Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 10 jun 2024 07:53

mao schreef: 09 jun 2024 22:18 Werk jij voor een Bank?
Een spoor van ellende achter de rentederivaten, welke woningbouwvereniging(en)was het ook alweer….
Sorry hoor maar als je 17% ! ( 300miljard!) verliest met een beurs die vanaf mei 2020 een streep naar boven is gegaan dan gaat er iets behoorlijk fout als pensioen fonds.
Ik hou m’n hart vast met de nieuwe pensioenwet.
Nee hoor ik werk niet bij een bank. Maar ik begrijp wel hoe pensioenfondsen in NL werken.

En achteraf beleggen is inderdaad vrij makkelijk: kopen als de beurs laag staat en verkopen als hij hoog staat. Maar zo werkt t niet je zult je als fonds aan het strategisch beleggingsbeleid moeten houden en daar kun je als bestuur maar een beetje van afwijken. Er zijn voldoende controle mechanismen die daarop toezien.

Het vergelijk met woningcorp’s gaat dank ook volledig mank.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 jun 2024 08:41

daniel1975 schreef: 09 jun 2024 22:53 Spijt mij zeer, die gedode mensen bij die bevrijdingsactie heb ik nul last van tav Israel. Verantwoordelijkheid 100% bij Hamas.
Zelf ben ik daar wat kritischer in. Zus van een goede vriend van mij heeft daar jaren gewerkt en volgens haar wordt het grootste deel van de Palestijnse bevolking door Hamas onderdrukt en zijn als de dood voor ze.
Ook hulpverleners zoals zij worden enorm geïntimideerd.

In de oorlog 40-45 waren in Nederland ook maar een paar mensen die in opstand durfde te komen. Nagenoeg ieder hield zich gedeisd of klikte zelfs om te kunnen overleven. Ik ben dol op het versimpelen van dingen maar hier gaat die vlieger echt niet op.

Makkelijk om dit soort stellingen in te nemen achter een veilig toetsenbord als je niet zelf voelt om onderdrukt te worden.
De meeste Palestijnen willen gewoon werken zodat ze hun gezin kunnen onderhouden. Dat hun kinderen naar school kunnen en een beetje kunnen voetballen en met poppen spelen...................

Zelf heb ik ook niet gelijk de oplossing maar deze aanpak gaat alleen maar meer haat zaaien en zorgt voor verminderen van het draagvlak voor Israel.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 jun 2024 08:49

+1

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 10 jun 2024 09:02

mao schreef: 09 jun 2024 23:23 Je hebt helemaal gelijk Jans 2022 zat een deukje in, echter mei 2020 stond de aex op 500 en nu op 920 dat is bijna een verdubbeling ( in mijn beleving een streep naar boven) … als je in deze periode geen kans had gezien om geen fatsoenlijke rendement te halen dan ben je niet geschikt.
Vermogen pensioen fondsen totaal. ( het was ff zoeken ik pluk het van internet he dus het kan desinformatie zijn : -))
Vermogen 1 jan 2020 1560 miljard
Vermogen 1 jan 2024 1564 miljard

https://www.dnb.nl/statistieken/data-zo ... 98b069059a
Prima data! Dat zou mijn bron ook zijn. Als je naar totale balans van de fondsen kijkt en dus niet alleen naar de bezittingen dan zie je direct onder het vermogen ook de verplichtingen staan.

Technische voorzieningen (verplichtingen) 1-1-2020: 1490 mrd (dekkingsgraad 104%)
Technissche voorzieningen 1-1-2024 : 1354 (dekkingsgraad 115%)

Als je je realiseert dat vrijwel alle pensioenfondsen in 2022 ruimhartig geindexeerd hebben (voor t eerst in jaren dat wel), dan is een stijging van de dekkingsgraad met ruim 10% niet gek.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 jun 2024 09:42

ColumsbusMJ schreef: 09 jun 2024 20:46 Er is een geschat aantal van 14.000 kinderen gestorven door direct of indirect toedoen van het handelen van Israël. Ik wil niet stellen dat elk kind onschuldig is, maar dan blijven er toch een hoop kinderen over die nodeloos gestorven zijn. Ik krijg toch sterk de indruk dat bij een aantal mensen het idee heerst dat het leven van de mensen in de Gazastrook minder waard is dan van de Israëlische gijzelaars. Overigens kan ik mij ook voorstellen dat wanneer je kind door toedoen van een Israëlische kogel/bom/drone/inschattingsfout sterft, je wat minder begripvol bent richting het Israëlische volk en je Hamas verkiest boven Netanyahu, maar dat is weer een heel andere discussie.
Ik weet niet of die cijfers een correcte weergave zijn van de werkelijkheid, maar bon over het principe dan
De meeste kinderen (zeker beneden een bepaalde leeftijd) zullen zeker onschuldig zijn.
Als ouder ben je verantwoordelijk voor je kinderen, en daar wringt het schoentje. Als je als sympathisant van Hamas zo gek ben een Israelische gijzelaar in huis te nemen en bij een bevrijdingsactie sneuvelt je eigen kind dan ligt de aansprakelijkheid bij die ouders en niet bij anti-terrorisme eenheden.

Ik denk ook dat je gelijk hebt met je tweede punt en dat net de oorzaak is dat er zoveel slachtoffers vallen. Zolang grote groepen burgers Hamas gaan blijven verdedigen zullen er veel burgerdoden blijven vallen. Die vallen mijn inziens niet onder de categorie 'onschuldige slachtoffers'.
Israel is ook één van de weinige landen dat zich niet van de wijs laat brengen door de chantage-methode met gijzelneming van Hamas. Veel andere landen zouden dit niet doen en plooien voor de terroristen.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 jun 2024 09:49

Ik neem aan dat jij @Lugosi, als de pleuris uitbreekt fijn er in blijft zitten? Of pak je je camper om zo snel mogelijk in veiligere oorden te zijn?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 jun 2024 09:52

Enzzo schreef: 09 jun 2024 20:58

…ten vierde: mensen zijn mensen!
Als je de werkelijkheid zo reduceert dan kan je natuurlijk niets beginnen tegen terrorisme.

