Giant
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40
De Defy is toch juist een endurance model?
Dat klopt, alleen is de nieuwe Defy een stuk meer race geworden dan het oude model.
Als je de Defy in L bv vergelijkt met een Canyon Endurance in L is de Canyon 15mm hoger en 6mm korter. En volgens mij heeft de Giant een -8 graden stuurpen en de Canyon een -6 graden. Scheelt ook weer iets in de hoogte.
Aan de andere kant, als jij zo'n stapel spacers geen probleem vindt zou ik mij zeker niet laten tegenhouden tot kopen. Er rijden hele volksstammen met enorme spacertorens.
Als je de Defy in L bv vergelijkt met een Canyon Endurance in L is de Canyon 15mm hoger en 6mm korter. En volgens mij heeft de Giant een -8 graden stuurpen en de Canyon een -6 graden. Scheelt ook weer iets in de hoogte.
Aan de andere kant, als jij zo'n stapel spacers geen probleem vindt zou ik mij zeker niet laten tegenhouden tot kopen. Er rijden hele volksstammen met enorme spacertorens.
Ik zou voor een L gaan en mij ook niet tegen laten houden door een paar spacers.
Enige waar ik nog tegenaan hik is dat jij zegt dat je met een L meer mogelijkheden hebt om het stuur hoger te zetten. Als je de vorkbuis inkort op een nu passende hoogte dan ga je daar niets meer hoger kunnen zetten. Dus de stack van de Defy ML en L scheelt 2cm. Nu heb je een ML afgebeeld met 5cm spacers. Dus je zal er op een L ongeveer 3 overhouden. Dan is dat wel de max.
Dan zou je in de toekomst moeten kiezen voor een stuur met verhoging. Maar, zoals ik al zei, als je regelmatig fietst dan geloof ik niet dat je snel hoger zou willen zitten. Dien verstande dat wat je nu bepaald als de juiste hoogte ook passend is.
Enige waar ik nog tegenaan hik is dat jij zegt dat je met een L meer mogelijkheden hebt om het stuur hoger te zetten. Als je de vorkbuis inkort op een nu passende hoogte dan ga je daar niets meer hoger kunnen zetten. Dus de stack van de Defy ML en L scheelt 2cm. Nu heb je een ML afgebeeld met 5cm spacers. Dus je zal er op een L ongeveer 3 overhouden. Dan is dat wel de max.
Dan zou je in de toekomst moeten kiezen voor een stuur met verhoging. Maar, zoals ik al zei, als je regelmatig fietst dan geloof ik niet dat je snel hoger zou willen zitten. Dien verstande dat wat je nu bepaald als de juiste hoogte ook passend is.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40
Ik heb de knoop doorgehakt: het wordt de L met kortere stuurpen en smaller stuur.
Ik kan dan de eerst weken wat experimenteren met stuurhoogte en dan pas de vorkbuis in gaan korten. Ok, dan heb ik in het begin een paar spacers boven de stuurpen, maar dat los ik later wel op.
Dank voor alle reacties en het meedenken!
Ik kan dan de eerst weken wat experimenteren met stuurhoogte en dan pas de vorkbuis in gaan korten. Ok, dan heb ik in het begin een paar spacers boven de stuurpen, maar dat los ik later wel op.
Dank voor alle reacties en het meedenken!
post t.z.t. zeker een foto van jouw nieuwe aanwinst!
Ik heb nu ook nog een spacer bovenop de stuurpen. Ondertussen heb ik wel voldoende meters gemaakt om te weten dat het nu goed is. Dus ik moet ook nog een keer de zaag erbij pakken.
Ride bikes, not tanks!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16417
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De keuze van het gezond verstand.TZeevalking schreef: ↑29 apr 2024 14:11 Ik heb de knoop doorgehakt: het wordt de L met kortere stuurpen en smaller stuur.
........
Succes en post ten gepaste tijde een foto van je fiets, dan hebben mensen die ooit tegen hetzelfde aanlopen direct een idee wat ze kunnen verwachten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40
Vanochtend het eerste ritje gemaakt eerst indrukken:
- geen gekke pijntjes, dus qua maat zit het wel goed denk ik! Dat is toch wel een opluchting!
- ik merk toch wel dat het een stuk comfortabeler fietst dan mijn vorige fiets.
- voor het eerst met di2 gereden, super leuk! Doordat het zo smooth schakelt, schakel ik ook vaker.
Qua snelheid heb ik geen idee, het was een super ontspannen ritje. Aanzetten voelt wel vlot.
En, zoals beloofd een eerst foto (de vorkbuis ga ik later pas inkorten als ik de ideale hoogte heb gevonden)
- geen gekke pijntjes, dus qua maat zit het wel goed denk ik! Dat is toch wel een opluchting!
- ik merk toch wel dat het een stuk comfortabeler fietst dan mijn vorige fiets.
- voor het eerst met di2 gereden, super leuk! Doordat het zo smooth schakelt, schakel ik ook vaker.
Qua snelheid heb ik geen idee, het was een super ontspannen ritje. Aanzetten voelt wel vlot.
En, zoals beloofd een eerst foto (de vorkbuis ga ik later pas inkorten als ik de ideale hoogte heb gevonden)
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40
Het muur ophangsysteem had ik mag voor mijn vorige fiets. Werkt super handig en scheelt veel ruimte.
Na wat meer km's zal ik nog eens een update geven hier.
Na wat meer km's zal ik nog eens een update geven hier.
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25
Prachtig clean ophangsysteem! Mag ik vragen welke dat is?
-
- Forum-lid
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Mooie Defy!!
Ook prachtige kleurencombi.
Voor mij de mooiste Giant op dit moment, vooral vanwege de verlaagde aanzet van de achtervork.
Ook prachtige kleurencombi.
Voor mij de mooiste Giant op dit moment, vooral vanwege de verlaagde aanzet van de achtervork.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39508
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb dezelfde in het zwart. Keer op amazon gevonden.
Mooie fiets geworden , veel plezier ermee!
Less is bore