Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Trois Ballons 2023

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5188
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 31 mei 2024 12:37

TP85 schreef: 31 mei 2024 12:33
Xheanortx schreef: 31 mei 2024 10:47 Hebben jullie er wat zin in?

Wat het weer nu echt doet morgen is mij 1 groot raadsel
Yes en Meteo France bevalt me momenteel het meest ;). Sowieso arm- en beenstukken voor mij (die kan ik desnoods uitdoen), dunne overschoenen en denk verder 'perfetto light' (gabba versie voor milder weer) als shirt, aangezien de gemiddelde voorspelling lijkt op periodes met lichte regenbuien. Bovenop de ballons zal er vast weer wat mist zijn, zoals de afgelopen dagen.
Ik zou echt niet starten met beenstukken. Het is met 16-18 graden echt niet koud en je moet je voorstellen dat je het een stuk warmer hebt als het bergop gaat. Dus kans dat je jezelf opblaast. Sowieso wil het daar in de Vogezen na regen, als de zon doorbreekt nogal broeien (been there done that)....hoge luchtvochtigheid icm warmte. Je hebt al snel teveel aan.

TP85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 31 mei 2024 13:05

Met start om 7:00 hoop ik binnen te zijn zodra het 16+ is. Vind het zelf fijn om de eerste afdalingen met warme benen te rijden. Op de eerste beklimmingen zal het hooguit 10 graden zijn gezien het tijdstip. Als Meteo France morgenvroeg gelijk heeft, doe ik de beenstukken voor de start nog uit. En anders mentaal mooi nog wat uit te doen voor de Planche des Belles Filles op het eind. Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is.

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 31 mei 2024 13:13

Wat voorspelt die meteo france momenteel, snap niks van die site in t frans😂

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6187
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 mei 2024 13:24

Persoonlijk, als het s ochtends fris is en misschien wisselvallig maar misschien ook wel in de loop van de dag warm genoeg gaat worden. Kies dan kniestukken ipv beenstukken. Makkelijker uit te doen onderweg indien gewenst. Zit minder in de weg als het even wat warmer is op een klim. Maar zolang het nog <10 graden is, beetje nat, en je een afdaling moet doen. Heb je wel een stuk extra warmte op een relatief kwetsbaar deel van je lichaam.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5188
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 31 mei 2024 14:32

TP85 schreef: 31 mei 2024 13:05 Met start om 7:00 hoop ik binnen te zijn zodra het 16+ is. Vind het zelf fijn om de eerste afdalingen met warme benen te rijden. Op de eerste beklimmingen zal het hooguit 10 graden zijn gezien het tijdstip. Als Meteo France morgenvroeg gelijk heeft, doe ik de beenstukken voor de start nog uit. En anders mentaal mooi nog wat uit te doen voor de Planche des Belles Filles op het eind. Zo zie je maar dat het voor iedereen anders is.
Dat is ook zo. Toen ik hem reed (was nog de 211km versie) was het al 16 graden bij de start, wel met regen onderweg maar op het einde toch wel richting de 29 graden. Start was 7u22 en was na 7u44 later binnen.

https://www.strava.com/activities/1627367141

TP85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 jan 2024 13:45

TP85 01 jun 2024 20:23

Zo, het zit er weer op. Was een mooie belevenis voor mij persoonlijk. Hopelijk gaat het naar omstandigheden goed met de betrokkenen van grote valpartij in begin en ook een val na de finish op het stuk terug naar Ronchamps.

Heb er volgens de timing 6:38:56 over gedaan. De algehele winnaar was een uur en een dikke tien minuten sneller :lol:. Het weer was achteraf gezien zeer goed afgezet t.o.v. eerdere verwachtingen. Alleen bij de eerste paar beklimmingen nog deels natte wegen, wat mist en een enkele lichte bui. Op de Planche des Belles Filles kwam zelfs de zon tevoorschijn :winkthumb:. En gelukkig geen lekke band op de eerste km's van Le Markstein / Grand Ballon die deze week voorzien waren van een vers laagje grind.

Plaats reactie