Bianchi Specialissima pro Build
had de groep al liggen van voor die aanbieding. Een keer toegeslagen op RCZ.
het framegewicht valt mij ook enigzins tegen. Let wel grote maten zijn altijd duidelijk zwaarder dan de M of S waarvan altijd het gewicht opgegeven wordt. Desalnietemin, mijn vorige in volledig celeste (zware lak) en maat 61 was ruim 100gr. lichter.
Uiteindelijk maakt het ook weinig uit natuurlijk. Ik had de maat even gemist maar nu begrijp ik het gewicht ja. Dan moet ik wel zeggen dat dit frame er goed uitziet voor de maat. M.a.w. het ziet er niet uit als een 59.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik snap je helemaal. De mooiste qua kleurstelling!Ivo W schreef: ↑30 mei 2024 22:43 there she is
Ik heb bewust voor de pro versie gekozen om een aantal redenen:
1) kleur in hoofdmoot celeste metallic, vind ik persoonlijk toch meer de Bianchi kleur dan bij de RC
2) de pro bevat het countervail carbon, wat me bij eerdere fietsen goed bevallen is; ik verwacht de fiets daarmee iets comfortabeler.
3) de pro heeft aan beide kanten van het frame BIANCHI, ipv aan 1 kant reparto corse
4) hij was toch een kleine 1000,-- goedkoper
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Mooi dat je 'm met Campa op gaat bouwen, zoals het hoort op een italiaanse fiets!
Kan ook niet wennen aan die gedraaide bovenbuis, veel plezier met de bouw en ride van je Bianchi!
Dat Reparto Corse op de schuine buis een beetje afgekeken van Pinarello met Dogma/ Pinarello op de schuine buis.
Gewoon 2x Bianchi op de schuine buis is veeeel mooier.
Kan ook niet wennen aan die gedraaide bovenbuis, veel plezier met de bouw en ride van je Bianchi!
Dat Reparto Corse op de schuine buis een beetje afgekeken van Pinarello met Dogma/ Pinarello op de schuine buis.
Gewoon 2x Bianchi op de schuine buis is veeeel mooier.
Me like it a lot. Bovenbuis is even wennen, maar past perfect bij de Italiaanse flair. Prachtig dat je ‘m afmonteert met Campagnolo groep. Setje Campagnolo Shamal uit de aanbieding zou mooi zijn.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
inmiddels weer een stapje verder: de draden en slangen zijn door het stuur getrokken
best begrijpelijk dat fietsenmakers en fabrikanten van Campa afgestapt zijn als je iedere keer met deze kabelzooi aan de gang moet. Is toch een priegelwerkje, wat qua arbeidskosten niet kan concurreren tegen shimano en sram.
een setje van Alie voor een euro of 5 is een echte aanrader. Heb naast dit setje ook een setje van toopre, eveneens via Alie, maar dit setje van RISK is hetgeen je moet hebben. Er zit een rubberen stopje bij, waar alle kabels mooi in vast blijven zitten.
voila, het eindresultaat
best begrijpelijk dat fietsenmakers en fabrikanten van Campa afgestapt zijn als je iedere keer met deze kabelzooi aan de gang moet. Is toch een priegelwerkje, wat qua arbeidskosten niet kan concurreren tegen shimano en sram.
een setje van Alie voor een euro of 5 is een echte aanrader. Heb naast dit setje ook een setje van toopre, eveneens via Alie, maar dit setje van RISK is hetgeen je moet hebben. Er zit een rubberen stopje bij, waar alle kabels mooi in vast blijven zitten.
voila, het eindresultaat
bij de montage van de vork bleek de buis nog net te lang
dit is de klem van ritchey. ik vind m behoorlijk aan gewicht. Vraag me af of hier niet een lichtere optie voor te vinden is. het ding weegt incl bout 92gr.
ik heb eens ooit een frame naar de kl*te gedraaid met een los draadeind en o ringen. toen toch maar een fatsoenlijk setje gekocht. blijft spannend...
dit is de klem van ritchey. ik vind m behoorlijk aan gewicht. Vraag me af of hier niet een lichtere optie voor te vinden is. het ding weegt incl bout 92gr.
ik heb eens ooit een frame naar de kl*te gedraaid met een los draadeind en o ringen. toen toch maar een fatsoenlijk setje gekocht. blijft spannend...
Het resultaat tot nu toe. Zadel en stuur staan al in de correcte hoogte. zit zo goed als aan de maximale hoogte, terwijl ik maar een bbl van 90,5 heb. vind het toch apart dat dit dan de grootste Bianchi is. mijn vorige Specialissima was een maat 61. Met deze 59er heb ik helaas ook dit setje spacers nodig. Omdat deze stuurcombi wat ranker is dan de vision metron, vind ik het wel nog kunnen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oei, op de foto neigt dit naar een te klein frame.
Less is bore