Alles over vakanties op én met de fiets

Zomervakantie 2024

rikkert
Forum-lid

rikkert 04 jun 2024 11:18

synapse schreef: 04 jun 2024 10:29 Flower campings zijn over het algemeen oké.
Eén keer op een door Nederlanders beheerde Flower camping gestaan met een hele kliek Nederlanders die meenden dat zij de eigenaar waren.
Echt serieus ruzie mee gehad na intimidatie door ouders en kinderen.
De beheerders traden daar gelukkig wel goed tegen op, maar gaf de vakantie echt een nare bijsmaak....

Bleek achteraf ook in de Zoover reviews te staan
Nederlandse beheerders betekent veel Nederlanders. Voor mij meestal een no-go. Wat Nederlanders vind ik best, maar veel niet. Het herinnert me aan een vakantie op Le Pommier (ook zo'n Nederlandse kolonie). Was trouwens in september, buit hoogseizoen dus redelijk rustig, geen massa. Ik bestelde naar in mijn beste frans une baguette, waarop de knakker achter de toonbank me toebeet dat het een stokbrood was :-).

Het bederft mijn vakantie niet hoor, veel Nederlanders, maar een beetje gemengd gezelschap op een camping wordt het vaak wel leuker vind ik.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

1094
Forum-lid

1094 04 jun 2024 11:20

het vervelende is dat de grote campings zich altijd makkelijk laten vinden op internet en de wat rustigere campings wat moeilijker (of zijn ze daarom juist wat rustiger?)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2024 12:09

rikkert schreef: 04 jun 2024 11:18 Nederlandse beheerders betekent veel Nederlanders. Voor mij meestal een no-go. Wat Nederlanders vind ik best, maar veel niet.
.
Het bederft mijn vakantie niet hoor, veel Nederlanders, maar een beetje gemengd gezelschap op een camping wordt het vaak wel leuker vind ik.
Herkenbaar. En op de campings in NL beheer kom je dan ook vaak (beetje generaliserend) nederlanders tegen waar je eigenlijk niet bij wil staan. Die de Franse taal maar spannend vinden, om 18;00 aan de friet en frikandel willen, etc.
Liefst inderdaad een leuke mix. En wij zoeken ook altijd wel iets in de bergen, wat toch meestal een ander type volk is. Daar kom je geen families tegen die tot 02:00 zitten te wijnen en yahtzeen, maar is het 's avonds juist vaak heerlijk stil vanaf een uur of 10-11 en 'smorgens op tijd al weer geroezemoes omdat iedereen op tijd de bergen in gaat.
Less is bore

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 04 jun 2024 12:20

Ik selecteer campings niet op de nationaliteit van de beheerder.
Heb met allerlei combinaties goede en slechte ervaringen.
En niet alle Nederlanders zijn (waren) irritant. Ik heb wel het gevoel dat heel veel "nieuwe" kampeerders niet zo heel veel weten van de camping etiquette.

Sinds het voor ons niet meer om de kinderen draaide kozen we liever voor kleine campings in de bergen, die hebben meestal een redelijk gelijkgestemd publiek.
Courir c'est mourir un peu

leon1
Forum-lid

leon1 04 jun 2024 12:21

Voor de zomervakantie Madeira geboekt. Leuk appartement in een gebouw met totaal 4 appartementen. Eigen zwembad met veel ruimte dus heerlijk rustig (en geen handdoekleggers :mrgreen: ). Achteraf kwam ik er pas achter dat het Nederlanders zijn die dit uitbaten (die er volgens mij ook permanent wonen). Maakt mij ook niets uit trouwens.
Ride bikes, not tanks!

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 04 jun 2024 12:24

Dat handdoekleggen is echt een bizar fenomeen.

Ik trok mij er dus geen bal van aan als iemand bij het openen van het zwembad handdoeken legt en pas in de middag gaat zwemmen.

