Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2024

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 jun 2024 18:41

Nu op vakantie in Spanje. Kleine camping. En de ZON schijnt hier.
Afbeelding
Live fast; die young. mijn blog

pino
Forum-lid HC

pino 02 jun 2024 18:47

Veel plezier!
Niet zijken maar reiden !

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 02 jun 2024 21:48

Ik begrijp niet zo goed waarom sommigen altijd weer de massa opzoeken voor 1000-1500 euri per week. Wij gingen altijd naar de middle of nowhere. Mijn kinderen gaan inmiddels niet meer mee, maar ze hebben het nog steeds over de fijne vakanties van vroeger. Beetje water in de buurt en klaar. In de Cevennen met ze gefietst, Oostenrijk, Denemarken. In de auto bij vertrek hadden ze het al over percentages en klimmen. Nooit gezeur over wifi gehad.
older Budweiser

Crimby
Forum-lid

Crimby 03 jun 2024 08:10

Kilowatt schreef: 02 jun 2024 21:48 Ik begrijp niet zo goed waarom sommigen altijd weer de massa opzoeken voor 1000-1500 euri per week. Wij gingen altijd naar de middle of nowhere. Mijn kinderen gaan inmiddels niet meer mee, maar ze hebben het nog steeds over de fijne vakanties van vroeger. Beetje water in de buurt en klaar. In de Cevennen met ze gefietst, Oostenrijk, Denemarken. In de auto bij vertrek hadden ze het al over percentages en klimmen. Nooit gezeur over wifi gehad.
Ik snap nooit zo goed waarom mensen altijd meningen moeten hebben ten kosten van anderen. De een zoekt graag de rust en natuur op. De ander wil graag dat de kids vriendjes maakt en sociaal aan de slag gaat.

Vroeger gingen we met mijn ouders en broers altijd naar middelgrote campings en we vonden het fantastisch. Lekker met z’n allen buiten ontbijten, vakantievrienden die al langs liepen en een praatje maken.: De hele dag met vriendjes zwemmen of in de speeltuinen. Af en toe een stadje bezichtigen of een activiteit maar ook gewoon (voor mn ouders) rustig.

Moraal van het verhaal, het een is niet per se beter dan het ander en meningen hoeven niet per se te kosten van anderen gegeven te worden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2024 08:46

Crimby schreef: 03 jun 2024 08:10
Vroeger gingen we met mijn ouders en broers altijd naar middelgrote campings en we vonden het fantastisch. Lekker met z’n allen buiten ontbijten, vakantievrienden die al langs liepen en een praatje maken.: De hele dag met vriendjes zwemmen of in de speeltuinen. Af en toe een stadje bezichtigen of een activiteit maar ook gewoon (voor mn ouders) rustig.
Zo deden wij het ook en nu weer. Klein tot middelgroot, met in elk geval wel wat basisfaciliteiten voor kids zoals een zwembad. Geen mega-waterpark, dat trekt weer types aan waar ik minder mee heb.
Less is bore

Crimby
Forum-lid

Crimby 03 jun 2024 09:07

daniel1975 schreef: 03 jun 2024 08:46
Zo deden wij het ook en nu weer. Klein tot middelgroot, met in elk geval wel wat basisfaciliteiten voor kids zoals een zwembad. Geen mega-waterpark, dat trekt weer types aan waar ik minder mee heb.
Same! Als de kleine man is gaan we dat ook weer lekker zo doen. Al zitten we nu ook officieel op een camping. Ook geen mega waterparken maar wss hebben die mensen ook gewoon hun eigen heerlijke vakantie waar ze van genieten. Zo hebben we allemaal onze eigen voorkeuren (gelukkig).

rikkert
Forum-lid

rikkert 03 jun 2024 09:27

Ik ben aan de zomervakantie gebonden. Nu gaan mijn zoons nog een deel mee, maar mevrRikkert is juf. Dus ik ben sowieso de klos met de prijzen. Gelukkig houden de salarissen in het onderwijs rekening daarmee (not dus maar andere discussie). Ik moet zeggen dat ik de mega-paradijzen gewoon mijdt, ik hoef ook geen mega-zwembad met 80 glijbanen, golfslagbad en weet ik ik niet wat. Dus de grote campings kan ik skippen. Een camping met een bak water (of een meertje) en een pingpong-tafel is prima. En het eerste stuk van de vakantie zijn we zonder kinderen, dus geen zwembad. Dat maakt de keuze en prijzen een stuk beter.

In het verleden (kinderen nog kleiner), zijn we regelmatig naar Flower campings geweest. Die zijn redelijk kleinschalig (dat is een voorwaarde om Flower te mogen heten), maar zeker wel aan de prijs. Maar de enorme massaliteit heb je er niet. Dat is echt een pre. En daar heb je over het algemeen wel privacy. Ik heb van Flower eigenlijk nooit ergens gestaan dat me niet beviel.

Ik heb 1 keer gelukkig maar een week, op CapFun in Zuid Frankrijk doorgebracht (heette toen nog FranceLoc), dat was niet tof. Als je daar zit weet je dat Tokkie niet is afgeleid van een tv-serie op at5 over een aso familie, maar weet je dat het in het Franse dna verankerd zit: Les Tokkies (met de klemtoon op de kie aan het eind). Was trouwens geen hollander te bekennen toen. Ik had liever een week in de EBI in Vught doorgebracht dan daar. Dat CapFun ook in Nederland voet aan de grond heeft, is ook geen vooruitgang.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2024 09:28

Les Tokkiés komen ook graag met de halve (of hele) familie. Met dito overlast.
Less is bore

rikkert
Forum-lid

rikkert 03 jun 2024 09:35

Familie niet als gezin bedoel je maar als broers en zussen, opa's en oma's en teveel kinderen? Gezien de prijzen snap ik dat dan weer wel, als je zo'n hut met 2 gezinnen deelt, is het voor Jan met de Pet (of hier Jean avec la Casquette) nog een beetje te doen. Maar inderdaad, een gezin met Tokkies kan erger, namelijk een hele familie van Tokkies.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Crimby
Forum-lid

Crimby 03 jun 2024 11:12

rikkert schreef: 03 jun 2024 09:35 Familie niet als gezin bedoel je maar als broers en zussen, opa's en oma's en teveel kinderen? Gezien de prijzen snap ik dat dan weer wel, als je zo'n hut met 2 gezinnen deelt, is het voor Jan met de Pet (of hier Jean avec la Casquette) nog een beetje te doen. Maar inderdaad, een gezin met Tokkies kan erger, namelijk een hele familie van Tokkies.
Hier stonden van het weekend ook twee families maar wel met twee huisjes. Gelukkig geen overlast, ze hadden beide kleine kinderen. Dat scheelt misschien. Maar kan wel anders lopen.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 03 jun 2024 11:18

Moraal van het verhaal, het een is niet per se beter dan het ander en meningen hoeven niet per se te kosten van anderen gegeven te worden.
Heb je ook wel gelijk in.
older Budweiser

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 04 jun 2024 10:29

Flower campings zijn over het algemeen oké.
Eén keer op een door Nederlanders beheerde Flower camping gestaan met een hele kliek Nederlanders die meenden dat zij de eigenaar waren.
Echt serieus ruzie mee gehad na intimidatie door ouders en kinderen.
De beheerders traden daar gelukkig wel goed tegen op, maar gaf de vakantie echt een nare bijsmaak....

Bleek achteraf ook in de Zoover reviews te staan
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie