Politiek
- daniel1975
- Forum-lid HC
Al hadden de republikeinen nu een halve Obama gestuurd dan zouden ze de verkiezingen nog winnen. Als Trump wint is dat het gevolg van de incompetentie van de dems.
Less is bore
O.k., in plaats van 'beschaafde' had er wellicht beter 'civiele' gestaan.lugosi schreef: ↑31 mei 2024 20:41Of je nu deel uit maakt van een samenleving of je er buiten plaatst is een keuze. Dat dat dan al zou bepalen dat die visie ondergeschikt is aan de andere is sofistisch.dario schreef: ↑31 mei 2024 12:49Misschien omdat de mens nu eenmaal niet alleen leeft maar (of hij dat nu leuk vindt of niet) lid is van een samenleving? En in een neoliberale jungle kan de eigen vrijheid misschien ten koste gaan van alles en iedereen, maar in een beschaafde samenleving is de eigen vrijheid dus noodzakelijkerwijs begrensd door de (evenwaardige) vrijheid van anderen.
Dat was al wel duidelijk.
De link met het neoliberale is overbodig en onwenselijk. Ik ben de grootste criticus van het neolliberalisme, maar hou wel van het libertarisme (zoals Diderot het formuleert).
De klasse van beschaving toevoegen is ook een zwaktebod, beide bestaan in beschavingscultuur en zijn antipode.
Maar wel grappig dat jij iemand anders van sofismen beticht.
Laatst gewijzigd door dario op 31 mei 2024 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- Enzzo
- Forum-lid HC
Even terug naar de huidige situatie: heeft iemand al een idee wat te stemmen voor de Europese verkiezingen donderdag?!
Ik bedoel niet wat je voorkeur is maar meer hoe je de keuze maakt.
In Italië hing iedere plaats vol met verkiezingsposters in mei. Terug in Frankrijk werden er ook in elk dorp verkiezingsposters opgehangen op daarvoor bestemde borden.
Terug in Nederland heb ik nog geen enkele poster, laat staan borden om de posters aan te plakken zien staan.
En de actualiteitenprogramma’s hebben ook bijzonder weinig aandacht voor dit thema. Ik heb mijn informatie uit een artikel uit het NRC moeten halen maar dan nog weet ik niet echt waar onze Nederlandse vertegenwoordigers voor staan.
Ik vind dat toch wel een wat vreemd hoor. Het gaat namelijk wél ergens over, zeker nu!!
In Italië hing iedere plaats vol met verkiezingsposters in mei. Terug in Frankrijk werden er ook in elk dorp verkiezingsposters opgehangen op daarvoor bestemde borden.
Terug in Nederland heb ik nog geen enkele poster, laat staan borden om de posters aan te plakken zien staan.
En de actualiteitenprogramma’s hebben ook bijzonder weinig aandacht voor dit thema. Ik heb mijn informatie uit een artikel uit het NRC moeten halen maar dan nog weet ik niet echt waar onze Nederlandse vertegenwoordigers voor staan.
Ik vind dat toch wel een wat vreemd hoor. Het gaat namelijk wél ergens over, zeker nu!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ik zit het debat op NPO1 te kijken. Ik was al niet van plan om BBB te stemmen, maar na het gedrag van deze knakker zeker niet. Wat een irritant figuur.Enzzo schreef: ↑31 mei 2024 22:47 Even terug naar de huidige situatie: heeft iemand al een idee wat te stemmen voor de Europese verkiezingen donderdag?!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja vreemd is dat. Hier echt elk dorp een opstelling met posters. Soms chique metalen stellingen, vaak ook gewoon platen osb maar allemaal wel een etalage voor verkiezingsposters.
Verschil tussen noorden en zuiden?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Sorry, maar die gast is gewoon een anti-vaxxer en verspreidt actief de bijbehorende misinformatie. En nee, dan heb ik het niet alleen over de aanpak van covid, maar over vaccinaties in zn algemeenheid.
Check anders de wiki van Children's Health Defense even. Iedereen zn mening, maar laten we niet doen alsof dit normale standpunten zijn.
Geen idee wat ie op Twitter meldt, maar de complottheorieën die deze Kennedy de wereld in slingert zijn prima en breed gedocumenteerd. Dat de Amerikaanse overheid dmv vaccins de zwarte bevolking wil verzwakken of dat de CIA de Covid aanpak wilde gebruiken om een totalitair regime aan de macht te helpen bv. Dat is geen luis in de pels maar een rasechte complotdenker.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Helaas krijgen complotdenkers steeds meer aanhang door de niet altijd even goed functionerende overheid.
Zelfs iets simpels als het huidige kloteweer wordt op social media al toegewezen aan bewust menselijke manipulatie zoals cloudseeding.
Alles bij elkaar vind ik dat we maar in een gevaarlijke, vreemde tijd leven nu.
Zelfs iets simpels als het huidige kloteweer wordt op social media al toegewezen aan bewust menselijke manipulatie zoals cloudseeding.
Alles bij elkaar vind ik dat we maar in een gevaarlijke, vreemde tijd leven nu.
Less is bore
De overheid is er alleen voor zichzelf en gebruikt de belastingbetaler als middel om de eigen projectjes te financieren. Gedwongen winkelnering heet dat.
Complottheorieen, die regelmatig geen complot blijken, vinden hun voedingsbodem door een falende overheid die zoveel leugens verspreid dat je niet meer weet of er nog iets waar is.
Diezelfde overheid heeft recent het WHO pandemie verdrag getekend en verklaard dat we blind achter de adviezen van de WHO aanlopen.
In Nederland is de commissie die onderzoek zou doen naar het beleid rondom covid handig gesaboteerd en nu maar opgeheven.
We hebben niets geleerd, waarom denk je dat dat is?
100 jaar geleden hadden we een goede reden voor een overheid die van alles heeft opgezet.
Inmiddels zijn we zover dat we genoeg hebben aan een overheid die maximaal 5% van de huidige overheid omvat.
Dat nog even los van alle corruptie, oeps, ik bedoel 'consultancy' die er rond de projectjes carrousel rondhangt.
Hebben 'we' de laatste decennia nog wel eens een groot project gehad puur ten gunste van de burger?
Ik kan mij niets herinneren.
Complottheorieen, die regelmatig geen complot blijken, vinden hun voedingsbodem door een falende overheid die zoveel leugens verspreid dat je niet meer weet of er nog iets waar is.
Diezelfde overheid heeft recent het WHO pandemie verdrag getekend en verklaard dat we blind achter de adviezen van de WHO aanlopen.
In Nederland is de commissie die onderzoek zou doen naar het beleid rondom covid handig gesaboteerd en nu maar opgeheven.
We hebben niets geleerd, waarom denk je dat dat is?
100 jaar geleden hadden we een goede reden voor een overheid die van alles heeft opgezet.
Inmiddels zijn we zover dat we genoeg hebben aan een overheid die maximaal 5% van de huidige overheid omvat.
Dat nog even los van alle corruptie, oeps, ik bedoel 'consultancy' die er rond de projectjes carrousel rondhangt.
Hebben 'we' de laatste decennia nog wel eens een groot project gehad puur ten gunste van de burger?
Ik kan mij niets herinneren.
-
- Forum-lid HC
Ook daarin zijn we weer zwart/wit.
De complotdenkers in het begin zit er vaak best een kern van waarheid in. Maar dan slaat het compleet door, met totale onzin.
De andere kant is vaak ook wel goedgelovig en naief.
En dan krijg je weer geschreeuw naar elkaar en kom je geen meter verder.
De complotdenkers in het begin zit er vaak best een kern van waarheid in. Maar dan slaat het compleet door, met totale onzin.
De andere kant is vaak ook wel goedgelovig en naief.
En dan krijg je weer geschreeuw naar elkaar en kom je geen meter verder.