persoons mobil-home. Daar betaal zeker geen 1000 voor. Maar voor een grotere op een goed voorziene camping wel. Het comfort van niet alles meeslepen, de voorzieningen en ook wat sfeer op een camping vind ik het wel waard. Alhoewel het de laatste jaren fors duurder is geworden.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2024 15:24

Op een grotere goed voorziene camping moet je minimaal aan 1500,- denken voor een week in het hoogseizoen. Heb je nog niks bijzonders. Dan kom je in dit soort horrorscenario's terecht. Prima dat iemand dit wél leuk vindt, maar ik wil hier nog niet dood gevonden worden.
Wil je iets meer privacy dan gaat de factuur lekker oplopen.

Dolfin Verde (noord spanje)
Afbeelding

La Rocca (Garda)
Afbeelding
Less is bore

yoekel
Forum-lid

yoekel 31 mei 2024 15:37

raven14 schreef: 31 mei 2024 08:36
yoekel schreef: 30 mei 2024 22:30
Wout88 schreef: 30 mei 2024 08:59 Zo de vakantie is definitief. Eind julie eerst twee weekjes Carpentras en aansluitend nog een weekje in de Cevennen bij Ganges. Leuke huizen kunnen vinden via airbnb en booking.com tegen een scherpe prijs (maar nog steeds belachelijk hoog). Twee huizen met flinke tuin en zwembadje kunnen vinden voor een paar honderd euro minder dan zo'n achterlijke stacaravan op de camping. Snap echt niet dat er mensen zijn die voor een week á € 1000 -1500,- in zo'n hok gaan zitten. (Hoogseizoen uiteraard)

Afijn volgend jaar werkt de vrouw niet meer in het onderwijs en kunnen we voor drie jaar buiten het hoofdseizoen gaan. Daarna is kleine Wout leerplichtig.
Daar kom je dan over een jaar of drie wel achter waarom iedereen op die camping gaat zitten. Dan kom je niet meer weg met een schitterend huisje ver van de massa maar geldt: als de kinderen zich maar vermaken. En dat is dan net op zo'n camping uitstekend geregeld ;)
Wanneer wij met de kinderen (die nu het huis uit zijn) op vakantie gingen, was het allereerst ter ontspanning van de ouders. Natuurlijk hielden we bij keuze van vakantiebestemming rekening met wat zoon en dochter zouden kunnen doen om zich te amuseren, maar dat was dan binnen de opties die wij als koppel aantrekkelijk vonden.
Mijn ontspanning vind ik vooral als die twee kleine terroristen (geintje natuurlijk) zich ontspannen. Met 1 kind nog met de tent in Frankrijk en Italië geweest en nu een vouwwagen aan het overwegen.

Nu hoeft het echt niet zo te zijn als de satellietplaatjes hierboven maar het ook wel mijn beeld dat tijdens/na Corona de prijzen wel flink omhoog geschoten zijn. Maar dat is in NL ook zo, dan zit ik toch liever in Zuid-Frankrijk.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 31 mei 2024 15:42

De volgende camping in Vaison la Romaine is gekocht door CapFun. Weilanden in de directe omgeving staan inmiddels vol, sommige zijn al geplaatst, met mobil homes. Er zal steeds minder plek over zijn voor tenten en caravans.

yoekel
Forum-lid

yoekel 31 mei 2024 15:50

[quote=Jans post_id=1651960 time=1717162958 user_id=467062]
De volgende camping in Vaison la Romaine is gekocht door CapFun. Weilanden in de directe omgeving staan inmiddels vol, sommige zijn al geplaatst, met mobil homes. Er zal steeds minder plek over zijn voor tenten en caravans.
[/quote]

Oh ja dat heb je ook nog. Viel me, op kleinere schaal dan, al op bij camping Les Verguettes dat een hoop campingplekken al waren opgeofferd voor trekkershutjes. Maar zo'n Capfun maakt het natuurlijk helemaal massaal.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2024 15:57

Omdat iedereen zo gek is om die prijzen te betalen….
Wal gaat het schip wel een keer keren hoop ik.
Less is bore

Plaats reactie