Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

1094
Forum-lid
Berichten: 2021
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 05 jun 2024 13:09

Is dat iets van de laatste jaren of niet? Ben 1 keer via maulecene omhoog gefietst en toen heb ik niet meer dan 10 mensen gezien (op de weg naar beneden), was in 2019 denk ik.

Thierry le Brun
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 15 mei 2021 22:42

Thierry le Brun 05 jun 2024 13:14

ik was vorige week mee met de groep die BertL begeleide (nogmaals dank Bert!) en heb min of meer bewust de laatste 2 dagen de route gelaten voor wat het was en m'n eigen ding gedaan. enerzijds om wat cyclingcols colletjes af te vinken en anderzijds omdat ik die Mt Ventoux de laatste 3 jaar al een paar keer van boven had gezien en geen behoefte aan drukte had. Daarom nu, in twee dagen tijd, tussen Crest en Avignon de volgende colletjes aangedaan : Pas de Lauzun, Pascalin, Boutiere, Ventebrune, Pertuis, Vesc, l'Homme, Lescou, Muse, Geail, Pré Guittard, Pertie, Lantons(onverhard), Croix, Ey, Perponcher, Propiac, Voltigeur, Chaine, Suzette, Madeleine, N.D. des Abeilles, Ligne en Murs. Niet superhoog maar de meeste super rustig en heerlijk rijdend , alleen rondom Ventoux wat drukker. Echter op de eerste 3km Ventoux vanuit Bedoin tot afslag Flassan meer fietsers tegengekomen dan op al die andere colletjes bij elkaar. Daarna op de klim naar ND Abbeilles wel veel elektrische fiets ANWB/ADAC stelletjes ingehaald die al keuvelend de berg op reden. Ventoux dus van alle kanten gezien maar zeg maar bewust vermeden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jun 2024 13:19

1094 schreef: 05 jun 2024 13:09 Is dat iets van de laatste jaren of niet? Ben 1 keer via maulecene omhoog gefietst en toen heb ik niet meer dan 10 mensen gezien (op de weg naar beneden), was in 2019 denk ik.
En wanneer was dat? Ik bedoel welke datum ongeveer? En hoe laat? Maar in 2019 was het in het hoogseizoen ook gekkenhuis.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jun 2024 13:24

Thierry le Brun schreef: 05 jun 2024 13:14 ik was vorige week mee met de groep die BertL begeleide (nogmaals dank Bert!) en heb min of meer bewust de laatste 2 dagen de route gelaten voor wat het was en m'n eigen ding gedaan. enerzijds om wat cyclingcols colletjes af te vinken en anderzijds omdat ik die Mt Ventoux de laatste 3 jaar al een paar keer van boven had gezien en geen behoefte aan drukte had. Daarom nu, in twee dagen tijd, tussen Crest en Avignon de volgende colletjes aangedaan : Pas de Lauzun, Pascalin, Boutiere, Ventebrune, Pertuis, Vesc, l'Homme, Lescou, Muse, Geail, Pré Guittard, Pertie, Lantons(onverhard), Croix, Ey, Perponcher, Propiac, Voltigeur, Chaine, Suzette, Madeleine, N.D. des Abeilles, Ligne en Murs. Niet superhoog maar de meeste super rustig en heerlijk rijdend , alleen rondom Ventoux wat drukker. Echter op de eerste 3km Ventoux vanuit Bedoin tot afslag Flassan meer fietsers tegengekomen dan op al die andere colletjes bij elkaar. Daarna op de klim naar ND Abbeilles wel veel elektrische fiets ANWB/ADAC stelletjes ingehaald die al keuvelend de berg op reden. Ventoux dus van alle kanten gezien maar zeg maar bewust vermeden.
Dus het klopt, mijd je de Ventoux dan is het nagenoeg nergens druk. Wil je wel drukte dan ga je, zonder een echte col naar Fontaine de Vaucluse. Maar dan ben je drukte aan het opzoeken, zeker als het verder in het toeristische seizoen is. Maar het is er wel mooi.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jun 2024 14:01

1094 schreef: 05 jun 2024 13:09 Is dat iets van de laatste jaren of niet?
In de jaren 80 paar keer omhoog geweest en.................nobody :mrgreen:
Zelfde geldt voor Ronde van Vlaanderen, de Alpd D'Huez, de AGR en noem maar op.....

