Ik rijd / reed op een model uit 2022, dus nog voor het herontwerp van de zadelpen / zadelpenklem en voor de introductie van de Torxboutjes, en dus ook voor het verhogen van het aandraaimoment bij de stuurpen van 9Nm naar 12Nm, wat wellicht de speling die bij mij continue terugkeert zal oplossen. Ik hoop dat de frameupdate uit 2023 met het nieuwe zadelpenklemsysteem het merendeel van de problemen heeft opgelost, in mijn nabij vrienden / kennissenkring heb ik iig naast mij nog 5 andere gevallen met krakende zadelpennen op de modellen 2021 en 2022, op fora destijds ook veel over gehoord maar na 2023 niet meer. De oplossing van het stukje tape werkt tijdelijk, maar vergt in mijn geval nog steeds regelmatig (lees elke maand) onderhoud. In de 20 jaar dat ik fiets heb ik dat op geen enkele andere fiets ooit zo frequent moeten doen.marsman schreef: ↑03 jun 2024 17:18 Zijn er echt zoveel issues met dat stuur? En kraakt de zadelpen echt bij iedereen? Niet sarcatisch bedoeld, maar ik ben serieus in de markt voor een Aeroad. Volgens mij is die zadelpen toch opgelost met de laatste update? En ik heb nergens gelezen dat mensen zoveel issues hebben met het stuur.
Ik hoop dat de kleurschema's gaan wijzigen en dat de prijzen mee gaan vallen.
Goed natuurlijk dat het frame wederom wordt geüpdatete, beetje zuur alleen dat de eerste iteratie van dit ontwerp een aantal misperen bevat die gewoon niet permanent goed zijn op te lossen.
Fiets rijdt verder fantastisch en is zonder kwaaltjes zeker een aanrader. Ik zou niet twijfelen en gelijk bestellen zodra de nieuwe versie beschikbaar komt, dikke kans dat deze binnen no time weer is uitverkocht.