Tubeless
Hier ook zeer tevreden gebruiker van Orange Seal, nu nog de regular maar ik heb ook een flesje endurance staan die ik straks wil gaan proberen. Welke gebruiken jullie?
De reden dat ik ven overgestapt van Muc-off naar OS is dat ik een probleem geval achterband had met zeer poreuze zijwangen (duidelijk te zien als je hem nat maakte). De band haalde vaak het einde van een rit niet met voldoende druk. Uiteindelijk uit "wanhoop" de Muc-off er uit en OS er in en inmiddels heb ik de band bijna versleten en 0 problemen meer mee gehad sinds het moment dat de OS er in zit!
Edit: Over afmeten, ik heb met een marker wat streepjes op het flesje gezet en verder doe ik het op gevoel. Zou inderdaad wel een hele verbetering zijn als ze een doorzichtiger flesje hadden met maatstreepjes.
De reden dat ik ven overgestapt van Muc-off naar OS is dat ik een probleem geval achterband had met zeer poreuze zijwangen (duidelijk te zien als je hem nat maakte). De band haalde vaak het einde van een rit niet met voldoende druk. Uiteindelijk uit "wanhoop" de Muc-off er uit en OS er in en inmiddels heb ik de band bijna versleten en 0 problemen meer mee gehad sinds het moment dat de OS er in zit!
Edit: Over afmeten, ik heb met een marker wat streepjes op het flesje gezet en verder doe ik het op gevoel. Zou inderdaad wel een hele verbetering zijn als ze een doorzichtiger flesje hadden met maatstreepjes.
Ik gebruik een spuit. Na gebruik direct even met warm water schoonspoelen, anders is hij snel stuk.
https://nl.aliexpress.com/item/10050052 ... ry_from%3A
@Kluus: gebruik de Endurance versie
Zo doe ik het ook met de tubeless set. 30ml in de band ( heb nu wel Muc Off sealant ). En dan nooit meer bijvullen ! Mocht ik lek rijden dan heb ik een 50ml flesje latex bij om dat erin te gooien. En mocht dat me niet redden dan heb ik altijd nog een Ridenow biba. En een goede spuit met een slangetje is ideaal, die van mij houdt het al een paar jaar vol. Ook ideaal voor ATB banden waar ik 60ml latex in spuit.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bij Pirelli moet ik deze hebben toch?
Pirelli P ZERO Race TLR - SmartEVO | SPEEDCore
(Al die verschillende codes bij alle merken maken het heel onoverzichtelijk).
Pirelli P ZERO Race TLR - SmartEVO | SPEEDCore
(Al die verschillende codes bij alle merken maken het heel onoverzichtelijk).
Less is bore
Als je het geupgrade model zoekt uit de Italiaanse fabriek dan ja, hierbij aangetekend dat ik alleen maar papagaai wat ik hier lees https://www.bicyclerollingresistance.co ... ace-tlr-28
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja of de SL, maar die heeft minder lekbeschreming.daniel1975 schreef: ↑08 jun 2024 09:20 Bij Pirelli moet ik deze hebben toch?
Pirelli P ZERO Race TLR - SmartEVO | SPEEDCore
(Al die verschillende codes bij alle merken maken het heel onoverzichtelijk).
De nieuwe die net verkrijgbaar is zit daar weer tussenin.
Maar die jij noemt rijd ik ook mee. Heerlijke banden!
Meestal bij Bike-discount redelijk voordelig
Hier toch weer een tubeless vraagstuk... nieuwe pirelli banden op mijn vriend zijn fiets gemonteerd, en ze blijven leeglopen naar 3 bar. Na elke rit, zit er zowel voor als achter nog 3 bar in de banden. Ongeacht of we ze oppompen tot 5 of 4 bar voor de rit. Ik heb er al zeker 150 ml sealant ingedaan, er is inmiddels een maand op gereden, maar ze blijven maar druk verliezen. Ik twijfel nu tussen 2 opties:
1. Stan sealant eruit, OrangeSeal sealant erin.
2. De banden eraf halen en op mijn fiets zetten en voor hem weer terug naar schwalbe
Eerder las ik hier al eens iets over nieuwe banden schoonmaken. Misschien had ik dat moeten doen? Maar ik blijf het vreemd vinden.
1. Stan sealant eruit, OrangeSeal sealant erin.
2. De banden eraf halen en op mijn fiets zetten en voor hem weer terug naar schwalbe
Eerder las ik hier al eens iets over nieuwe banden schoonmaken. Misschien had ik dat moeten doen? Maar ik blijf het vreemd vinden.
Meten is weten. Waar zit het lek. Als het (bijvoorbeeld) bij het ventiel zit dan kun je er 2 liter sealant in doen, maar blijft er nog steeds lucht uitkomen.
Hang dat wiel eens in een badkuip / kruiwagen en kijk waar het lek zit.
Hang dat wiel eens in een badkuip / kruiwagen en kijk waar het lek zit.
Negen van de tien keer bevindt een lek zich bij het ventiel, door met een kwastje zeepsop (afwasmiddel) te smeren zie je dat gauw genoeg aan de belletjes die ontstaan. Vooral handig als je geen badkuip / kruiwagen hebt.esmeew schreef: ↑11 jun 2024 08:36 Hier toch weer een tubeless vraagstuk... nieuwe pirelli banden op mijn vriend zijn fiets gemonteerd, en ze blijven leeglopen naar 3 bar. Na elke rit, zit er zowel voor als achter nog 3 bar in de banden. Ongeacht of we ze oppompen tot 5 of 4 bar voor de rit. Ik heb er al zeker 150 ml sealant ingedaan, er is inmiddels een maand op gereden, maar ze blijven maar druk verliezen. Ik twijfel nu tussen 2 opties:
1. Stan sealant eruit, OrangeSeal sealant erin.
2. De banden eraf halen en op mijn fiets zetten en voor hem weer terug naar schwalbe
Eerder las ik hier al eens iets over nieuwe banden schoonmaken. Misschien had ik dat moeten doen? Maar ik blijf het vreemd vinden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja of de sloot aan de overkant van je huis. tenminste veel huizen in NL hebben dat
Zo deed ik het wel eens.
Het kan met dit weer ook vast heel dichtbij in een plas.....
Zo deed ik het wel eens.
Het kan met dit weer ook vast heel dichtbij in een plas.....
Grappige reacties geen zeepsop te gebruiken om een lek op te sporen.wasbeer2006 schreef: ↑11 jun 2024 10:32 Ja of de sloot aan de overkant van je huis. tenminste veel huizen in NL hebben dat
Zo deed ik het wel eens.
Het kan met dit weer ook vast heel dichtbij in een plas.....
Enfin, als je hier woont heb je idd geen badkuip / kruiwagen of slootwater nodig:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless