Nou was dat volgens de rechter dus net níet overduidelijk en níet bewezen...scottwilko schreef: ↑04 jun 2024 15:18 ...
Nu was het overduidelijk en bewezen dat Dekker door deze dame ten val is gebracht, en toch gaat zij volledig vrijuit.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Dit is wel even slikken. Een getuige verklaart dat hij gezien heeft dat de dader de fietser bij de arm had gegrepen. De dader had zelf in eerste instantie gezegd dat zij de fietser bij zijn arm had gegrepen, maar heeft later een andere verklaring afgegeven. Het lijkt mij dan toch dat de getuigenverklaring van doorslaggevend belang is. Sander Dekker moet in hoger beroep gaan.
Hij is wel door haar ten val gebracht. De crux was dat t niet met opzet was (volgens de rechter is dát niet bewezen).MarkVeenstra schreef: ↑04 jun 2024 15:37Nou was dat volgens de rechter dus net níet overduidelijk en níet bewezen...scottwilko schreef: ↑04 jun 2024 15:18 ...
Nu was het overduidelijk en bewezen dat Dekker door deze dame ten val is gebracht, en toch gaat zij volledig vrijuit.
Eerder zij hier iemand 'klassejustitie'. Die bijdrage kan nu door de schrijver ervan verwijderd worden.
Mijn juridisch geschoolde dochter leerde mij: één bewijs is géén bewijs. Er moeten in een strafzaak altijd twee bewijzen zijn, dus bijv. een getuigeverklaring en een spoor. Is er maar één bewijs zoals nu de getuigeverklaring, dan gaat de verdachte vrijuit.
Dit is een fundament onder ons strafrecht. "Liever tien schuldigen vrijuit, dan één onschuldige in de gevangenis"
Mijn juridisch geschoolde dochter leerde mij: één bewijs is géén bewijs. Er moeten in een strafzaak altijd twee bewijzen zijn, dus bijv. een getuigeverklaring en een spoor. Is er maar één bewijs zoals nu de getuigeverklaring, dan gaat de verdachte vrijuit.
Dit is een fundament onder ons strafrecht. "Liever tien schuldigen vrijuit, dan één onschuldige in de gevangenis"
hun fietsen.
Het ging daarbij om het feit dat het voor de rechter kwam en niet op voorhand al zodanig getreineerd wordt bij aangifte dat de gang naar rechter al min of meer onmogelijk wordt.BertL schreef: ↑04 jun 2024 16:37 Eerder zij hier iemand 'klassejustitie'. Die bijdrage kan nu door de schrijver ervan verwijderd worden.
Dat opzet moeilijk of niet te bewijzen valt, vind ik verder niet vreemd.
In ieder geval is het denk ik wel uniek voor dit geval dat het zo groot uitgemeten in de media komt en ik denk ook niet dat dat een goede zaak is voor de rest van ons. Ik durf de reacties niet te openen, ik kan de toon zo al wel raden.
-
- Forum-lid
- Enzzo
- Forum-lid HC
Jeetje ja. Rottig als het zo dichtbij komt. En vooral een heel triest ongeluk als je vier kinderen nalaat
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Afgelopen week was ik er voor het eerst. En voor het laatst. Veel te druk en veel te veel mensen op fietsen die allemaal die berg op en ook weer af willen.
Veel daarvan van het type dat best wat uitleg kan gebruiken om de grootste risico’s te vermijden.
Zo zou ik iedereen willen afraden om met een bakfiets met een tweeling zonder helmpje op een berg te gaan rijden. En om je kind voor je te laten rijden in de afdaling ipv achter je waar je hem niet kan zien.
Veel daarvan van het type dat best wat uitleg kan gebruiken om de grootste risico’s te vermijden.
Zo zou ik iedereen willen afraden om met een bakfiets met een tweeling zonder helmpje op een berg te gaan rijden. En om je kind voor je te laten rijden in de afdaling ipv achter je waar je hem niet kan zien.
hun fietsen.
En met e-bikes komt iedere zool omhoog die anders bij de eerste bocht al om zou keren.BertL schreef: ↑05 jun 2024 09:09 Afgelopen week was ik er voor het eerst. En voor het laatst. Veel te druk en veel te veel mensen op fietsen die allemaal die berg op en ook weer af willen.
Verbod op e-bikes (en campers) zou helpen.
Niet zijken maar reiden !
Ja Bert en dan is het nog maar begin juni, kun je nagaan hoe het daar in juli/augustus is. En dan gaan er ook mensen de berg op als het heel erg hard waait, heel hard regent, want ja, we hebben één dag gepland en dat is "vandaag" dus het moet. Maar je zult het niet geloven, het kan er in rustige tijden heel gezellig zijn op de top.pino schreef: ↑05 jun 2024 09:38En met e-bikes komt iedere zool omhoog die anders bij de eerste bocht al om zou keren.BertL schreef: ↑05 jun 2024 09:09 Afgelopen week was ik er voor het eerst. En voor het laatst. Veel te druk en veel te veel mensen op fietsen die allemaal die berg op en ook weer af willen.
Verbod op e-bikes (en campers) zou helpen.
@Pino er rijden ook veel mensen rond met een e-bike die je niet herkent. Die zullen vaak redelijk beneden komen, maar wat denk je van die e-bikes met twee fietstassen achter op, die ook weer naar beneden moeten.
Gelukkig is er in de omgeving nog heel veel meer te fietsen dan alleen de Ventoux. Misschien moet je dat een andere keer eens uit proberen @Bert.