Enige historische wielerplek waar het nog een beetje rustig is dat is het bos van Wallers :mrgreen:

1094
Forum-lid
Berichten: 2021
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 05 jun 2024 14:08

Jans schreef: 05 jun 2024 13:19
1094 schreef: 05 jun 2024 13:09 Is dat iets van de laatste jaren of niet? Ben 1 keer via maulecene omhoog gefietst en toen heb ik niet meer dan 10 mensen gezien (op de weg naar beneden), was in 2019 denk ik.
En wanneer was dat? Ik bedoel welke datum ongeveer? En hoe laat? Maar in 2019 was het in het hoogseizoen ook gekkenhuis.
Even opgezocht, 11-6-2018 om 8 uur s ochtends, was wel mistig/bewolkt op de heenweg, terug trok het wat open

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 jun 2024 14:15

Mooi draadje dit.., "standplaats Ventoux" :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1813
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 jun 2024 15:06

Mark houdt ons bij de les. Dank daarvoor. Staat er nog iets over fietsers in de krant vandaag? Wereldfietsdag? Iemand?
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8827
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jun 2024 15:12

BertL schreef: 05 jun 2024 15:06 Mark houdt ons bij de les. Dank daarvoor. Staat er nog iets over fietsers in de krant vandaag? Wereldfietsdag? Iemand?
Dat was toch gisteren Wereldfietsdag? Vast wel ergens een voorbeschouwing van de Alp d'Huzes.
Best bijzonder dat iemand problemen heeft met een onderwerp dat al 2 pagina's? duurt.
@pino, restaurant Belvedere is al een paar weken open. Maar wij zullen er toch niet vaak stoppen. Maar heel mooi uitzicht.
Laatst gewijzigd door Jans op 05 jun 2024 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 05 jun 2024 15:16

BertL schreef: 04 jun 2024 16:37 Eerder zij hier iemand 'klassejustitie'. Die bijdrage kan nu door de schrijver ervan verwijderd worden.

Mijn juridisch geschoolde dochter leerde mij: één bewijs is géén bewijs. Er moeten in een strafzaak altijd twee bewijzen zijn, dus bijv. een getuigeverklaring en een spoor. Is er maar één bewijs zoals nu de getuigeverklaring, dan gaat de verdachte vrijuit.
Dit is een fundament onder ons strafrecht. "Liever tien schuldigen vrijuit, dan één onschuldige in de gevangenis"
Ik hoop dat Sander Dekker extra getuigen weet op te sporen, om zijn gelijk alsnog te halen als hij (of 't OM) in hoger beroep gaat.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1813
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 05 jun 2024 16:32

Klein_Verzet schreef: 05 jun 2024 15:16
BertL schreef: 04 jun 2024 16:37 Eerder zij hier iemand 'klassejustitie'. Die bijdrage kan nu door de schrijver ervan verwijderd worden.

Mijn juridisch geschoolde dochter leerde mij: één bewijs is géén bewijs. Er moeten in een strafzaak altijd twee bewijzen zijn, dus bijv. een getuigeverklaring en een spoor. Is er maar één bewijs zoals nu de getuigeverklaring, dan gaat de verdachte vrijuit.
Dit is een fundament onder ons strafrecht. "Liever tien schuldigen vrijuit, dan één onschuldige in de gevangenis"
Ik hoop dat Sander Dekker extra getuigen weet op te sporen, om zijn gelijk alsnog te halen als hij (of 't OM) in hoger beroep gaat.
Ben bang dat het niet lukken gaat. En mevrouw mag net als elke andere verdachte liegen, bedriegen, zwijgen, verklaringen afleggen en weer intrekken. Niemand hoeft mee te werken aan zijn eigen veroordeling. Het boek van dit ongeval kan dicht.
hun fietsen.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 1368
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 06 jun 2024 12:14


Plaats reactie