Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Multitool Trek (checkpoint sl)

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 05 jun 2024 22:10

Volgende week komt mijn Trek checkpoint sl 5 binnen. Als hij binnen komt ga ik wel het één en ander veranderen en hopelijk snel rijden 😊

Nu heeft trek een mooi compartiment onder de bidonhouder. Daar kan je war spulletjes kwijt en ook een multitool.

Nu geeft trek aan dat je een bontrager bits moet hebben welke past.
Nu zou ik bij voorkeur een multitool bij je hebben welke ook een ketting pons heeft (bijvoorbeeld crankbrothers f15).

Weet iemand of een andere multitool ook gaat passen?

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 06 jun 2024 19:10

Lijken wel wat andere opties te werken; https://www.reddit.com/r/TrekBikes/comm ... ternative/.

Zelf heb ik de bontrager bits in mijn Checkpoint. Een tool met kettingpons gaat niet passen verwacht ik. De ruimte voor de tool is erg beperkt. Je kunt wel makkelijk een grotere tool kwijt in het frame zelf.

Tussendoor
Forum-lid

Tussendoor 06 jun 2024 19:45

Wel mooi dat zo ongeveer de enige mogelijke alternatief wat wordt aangedragen een tool is met.... kettingpons.

Crankbrothers F15

Er staat niet bij dat ie past, maar dat ie misschien past ;) Maar misschien past alleen het tooltje zonder casing, waar de kettingpons in verwerkt zit.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 06 jun 2024 21:57

Die crankbrothers f15 gaat zeker niet passen, een f11 komt wel enigszins in de buurt (zonder case).

Het redit topic had ik ook al gevonden. Het lijkt erop dat het compartiment in de loop der jaren is gewijzigd. De geo is een paar jaar terug ook wat aangepast.

De afmetingen van de bontrager bits multitool zijn 62x21x11mm.

Vrees dat er geen enkele Tool is met vergelijkbare afmetingen en een krettingpons.

Meestal heb ik wel mijn lezyne multi chain bij, daar zit ook een krettingpons op.
Denk dat ik de bontrager tool dan toch maar ga bestellen. Ik vind het toch wel een plus om zonder zadeltasje te rijden.

Plaats reactie