Ervaringen powermeter crank
Ik heb een vraag over powermeters die ik zo snel niet in een ander topic tegenkwam:
Mijn 4iiii powermeter heeft het nagenoeg begeven. Na een winter door het water fietsen kwam ik erachter dat het rubbertje in het afdekkapje ongeveer vergaan is, dus allemaal vocht ingekomen en nu werkt ie de helft van de tijd niet meer en de andere helft trap ik piekvermogens van 2000+ watt, wat niet zo realistisch is. Deze had ik tweedehands aangeschaft en alweer een aantal jaar in gebruik, dus een nieuwe kan er wel vanaf.
Ik vind een linkercrank model prima, maar kwam verschillende opties tegen:
4iiii, die ik a had dus
Stages, ook wel bekend
Forto, mij niet bekend maar wel een stuk goedkoper.
Hebben mensen hier ervaring met bovenstaande? Of een mening die me kan helpen?
Andere betere opties?
Mijn 4iiii powermeter heeft het nagenoeg begeven. Na een winter door het water fietsen kwam ik erachter dat het rubbertje in het afdekkapje ongeveer vergaan is, dus allemaal vocht ingekomen en nu werkt ie de helft van de tijd niet meer en de andere helft trap ik piekvermogens van 2000+ watt, wat niet zo realistisch is. Deze had ik tweedehands aangeschaft en alweer een aantal jaar in gebruik, dus een nieuwe kan er wel vanaf.
Ik vind een linkercrank model prima, maar kwam verschillende opties tegen:
4iiii, die ik a had dus
Stages, ook wel bekend
Forto, mij niet bekend maar wel een stuk goedkoper.
Hebben mensen hier ervaring met bovenstaande? Of een mening die me kan helpen?
Andere betere opties?
Volgens mij is een 4iii prima, alleen pech dat je kapje verrot ging.
Zelf heb ik een 4iii en een Power2Max, ze doen het allebei.
Denk dat een 4iii beste bang for buck is.
Zelf heb ik een 4iii en een Power2Max, ze doen het allebei.
Denk dat een 4iii beste bang for buck is.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40272
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zou ook eens kijken naar pedal powermeters. Kun je meewisselen met een andere fiets.
Less is bore
Daar heb ik dan weer minder goede ervaringen mee. Mijn vector 3 pedalen sleet ik in 2 jaar tijd doorheen. Rvs plaatjes op sommige plaatsen bijna doorzichtig gesleten. En daar wordt geen vervanging voor verkocht. Je moet 2 nieuwe pedaalhuizen kopen, was bijna €500.daniel1975 schreef: ↑09 mar 2024 19:41 Ik zou ook eens kijken naar pedal powermeters. Kun je meewisselen met een andere fiets.
Ja, dat doe ik dan niet. Pedalen verkocht, gebrek gemeld bij verloop. Van de opbrengst (bijna) een 4iiii crank gekocht. Alleen links is voor mij voldoende, afwijkingen vallen behoorlijk mee.
Dogma F
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40272
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Assioma scoort echt heel goed.
Less is bore
Ik herken dat van dienrubbers van 4iiii. Uiteindelijk twee nieuwe deksels en rubbers gekregen (echt top!) maar zag van de week dat rubber nr 1 ook al bijna gaar is.
Van de Assioma’s is de body trouwens los leverbaar (paar tientjes).
Van de Assioma’s is de body trouwens los leverbaar (paar tientjes).
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Bedankt voor de reacties!
Ik hou het denk ik bij een crank ten opzichte van pedalen, mijn andere (gravel) fiets heeft al een sram/quark powermeter dus wisselen is niet nodig.
Denk dan dat ik weer een 4iii zoek, en het kapje wat beter in de gaten ga houden
Ik hou het denk ik bij een crank ten opzichte van pedalen, mijn andere (gravel) fiets heeft al een sram/quark powermeter dus wisselen is niet nodig.
Denk dan dat ik weer een 4iii zoek, en het kapje wat beter in de gaten ga houden
Voor wat het waard is, ik heb een Inpeak op mijn MTB. Zelfde idee als 4iii en Stages. Bevalt mij heel erg goed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4724
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Kan je die rubber ring ook gewoon vervangen?
Van mijn Rotor was de ring ook kapot, daar heb ik via Ali een bak vol rubber ringen voor besteld. Nu elke twee batterij vervangingen steek ik daar een nieuwe.
Van mijn Rotor was de ring ook kapot, daar heb ik via Ali een bak vol rubber ringen voor besteld. Nu elke twee batterij vervangingen steek ik daar een nieuwe.
De klepjes met rubbertjes zijn wel los te krijgen, maar voor mijn oude meter was het dus al te laat, zat al vol vocht en werkt nu niet meer. Voor een volgende wel iets om in de gaten te houden en zeker in de winter wel te controlerenscottwilko schreef: ↑10 mar 2024 13:08 Kan je die rubber ring ook gewoon vervangen?
Van mijn Rotor was de ring ook kapot, daar heb ik via Ali een bak vol rubber ringen voor besteld. Nu elke twee batterij vervangingen steek ik daar een nieuwe.
Hallo allemaal, ben ik weer. Ben er nog steeds niet uit. @DDX misschien kan ik het inderdaad wel bij 4iiii proberen, al geef ik dat weinig kans omdat ik deze zelf al van marktplaats had. Maar proberen kan altijd.
Ik kwam erachter dat mijn set look keo blade pedalen ook alweer helemaal versleten is, er zat al wat speling op de assen maar in een ander setje kwam ik erachter dat ik daarin veel strakker vastzit. Ze zien er ook wel aardig doorgesleten uit en ze kraken. Misschien dat de bladveer vervangen nog wat uitmaakt. Dus nu overweeg ik toch de favero's. Ondertussen heeft de oude 4iiii het helemaal begeven, ik fiets nu powermeterloos en dat bevalt me maar matig
Ik kwam erachter dat mijn set look keo blade pedalen ook alweer helemaal versleten is, er zat al wat speling op de assen maar in een ander setje kwam ik erachter dat ik daarin veel strakker vastzit. Ze zien er ook wel aardig doorgesleten uit en ze kraken. Misschien dat de bladveer vervangen nog wat uitmaakt. Dus nu overweeg ik toch de favero's. Ondertussen heeft de oude 4iiii het helemaal begeven, ik fiets nu powermeterloos en dat bevalt me maar matig