Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 07 jun 2024 14:32

Je laatste alinea snap ik niet Hopjes maar ben wel benieuwd aangezien het iemand van hier betreft.

Ik begrijp en deel soms ook je afkeer van de steeds meer zichtbare radicale Islam in Nederland maar ook Frankrijk.
Het voelt gewoon ongemakkelijk als je vrouwen in volledig bedekkende kleding 5 meter achter hun mannen aan ziet lopen. Dat botst wat mij betreft met de lokale cultuur.

Wat de oplossing dan moet zijn weet ik ook niet. Wij hebben vrijheid van godsdienst dus wettelijk kun je al geen kant op. Alleen is die wet natuurlijk wel wat aan erosie onderhevig en zou een herziening misschien nodig zijn.

Als de wet op vrijheid van godsdienst namelijk gaat schuren met andere wetten zoals vrijheid en gelijkheid dan is er wel reden tot debat ja!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 07 jun 2024 14:56

Hopjes doelt op Ernie.

De moslims zoals jij die beschrijft komen toch niet heel veel voor? En hoeveel anders zijn de verhoudingen tussen man en vrouw dan bij een gemiddeld SGP-minnend gezin?

Veel van mijn collega’s zijn moslim en dat zijn net mensen. Ze werken, hebben hun naasten lief, eten, drinken, maken grappen en als je met ze praat dan zijn ze ook vriendelijk. Dat ze dat straattuig moeten aanpakken lijkt mij evident, maar waarom ze aan de Islam gekoppeld worden is mij een raadsel.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 jun 2024 15:00

Vrijheid en zelf keuzes mogen maken gaat imho ALTIJD boven religieuze regels (dwang).
Ik heb echt een enorme hekel aan die regels. Of het nu zwartekousenkerk is of islam. Al is de islam nog wel een heel stuk achterlijker met hun regels. Prima als die mensen volgens hun regels willen leven, maar als vrouwen verplicht bepaalde dingen moeten of niet mogen heb ik er nul respect voor. En dat staat los van straattuig.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 07 jun 2024 15:20

Ik denk dat vrijwel iedereen Islam wel een probleem vind. Dat gaat links zo langzamerhand ook inzien. Ik iig wel, die moeten we in het westen echt niet toleren/toelaten dat is echt een heel groot probleem.

Niet te verwarren met Moslims dat is heel iets anders!

pino
Forum-lid HC

pino 07 jun 2024 15:21

+ 1
De meeste religieuze regels ZIJN een vorm van dwang. Artikel 23 mag best op de schop.
Niet zijken maar reiden !

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2024 15:36

hopjes schreef: 07 jun 2024 14:16
Ernie C. schreef: 07 jun 2024 09:35
hopjes schreef: 07 jun 2024 08:11 Ik ben tegen het oprukkende islam gezanik in mijn omgeving en daarom stem ik pvv.

Als mensen mij daarom extreem rechts vinden helemaal prima.

Ik kan me in real-life zowel zakelijk als prive dermate goed redden dat ik het niet nodig heb om anders denkenden te framen.

Klein detail:
Ik vind niet dat je extreemrechts bent, maar dat je extreemrechts stemt ;) (Had ik beter moeten formuleren in bovenstaande reactie!)

Ik vind dat nogal een verschil. Ik snap de angst/afkeer voor streng relieuze, intolerante waanbeelden.

Als ik dan de reactisch lees onder een artikel over het stelen en vernielen van pride- vlaggen in Eindhoven lees, vrees ik dat niet alleen de islam patent heeft op intolerantie. Ik denk zelfs dat die voor een groot deel uit (extreem)rechtse hoek komt.
Jij denkt en tikt met grote regelmaat over extreem rechts. Ik vind het vrij beperkt maar voel je vrij.

Mbt angst/afkeer... Bij mij is het inderdaad afkeer. Ik heb een afkeur van dat fanatieke islam gedrag en gedram wat al jarenlang steeds meer opkomt in Europa en goed gepraat blijft worden door vele medemensen.

Weet je wat ik angst vind?! Iemand die met oud&nieuw bij een groep mensen staat waaronder vele bekenden. Zich irriteert aan het vuurwerk maar daar niets van zegt... Vervolgens op een online fiets forum zijn beklag gaat doen dat het met name pvv en ook wat vvd stemmers waren die dat vuurwerk afsteken. Misschien is laf een beter woord!
Haha, lekker uit zijn verband getrokken. In die specifieke post rep ik met geen woord of ik mij erger aan het vuurwerk of dat ik er iemand op aangesproken heb. Het was zuiver een constatering dat vuurwerk afsteken voornamelijk een rechts onderdeel van het feestje is, alleen om aan te geven dat ik niet verwacht dat Wilders vuurwerk hard gaat aanpakken.

En als je op het uiterst rechtse deel van het spectrum stemt, is dat al per definitie extreem. Is degene waar je op stemt ook nog een veroordeelde racist, dan moet je wel heel veel moeite doen om het niet in de traditionele manier extreemrechts te noemen.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 07 jun 2024 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2024 15:43

wasbeer2006 schreef: 07 jun 2024 15:20 Ik denk dat vrijwel iedereen Islam wel een probleem vind. Dat gaat links zo langzamerhand ook inzien. Ik iig wel, die moeten we in het westen echt niet toleren/toelaten dat is echt een heel groot probleem.

Niet te verwarren met Moslims dat is heel iets anders!
Moslims zijn mensen die het islamitische geloof aanhangen. Het één kan niet zonder het ander. Het grote probleem zit in de fundamentele beleving ervan. De gematigde moslim is al ongeveer vergelijkbaar met de strenge biblebelt-bewoner en dan hebben we nog stapjes erger.
Maar in de jaren 70 hebben we dat geloof al massaal geïmporteerd en daar komen we niet zomaar vanaf. Die vrouwen denken dat ze vrijwillig achter hun man lopen. Ik denk dat minder racisme en meer samen doen wat dat betreft beter werkt dan ze nog meer in hun eigen bubbel te jagen. Dat is een verschil van inzicht met de PVV-stemmer.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 jun 2024 16:07

mao schreef: 07 jun 2024 13:51
daniel1975 schreef: 07 jun 2024 11:20 Even iets luchtigers: https://www.rtl.nl/nieuws/opmerkelijk/a ... k-engeland

Zolang landen bestuurd worden door dit soort ambtenaren zie ik het voorlopig niet goed komen :lol:
22% van de Fransen zijn ambtenaar, die moeten wel aan het werk worden gehouden;-)
Maar daar zijn er wel heel veel van die hetzelfde werk doen als in Nederland, waar ze dan weer geen ambtenaar zijn.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2024 16:13

Precies, dat soort lijstjes zeggen niet zoveel. Wij hebben weer heel veel semi-overheid en werk dat wordt uitbesteed. Uiteindelijk werkt in Europa 70+% in dienstensector, dus echt werken doen er maar weinig.
Campagnolo Ultra Dork

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 07 jun 2024 16:30

Jawel hoor: tegenwerken 😉

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 07 jun 2024 16:56

Ernie C. schreef: 07 jun 2024 16:13 Precies, dat soort lijstjes zeggen niet zoveel. Wij hebben weer heel veel semi-overheid en werk dat wordt uitbesteed. Uiteindelijk werkt in Europa 70+% in dienstensector, dus echt werken doen er maar weinig.
Nou dat vind ik dan wel weer een hele krasse uitspraak.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 07 jun 2024 16:59

Ernie behoort tot de “krasse knarren” dus ik vermoed dat er wat humor achter schuilt…

Gesloten