Ik hoopte dan wel altijd dat ik in geval van discussie/ruzie harder kon rennen dan de legger....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2024 12:33

Soms zie je filmpjes van dat handdoekje leggen, echt heel grappig. Maar ook triest dat er echt hele kuddes mensen zijn die zich zo gedragen.
Ik heb er ooit in het verleden mee te maken gehad op Gran Canaria. Toen ook na het fietsen om 14;30 oid een hele rits stoelen schoon geveegd. om 17:00 kwamen mensen in de namiddagzon hun bedje claimen. Wegwezen met die flauwekul, je zoekt maar een ander bedje.
Less is bore

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 jun 2024 12:37

daniel1975 schreef: 04 jun 2024 12:33 Soms zie je filmpjes van dat handdoekje leggen, echt heel grappig. Maar ook triest dat er echt hele kuddes mensen zijn die zich zo gedragen.
Ik heb er ooit in het verleden mee te maken gehad op Gran Canaria. Toen ook na het fietsen om 14;30 oid een hele rits stoelen schoon geveegd. om 17:00 kwamen mensen in de namiddagzon hun bedje claimen. Wegwezen met die flauwekul, je zoekt maar een ander bedje.
Maar dat waren toch echt niet alleen Nederlanders?

marsman
Forum-lid

marsman 04 jun 2024 13:02

daniel1975 schreef: 31 mei 2024 09:31
Wout88 schreef: 30 mei 2024 08:59 zo'n achterlijke stacaravan op de camping. Snap echt niet dat er mensen zijn die voor een week á € 1000 -1500,- in zo'n hok gaan zitten. (Hoogseizoen uiteraard)
Voor 1000-1500 heb je dan nog iets heel basics in een vakantie-vinexwijk waar de units rug tegen rug staan.
Wil je iets acceptabels dan schiet je al snel naar 2000,- of meer.
ON-BE-GRIJ-PE-LIJK dat mensen dat er voor gaan betalen. Ik heb het er ook niet voor over, daarom zelf een caravan aangeschaft. Ook niet altijd ideaal, maar voelt stuk beter dan die absurde prijzen betalen. Nu betalen we €750,- voor 19dg bij Barcelonette.
Wij proberen wel iets te zoeken waar zowel onze dochter (8jr nu) en wij alledrie blij mee kunnen zijn. Relaxed kind op vakantie = relaxte vakantie voor papa en mama ;-)
marsman schreef: 30 mei 2024 17:39 Jaar of 8 geleden iets hoger gezeten, in Anduze. Heel erg last minute als extra weekje na twee weken Dordogne. Dit omdat het richting huis waardeloos weer was. We hadden uiteindelijk pech met de camping en onze plek
Welke camping in Anduze had en en hoezo pech met de plek? Slechte buren?
Flower camping Les Fauvettes. Typische Franse camping waar we echt een waardeloze plek kregen nadat we eerder die dag gebeld hadden. Ja hoor, we hebben nog een mooie plek. Bij aankomst eerst betalen voordat we naar onze plek gebracht werden. Was niet meer dan een geitenpad naast de camping, waar ik met de caravan amper kon komen. We kwamen aan in de stromende regen en ik had gewoon rechtsomkeer moeten maken en desnoods een nachtje op een parkeerplaats moeten slapen.

Achterop de camping is het veel mooier, maar wij stonden dus pal aan de doorgaande weg. Verder een heel erge ons kent ons sfeer van vooral Fransen die er volgens mij al jaren komen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 04 jun 2024 13:43

Jans schreef: 04 jun 2024 12:37
daniel1975 schreef: 04 jun 2024 12:33 Soms zie je filmpjes van dat handdoekje leggen, echt heel grappig. Maar ook triest dat er echt hele kuddes mensen zijn die zich zo gedragen.
Ik heb het welgeteld (op verpletterend grote schaal dan wel) 3 keer meegemaakt, alle drie de keer op een ander Canarisch eiland.
En nee niet exclusief Nederlands, is een internationaal verschijnsel. Soort van Pavlov reactie: zon + appartement + zwembad + ligstoelen=> handdoekleggen bij opening zwembad

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 jun 2024 15:05

Jans schreef: 04 jun 2024 12:37
NL, gevolgd door duitsers en engelsen.
Maakt voor mij niet uit, vind ze allemaal even geschift.
Less is bore

rikkert
Forum-lid

rikkert 04 jun 2024 15:26

Overigens ook de gemiddelde franse camping wordt het handdoekjeleggen gebezigd. Lig je met je rotte rug op de stenen naar lege bedjes te kijken.

Overigens op meerdere campings meegemaakt: badmeester blaast op fluitje, iedereen water uit naar zijn bedje, bedjes met handdoek zonder persoon worden geleegd. Handdoekjes kunnen vervolgens door de leggers afgehaald worden bij de badmeester. Waarbij de legger meestal begon te schuimbekken. Heerlijk. Overigens was het schuimbekkende volk meestal fransoos, de andere nationaliteiten namen gewoon hun verlies.

Goed dat sommige campings dit doen. Meeste mensen ergeren zich eraan. Zouden alle camping moeten doen. Of insmeren met pek en veren en op een platte kar over de camping.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie