Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Gang van zaken bij val met fiets

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 353
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 31 mei 2024 11:23

Klopt, mensen gaan rare sprongen maken wanneer ze aansprakelijk gesteld worden voor de schade die ze zelf veroorzaakt hebben.
Je kan dan lelijk van een koude kermis thuiskomen als slachtoffer, dus altijd rechtsbijstand inschakelen, zeker met letsel en gevolgschade...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mei 2024 14:58

scottpch64 schreef: 31 mei 2024 11:23 Klopt, mensen gaan rare sprongen maken wanneer ze aansprakelijk gesteld worden voor de schade die ze zelf veroorzaakt hebben.
Je kan dan lelijk van een koude kermis thuiskomen als slachtoffer, dus altijd rechtsbijstand inschakelen, zeker met letsel en gevolgschade...
Ik kan je vertellen dat de rechtsbijstandverzekering die wij ooit inschakelden een bijzonder lijntje had met de verzekeraar van de tegenpartij. Geen lichamelijke schade, maar ik heb hemel en aarde moeten bewegen om de materiële schade vergoed te krijgen voor mijn zoon. Toen ik dan maar met een rechtszaak dreigde, die ik zelf aan zou spannen kwam er "uit coulance" een betaling. Er zijn heel veel verzekeraars die "samenwerken". Zoveel verzekeraars zijn er niet meer, vooral veel onder dezelfde paraplu.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 01 jun 2024 10:10

Tot nu toe mag ik niet klagen van mijn eigen verzekering. Ze doen wat nodig is en houden mij goed op de hoogte.
Maar het is natuurlijk de verzekering van de tegenpartij die mij uiteindelijk moet vergoeden.
Die willen vanzelfsprekend niet te veel betalen en ik wil niet te weinig uitbetaald krijgen...
Je komt dan in een procedure terecht die je gewoon stap voor stap moet doorlopen. Ik vergelijk het met een partijtje voetbal. Tijd rekken en moeilijk doen is oogluikend toegelaten.

Plaats reactie