Een mensenleven heeft een bepaalde waarde en die is niet absoluut.
Mensen hun leven wordt door medisch ingrijpen gered tot een bepaald bedrag, dat bedrag wordt jaarlijks aangepast in functie van de begroting.
Er sterven wereldwijd 1 miljoen mensen in het verkeer, who cares. Het is een kosten baten analyse.
Fijn stof, geluidsoverlast,.... er is altijd een balans tussen voordeel en nadeel en een mensenleven maakt daar gewoon deel van uit. Op persoonlijk vlak zijn dat drama's op macro niveau zijn dat cijfers. Je kan dat immoreel vinden, maar het is gewoon een feit.

Bij terrorismebestrijding is dat ook zo. Het begrip voor de verhouding is relatief hoog vanwege emotionele reactie van de massa die terrorisme afkeurt. Toch gaat Israel hierin een stap verder dan de meeste landen zouden doen. Die stellingname heeft uiteraard met de geschiedenis te maken.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 jun 2024 09:59

Jans schreef: 10 jun 2024 09:49 Ik neem aan dat jij @Lugosi, als de pleuris uitbreekt fijn er in blijft zitten? Of pak je je camper om zo snel mogelijk in veiligere oorden te zijn?
Ik merk op dat je graag mijn camper ter sprake brengt. Heb je daar iets tegen.

Ik denk dat mensen heel goed moeten nadenken als ze naar het stemhokje gaan, het kan achteraf wel eens bepalen hoe onschuldig je bent. Zo is Hamas aan de macht gekomen. Gisteren zijn we in Belgie ook gaan stemmen, ik hoop dat iedereen goed nagedacht heeft.
En ik denk dat als er buiten je wil om zo'n bende aan de macht komt dat je daar beter afstand van zou nemen.
Ik denk dat je beter geen gijzelaars in huis kan nemen.
En ik denk, ik ben zeker geen held eerder het omgekeerde, maar als ik dan toch moet sneuvelen dan sneuvel ik liever in de zaak tegen terrorisme dan als slachtoffer door de bestrijding van terrorisme.
Misschien kan je maar beter gaan klikken en misschien moet de EU en het Westen dat maar eens aanmoedigen en déze mensen net accepteren als politiek vluchtelingen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 jun 2024 10:02

Lcsmet schreef: 09 jun 2024 21:32 ..............
Als Hamas morgen de gijzelaars vrijlaat dan stopt de oorlog per direct want dan zal Amerika wel druk uitoefenen op de Israëlische regering om de oorlog te stoppen.
Ik blijf het vreemd vinden dat sommigen de propaganda van Hamas blijven geloven en verder verspreiden.
Het is inderdaad vreemd dat dat niet de basisinstelling is van het 'beschaafde' Westen. Er is een oorzaak en er is een gevolg, blijkbaar is men niet bereid het voor te stellen dat het beter is de oorzaak aan te pakken.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 10 jun 2024 10:02

lugosi schreef: 10 jun 2024 09:42 Ik weet niet of die cijfers een correcte weergave zijn van de werkelijkheid, maar bon over het principe dan
De meeste kinderen (zeker beneden een bepaalde leeftijd) zullen zeker onschuldig zijn.
Deze cijfers zijn een aantal weken geleden officieel met minstens 50% naar beneden bijgesteld.
Onbekend is welk deel van deze slachtoffers onderdeel uit maakte van het terreurleger van hamas.
Daar geen we nooit achter komen want terroristen van hamas dragen bewust geen uniform maar burgerkleding.

Het is bijzonder hoe mensen met een duidelijke mening over dit conflict zo slecht geïnformeerd zijn.
Ik vraag me dan altijd af, hoeveel van wat je denkt dat je weet over dit conflict is propaganda?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 jun 2024 10:06

Enzzo schreef: 09 jun 2024 21:51 ...............

Vier gegijzelden gered jippie!!! Ten koste van? …….
Bizar dat het redden van gijzelaars uit de handen van terroristen als iets voorwaardelijk wordt voorgesteld.
In de praktijk betekend dat alleen maar dat je terrorisme omarmt en naar de toekomst toe een basis geeft voor nieuwe terroristische acties. Eigenlijk zeg je; als je als terrorist maar onmenselijk genoeg opstelt kunnen we niets tegen je beginnen. Gelukkig stelt Israel zich anders op.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 10 jun 2024 10:10

NicoNB schreef: 10 jun 2024 10:02
lugosi schreef: 10 jun 2024 09:42 Ik weet niet of die cijfers een correcte weergave zijn van de werkelijkheid, maar bon over het principe dan
Deze cijfers zijn een aantal weken geleden officieel met minstens 50% naar beneden bijgesteld.
Onbekend is welk deel van deze slachtoffers onderdeel uit maakte van het terreurleger van hamas.
Daar geen we nooit achter komen want terroristen van hamas dragen bewust geen uniform maar burgerkleding.

Het is bijzonder hoe mensen met een duidelijke mening over dit conflict zo slecht geïnformeerd zijn.
Ik vraag me dan altijd af, hoeveel van wat je denkt dat je weet over dit conflict is propaganda?
Dat is toch in iedere oorlog zo. Je kunt de berichten van de partijen altijd met een korreltje zout nemen. Maar, ik doel niet op jou, er zijn teveel mensen die één partij op hun blauwe ogen gelooft.

Gesloten