Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 jun 2024 08:27

Fijne zaterdagavond tv was het!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 jun 2024 09:42

Zeker, al heb ik vrij weinig met kogelstoten en discus. De minst interessante onderdelen.
Leuke aan grote atletiek toernooien is de snelheid waarmee alles in beeld komt. In een dood moment schakelen ze alweer naar een andere sport of pakken ze gemiste minuten van een andere sport. Geen moment valt het stil.
Niveau op de Spelen wordt wel heel hoog denk ik, als je nu niveau op de EK ziet.
Less is bore

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 09 jun 2024 12:10

Op Sporza zorgt ex-hordenloopster Eline Berings voor co-commentaar.
Ze doet dit zeer goed.
Overigens blijkt ter plaatse het informaticasysteem met de resultaten vaak uit te vallen.
Italianen....😉

Thierry le Brun
Forum-lid

Thierry le Brun 09 jun 2024 13:11

Patrick VB schreef: 09 jun 2024 12:10 Op Sporza zorgt ex-hordenloopster Eline Berings voor co-commentaar.
Dan zit die Ruben van Gucht er zeker weer naast ?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 09 jun 2024 13:21

Als ie er alleen naast zit is t tot daaraan toe

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 09 jun 2024 13:54

Eline Berings klinkt als een slaapverwekkende computerstem van een AI-programma die monotoon, emotieloos de wikipedia mag voorlezen. Dat is geen commentaar geven, noch de kijker betrekken in het moment, maar een afstandelijk opsommen van heel veel weetjes en feitjes. Heimwee naar Meertens en Willems.
De goochemerd naast Berings (ene David Naert, komt die niet uit de turnwereld?) is af en toe zo de kluts kwijt dat hij dacht dat na 200m bij een 400m de atleten naar de binnenbaan mogen. Tja, dan is het niet zo moeilijk meer om intelligent over te komen.

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 09 jun 2024 14:00

Anderzijds, Eline kent de topatletiek van binnen en van buiten. Iets meer intonatie zou idd beter zijn, maar ze weet tenminste waarover ze spreekt.
David Naert bevalt me wel, die lapsus bij de 400 heb ik gehoord, jammer maar kan gebeuren.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2024 17:37

Mooie nuance Patrick VB!
Eenieder geeft recht op zijn fouten.
En daaraan toegevoegd: een commentaar met wat distantie en rust kan juist heel prettig zijn.

In tegenstelling tot de SCHREEUWERIGE ROEPERIJEN van een Hollandse SHORTTRACK COMMENTATOR !!!
Die van toet nog blazen weet en alleen maar flauwe grappen kan maken. #niveau.com
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Babaloose
Forum-lid

Babaloose 09 jun 2024 18:17

Enzzo schreef: 09 jun 2024 17:37 Mooie nuance Patrick VB!
Eenieder heeft recht op zijn fouten.
En daaraan toegevoegd: een commentaar met wat distantie en rust kan juist heel prettig zijn.

In tegenstelling tot de SCHREEUWERIGE ROEPERIJEN van een Hollandse SHORTTRACK COMMENTATOR !!!
Die van toeten noch blazen weet en alleen maar flauwe grappen kan maken. #niveau.com
Als we het dan toch over niveau hebben.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2024 21:14

Babaloose schreef: 09 jun 2024 18:17

Die van toeten noch blazen weet en alleen maar flauwe grappen kan maken. #niveau.com
Je bedoelt?!
En als je dan toch meent te moeten reageren: mag het dan ook inhoudelijk zijn?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2024 21:35

Babaloose schreef: 09 jun 2024 18:17

Grappig dat je al je accounts zo netjes op 22 feb 2022 22:22 hebt weten te registreren moderator!

Het zou van enig lef betuigen als je gewoon in je rol als moderator zou reageren en dan bij voorkeur niet persoonlijk maar inhoudelijk.

rikkert
Forum-lid

rikkert 10 jun 2024 08:23

Even terug naar de commentatoren van de Tour. Stef en Joris. Overigens werd er afgelopen jaar afgewisseld, een hele tour hetzelfde duo zal je denk ik bespaard blijven. Stef heeft een rottige stem, maar weet waarover hij het heeft. Ik kan hem wel waarderen, zeker als analist aan tafel. Maar commentator ook wel ok.

Joris is van de flauwe grappen, dat is echt niet best. Die zouden ze mogen vervangen van mij. Ik ben benieuwd of ze Dumoulin alleen als analist blijven gebruiken of ook als commentator gaan inzetten. Als analist is ie beter geworden, als commentator zou ie qua kennis goed zijn, qua geluid niet.

Wat geluid betreft, mis ik Ducrot wel. Aangename stem. En ik mis Nelissen ook wel. Ook wel een goede stem, veel kennis. Blijft jammer dat ze dat niet op een nette manier op hebben kunnen lossen. Ook de analyses van Nelissen waren echt goed. Maar goed, das was ein mal.

Ergens op het forum memoreerde iemand dat het geluid van Dumoulin zo beroerd is vanwege zijn Maastrichtse afkomst. Maar Nelissen komt ook uit die regionen, maar is toch echt een stuk aangenamer in accent en geluid dan Dumoulin.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie