Het weerbericht blijft constant wijzigen haha. Ik ga er maar van uit dat het regenachtig wordt, dan valt het wellicht mee. Ik draag in dat geval een nauwsluitend en relatief goed ademend regenjasje over een mouwloze base layer en het 3 Ballons of eigen shirt, eventueel dunne dichte handschoenen voor de eerste uurtjes, dunne 'waterdichte' (die bestaan niet) overschoenen die tot 15 graden niet te warm worden, merino sokken die blijven ademen en als het echt fris wordt zaterdag doe ik beenstukken aan. Wat dat betreft vind ik regenachtig weer met een temperatuur boven de 10 graden qua kleding het lastigst. Je wilt het niet te koud krijgen, maar een beetje regenkleding zorgt al snel voor plakkerig gevoel als het niet genoeg ademt.
Kledingkeuze blijft een persoonlijk iets. Niemand dan degene zelf weet beter of hij/zij het relatief snel koud of warm heeft, dus het advies van een ander kan onbedoeld waardeloos zijn
.
Misschien hebben de ervaren gran fondo rijders hier de ultieme kledingtip voor je.
Ik reis zelf morgenvroeg naar de Vogezen en hoop daar rond 12u aan te komen. Aangezien de weersvoorspelling morgen goed lijkt te zijn, maak ik dan meteen een (hopelijk mooie) langere rit. Dan is die alvast in the pocket en kan ik woensdag en donderdag wat kortere ritten maken als het weer slechter is.