+1
Wat is deze fiets ongeveer waard?
De ultegra tien speed is wel een smooth schakelende groep, en 10sp onderdelen kan je nog wel makkelijk vinden, enkel zou ik op een paar dingen opletten want die vond ik wat lasitg toen ik laatst aan een ultegra 10sp werkte
Zijn de shifters nog heel? geen gebarsten kunstof? Zijn de rubbers van de hoods nog heel geen scheuren of plakkerige verwering? Zijn de kabel doorvoer heel(aansluiting shifter op buitenkabel)?
Niet gebarsten?
De rd heeft ook een aansluiting buitenkabel aan de rd, is die gebarsten?
Hoe de fiets ook onderhouden is. Check voor speling balhoofd trap as hol geremde velgen, en of het frame heel is, wielen recht.
waar je minimaal zelf van uit mag gaan: nieuwe banden binnen en buiten, nieuwe remschoentjes voor en achter, nieuwe kabels binnen buiten rem en schakelen, nieuwe stuurlint, ketting, zadel
Het is niet enorm duur of vervelend en je kan het zelf met youtube filmpjes aanpakken zoals die van parktool zijn erg goed. En het maakt je fiets weer lekker fris. En….. veilig![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
250,- lijkt mij fair, kan je nog 100,- stukslaan om m fris voor jezelf te maken.
Zijn de shifters nog heel? geen gebarsten kunstof? Zijn de rubbers van de hoods nog heel geen scheuren of plakkerige verwering? Zijn de kabel doorvoer heel(aansluiting shifter op buitenkabel)?
Niet gebarsten?
De rd heeft ook een aansluiting buitenkabel aan de rd, is die gebarsten?
Hoe de fiets ook onderhouden is. Check voor speling balhoofd trap as hol geremde velgen, en of het frame heel is, wielen recht.
waar je minimaal zelf van uit mag gaan: nieuwe banden binnen en buiten, nieuwe remschoentjes voor en achter, nieuwe kabels binnen buiten rem en schakelen, nieuwe stuurlint, ketting, zadel
Het is niet enorm duur of vervelend en je kan het zelf met youtube filmpjes aanpakken zoals die van parktool zijn erg goed. En het maakt je fiets weer lekker fris. En….. veilig
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
250,- lijkt mij fair, kan je nog 100,- stukslaan om m fris voor jezelf te maken.
Zo te zien een aluminium frame uit 2009. Heb in datzelfde jaar een Cube (GTC race geloof ik) gekocht, carbon, Ultegra onderdelen etc. Was toen 2000 euro, zelfs in goede staat zou ik daar nu geen 750 meer voor durven vragen. Fijne fiets, maar al jaren geleden afgeschreven. Deze zou ik persoonlijk niet kopen. Denk dat je meer plezier hebt van een nieuwe fiets van 750-1000 euro.
Is een ok instapfiets lijkt me (als ie past) maar voor 750 euro kun je wat nieuwers vinden. 10sp onderdelen zijn wel lekker goedkoop, dat scheelt weer. Als je echt voor deze fiets wil denk ik dat je serieus kunt afdingen (en de verkoper evt. kunt laten zien wat er verder in de markt is voor dit bedrag?)
Er staat met hydraulische schijfremmen, maar op de foto's zie je mechanische.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5600
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
"Mechanisch-hydraulische schijfremmen: efficiënt en progressief
,Schijfremmen TRP HY/RD.
Mechanische trek op de hydraulische ventielen zorgt voor betrouwbaarheid en efficiëntie
Schijf van 160 mm voor- en achteraan
Jaguire-mantelkabel met anti-compressie om nauwkeurig en efficiënt te remmen
Halfmetalen TRP-remblokjes (versie M515/M525)"
Vaak werken die dingen heel aardig, beter dan de puur mechanische. Je bedient in feite een hydraulische remklauw met een kabel. En decathlon heeft zo te zien zelfs gelet om de juiste buitenkabels te gebruiken in combi met semi metallic blokjes zal deze fiets wel remmen. Je moet wel iets harder knijpen in de hendels dan bij vol hydraulisch.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!